Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg får ny bunad!!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 12:15   #21
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg også. Jeg fikk den til konfirmasjonen min - farmor sydde, og mormor broderte. Dessverre har den krympet noe voldsomt i skapet, og hver gang jeg treffer snille (nå 92 år gamle) farmor, sier hun at jeg må ta den med nordover så hun kan sy den ut til meg. Men dumme meg innbiller meg stadig vekk at jeg skal ned noen kilo først. Ja ja.

Nordlandsbunaden er veldig lett å legge ut! Man bare justerer på rynkingen bak, der er det en tråd som man kan justere med!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:22   #22
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Gratulerer





Jeg tror jeg er det eneste menneske i hele norge som synnes at nordlandsbunaden er stygg... hihi

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:27   #23
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Gratulerer





Jeg tror jeg er det eneste menneske i hele norge som synnes at nordlandsbunaden er stygg... hihi

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:35   #24
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Men Nabojenta er nydelig i den!!!!!!!!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:41   #25
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Men Nabojenta er nydelig i den!!!!!!!!

Det er hun sikkert


Sist redigert av Honda : 24-10-06 kl 12:57.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:46   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Nordlandsbunaden er en av de vakreste jeg vet!
Så heldig du er, Nabojenta!

Jeg har samme vestfoldbunad som Angelique og er veldig glad i den.

Jeg føler meg aldri så fin som når jeg har bunad på.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 13:01   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Jeg tror jeg er det eneste menneske i hele norge som synnes at nordlandsbunaden er stygg... hihi

Det tror jeg også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 13:21   #28
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Som hardbarka Telemarking syns jeg ingenting kommer opp mot Øst-Telemarksbunaden, men uansett gratulerer jeg deg med kommende ny bunad! Snill mamma du har, som ordner dette til deg!
Fikk selv min første bunad nå i år, og det var SÅ stas å ha den på på 17.mai!

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 14:15   #29
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

Som hardbarka Telemarking syns jeg ingenting kommer opp mot Øst-Telemarksbunaden

Jeg er faktisk enig! Og selv om jeg elsker nordlandsbunaden min kan jeg faktisk forstå Marianne også. Helt objektivt sett synes jeg ikke at sennepsgul/brun og blårutete forkle/sjal er spesielt fint.

Men den styggeste bunaden spør du meg er Sør-Trøndelag Jeg liker ikke det pyjamasstoffet overdelen er laget av

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 14:26   #30
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Hvsi jeg kunne ønske på øverste hylle uavhengig av pris, ville jeg valgt Belstestakken fra Telemark, den som går i rosa/lilla toner
Den er virkelig nydelig

Men, jeg er veldig glad i min Vestfold bunad

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 15:52   #31
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg er faktisk enig! Og selv om jeg elsker nordlandsbunaden min kan jeg faktisk forstå Marianne også. Helt objektivt sett synes jeg ikke at sennepsgul/brun og blårutete forkle/sjal er spesielt fint.

Men den styggeste bunaden spør du meg er Sør-Trøndelag Jeg liker ikke det pyjamasstoffet overdelen er laget av

Innlandsbunaden(den grønn) er mye finere enn kyst bunaden(den blå). Men begge to er utrolig pene.

Er faktisk litt enig med Christinamor! Øst-Telemark er fantastisk nydelig!

Og så må jeg bare fortelle om da jeg feiret 17.mai i Bergen i 94.
Da kom det ei dame med Nordlandsbunaden... Den gikk av ved knærne, og hun gikk i hvite joggesko! Stakkars menneske...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 15:57   #32
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.


Er faktisk litt enig med Christinamor! Øst-Telemark er fantastisk nydelig!

Ja den er kjempefin, men selv om jeg bor i Skien, og kunne hatt den, ville jeg heller hatt Åmli-bunaden. (Aust-Agder)

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 16:00   #33
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

Som hardbarka Telemarking syns jeg ingenting kommer opp mot Øst-Telemarksbunaden,(...)

Mamma har denne, personlig syns jeg denne blir litt "too much", men den er jo fin likevel.


Det er flere bunader som ikke er så fine.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 17:42   #34
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 18:30   #35
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Innlandsbunaden(den grønne) er mye finere enn kyst bunaden(den blå).

Nei her tar du feil. Det er selvsagt motsatt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 18:34   #36
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Gratulerer med ny bunad!

Jeg synes nordlandsbunaden er kjempe fin.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 18:35   #37
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Mamma har denne, personlig syns jeg denne blir litt "too much", men den er jo fin likevel.

Nå ble jeg nysgjerrig på hvorfor du syns dette? For mye rødt?

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 19:00   #38
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

Nå ble jeg nysgjerrig på hvorfor du syns dette? For mye rødt?

For mye broderier.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 20:48   #39
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Jeg har lofot-bunaden jeg! http://www.husfliden.no/husa/FileFee...s_500x1348.jpg

Jeg fikk den til konfirmasjonen, da arvet jeg den av min mormor som hadde fått den sydd til SIN konfirmasjon av SIN mormor, og den var ikke helt godkjent som bunad enda da, det ble den først to år senere. Mormor sin mormor og hun som startet å lage denne bunaden var venninner.

Jeg er SÅ vanvittig glad i bunaden min. Selv om det tyter ut fett både her og der når jeg bruker den, føler jeg meg aldri så fin som når jeg har den på meg.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:03   #40
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Nei her tar du feil. Det er selvsagt motsatt.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no