Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva lønner seg egentlig mest å strikke/hekle - økonomisk?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 22:06   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.380
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva lønner seg egentlig mest å strikke/hekle - økonomisk?

Jeg tenker da fremst på ting i ull nå til vinteren. Ullsokker og votter? Det trengs jo ikke mye garn og det går raskt.

Eller hva tror dere?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:13   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.455
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lønner seg egentlig mest å strikke/hekle - økonomisk?

Så tregt som jeg strikker vil regnestykket se utrolig dårlig ut hvis jeg tar med timelønn i regnestykket ihvertfall.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:14   #3
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lønner seg egentlig mest å strikke/hekle - økonomisk?

Ullsokker er bra. Leggvarmere er visst in igjen. Pulsvarmere?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:17   #4
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva lønner seg egentlig mest å strikke/hekle - økonomisk?

Jeg får ett par ullsokker til minsten på ett nøste.. det blir 7,50 per par Det er billig!

Ellers strikker jeg meg en jakke nå og garnet kommer på 400. Tilsvarende i butikken er minst det dobbelte.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:29   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lønner seg egentlig mest å strikke/hekle - økonomisk?

Lette, luftige skjerf til julegaver. 50 gram garn holder til et helt skjerf.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:34   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.380
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lønner seg egentlig mest å strikke/hekle - økonomisk?

Takk for tips. Det er jo morsomt å strikke/hekle, men det føles liksom bedre om man faktisk sparer penger. Man kan jo gjøre kunstneriske ting selvsagt, men å strikke en genser som ser ganske lik ut som en som man får kjøpt i butikken er jo ikke så morsomt om garnet i tillegg kostet mer enn den ferdige genseren.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 23:08   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lønner seg egentlig mest å strikke/hekle - økonomisk?

Eh, har ingen anelse. Jeg har fått skikkelig garndilla, så jeg har gått fra billig garn til å kjøpe dyrere garn. Regner med at raggsokker er lønnsomt, samme med ullbukser til barna. Veldig kjekt å bruke under parkdressen. Eneste problemet er at jeg har funnet Opal-sokkegarn, og synes det er topp. Opal-garnet er litt dyrere enn vanlig raggegarn, så jeg tror ikke jeg sparer masse penger på å strikke.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no