Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du tastaturkommandoer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-14, 15:01   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Haha, jeg satt akkurat i dag og ropte Kontroll K! Kontroll K! til en kollega som absolutt skulle skrive inn hele mailadressen (intern) til en han ikke hadde sendt til før.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 15:01   #42
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Ctrl+Alt+pil ned. .

Og jeg måtte jo teste!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 15:05   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Ja. Masse. Sjelden jeg bruker mus egentlig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 15:15   #44
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Jeg elsker tastaturkommandoer og bruker alle jeg kan. Nå skal det sies at jeg aldri har tatt meg tid til å skaffe meg oversikt over alle; ble litt inspirert av denne tråden og tror jeg skal sjekke ut noen flere nå.

Jeg blir ofte frustrert av å se andre jobbe på PC. Alt er så tungvint når man skal gjøre alt med musa! Særlig overgitt blir jeg når folk insisterer på å markere ett enkelt ord med å dra gjennom det med musa hvis de skal utheve det el.l. (kan de ikke bare dobbelklikke da, i det minste!), eller de som absolutt skal slette en og en bokstav - og bare kan backspace, ikke delete. Typisk: Markøren står rett foran ordet som skal slettes. Da må man først flytte markøren bak ordet (med musa, selvsagt, eventuelt med pil framover), og deretter trykke x antall ganger på backspace.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 16:10   #45
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg trodde det var slik, men da jeg gjorde det, kom det opp et nytt vindu helt til høyre i dokumentet som hadde navigasjon som overskrift.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Merkelig. Jeg har fått opp nytt vindu på høyre side noen ganger, aner ikke hvordan.

Det har å gjøre med norsk/engelsk versjon.

Ctrl + f = find (=søk)
ctrl + b = bold (=fet/uthevet skrift)
Men så er det jo SÅ logisk at en plutselig skal svitsje til at
ctrl + f = fet skrift
Og dermed blir ctrl + b = søk


Og for å svare på hovedspørsmålet, ja, jeg bruker endel hurtigtaster, men ikke på langt nær mange nok.

Den jeg har "savnet mest" men lært meg, har nok vært shift+tab, selv om det begynner å bli endel år siden jeg lærte den nå. Hver gang jeg har behov for den er jeg lykkelig over at jeg kan den.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 19:00   #46
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det har å gjøre med norsk/engelsk versjon.

Ctrl + f = find (=søk)
ctrl + b = bold (=fet/uthevet skrift)
Men så er det jo SÅ logisk at en plutselig skal svitsje til at
ctrl + f = fet skrift
Og dermed blir ctrl + b = søk

Sant. Å få tilbake norsk versjon av Excel var det første jeg ringte IT om etter permisjon. Det var jo ingenting som virket. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 19:03   #47
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Ja, masse.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 19:23   #48
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har aldri hatt data på skole, så har aldri "blitt lært" slike ting.

Neisj, dårlig unnskyldning.
Pc'n var ikke oppfunnet engang da jeg gikk på skolen. :knirk: Tror jeg var over tredve før jeg fikk en (Mac) på jobb. Bare å prøve og feile. Den eksploderer ikke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 19:51   #49
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Jeg bruker det relativt mye, de vanligste i alle fall.

Men det er en ting jeg savner, mulig det finnes, men at jeg ikke kan det.

Jeg er dronning av mange browservinduer og regneark, og særlig i browseren åpner jeg i faner i stedet for nytt vindu. Er det noen måte å "tabbe" seg mellom de ulike fanene i samme "vindu"

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 19:54   #50
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

ctrl+tab

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 19:55   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Går mye i cmd+R (refresh) og de mer vanlige cmd+c,v,s. Bruker også mye tab.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 19:57   #52
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

ctrl+tab

Så enkelt!! Tusen takk - nå har du spart meg for mye frustrasjon, må bare få den inn i fingrene, sånn at det går av seg selv uten å tenke.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 22:37   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Bruker endel, men det er nok mange jeg ikke kan.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 22:41   #54
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

De vanligste ja.

Og for oss som sender 30 identiske mail til ulike mottakere, med unike vedlegg så de ikke kan sendes som en mail, er alt + w i outlook (kopierer mailen med topic og tekst og evt det fellesvedlegget som skulle være til alle, så er det bare å trekke in unikt vedlegg og skrive motaker og sende, og gjenta 30 ganger) som min kollega ved en feil oppdaget, gull!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:08   #55
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Jeg bruker dem en god del, spesielt ctrl+tab. Og aller, aller mest, alt+s.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:13   #56
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Mer enn mange rundt meg, men sikkert mindre enn dere som skriver masse. Fortsatt mye å lære.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-15, 13:38   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Jasså, det er endringer for excel i Office 2013/2015. Ctrl+B er bold som i engelsk versjon. Ctrl+F derimot.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-15, 13:47   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Jeg kunne mange flere før, men ved hver ny versjon av Office så forandres de jo!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-15, 13:54   #59
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kunne mange flere før, men ved hver ny versjon av Office så forandres de jo!

F1 er min venn. Ni sider med hurtig, funksjons og andre taster.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-15, 14:11   #60
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du tastaturkommandoer?

Jeg bruker mest tastaturkommandoer, det ble en dyd av nødvendighet når jeg som 19-åring endte opp med senebetennelse i begge armene etter en litt heftig jobbperiode. (lærlinger kjøres hardt, altså!).

Jeg bruker mac nå og er veldig inne i alle Adobe sine hurtigtaster. Ikke så mye PC lenger. (heldigvis, vil jeg si, jeg elsker eplene mine).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no