Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Skal du ha påskeferie?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-20, 11:53   #61
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Jeg er litt usikker. Vi pleier være på hytta hele påsken, og jeg har fått innvilget ferie, men jeg regner med at jeg jobber mandag og tirsdag og tar ut de to feriedagene senere, f.eks. til en langhelg til høsten (hvis det da er mulig å reise ut av landet).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 11:57   #62
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Jeg har vanligvis fri hele uka. Sannsynligvis også i år. Vi har pleid å dra på egen fjellhytte eller venners hytte ved sjøen, litt avhengig av forhold.
I år får vi prøve å finne på noe hyggelig i isolasjonen.Pynte balkongen, legge puslespill og kanskje tilogmed lese en bok eller tre for å bryte opp i skjermbruken.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 12:00   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Med fare for å virke heit idiot: Hva mener dere med å «ta ferie i påsken»? Jeg skjønner at mange jobber turnus og skift, men folk med vanlig 7,5-timersdager har vel uansett fri i påsken (som er torsdag-mandag)?

Å ta fri i påsken for oss som ikke jobber turnus er å ta fri hele skoleferien.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 12:04   #64
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Jeg hadde tenkt å avspassere, og avtalen med arbeidsgiver er opprinnelig at jeg altså parer mertid fra årsoppgjøret(overtidstilegg er utbetalt) og tar ut i påskeferien, overskytende mertid over det som er max vi får ha normalt sett, skulle utbetales etter påske, altså de som var over 40 timer etter april.

Jeg mener dog at det var sagt i en av de første dagene med korona-tiltak at vi 1) ikke får jobbe overtid eller mertid med mindre det er spesifikt avklart, for da kan noen andre få hjelpe - hindre behovet for permitteringer. og 2) at mertid ikke utbetales, av likviditetsårsaker.

For meg er det greit, da kan jeg avspassere det utover året som det passer oppgavene mine, men mulig det utbetales en eller annen gang.

Men det var i planen min å bruke 2,5 dager avspassering på påseferien sånn opprinnelig, så jeg har en del ekstra å ta ut da dersom det ikke utbetales før eller siden.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 12:06   #65
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Normalt har vi mye besøk i påsken og prøver derfor å ta litt fri. I år er lamminga lagt til påsken for å tilpasse seg to konfirmasjoner (som ikke ble noe av) så det blir lite fri her.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 13:22   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Med fare for å virke heit idiot: Hva mener dere med å «ta ferie i påsken»? Jeg skjønner at mange jobber turnus og skift, men folk med vanlig 7,5-timersdager har vel uansett fri i påsken (som er torsdag-mandag)?

Jeg regner med det menes arbeidsdagene i "den stille uken". Mandag, tirsdag og onsdag mellom Palmesøndag og Skjærtorsdag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 13:26   #67
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Nei. Vi skulle egentlig til Gdansk i påska (de dagene det er arbeidsdag), men siden det utgår ba jeg om å få sløye å ta ut ferie - jeg har en del å gjøre på jobb okke som, så det føles ut som viktigere å spare litt ferie for å ha mulighet til noe når verden er tilbake til mer normale tilstander (om dette vil skje i løpet av 2020 da...)

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 13:26   #68
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Nei, definitivt ikkje.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 14:13   #69
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Vi er omtrent alltid i England i påsken, og jeg pleier å ta noen dager fri. Nå som vi blir hjemme, har jeg ikke lagt opp til mer fri enn påskedagene. Men jeg er selvstendig næringsdrivende, så det spørs om jeg har arbeid rett før påsken uansett.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 15:00   #70
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Å ta fri i påsken for oss som ikke jobber turnus er å ta fri hele skoleferien.

Skjønner. Men jeg syntes ikke det var innlysende. Jeg tenkte på påsken som de røde dagene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 15:14   #71
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Vi er pålagt å ta ferie/avspasere mandag-onsdag, så jeg skal ikke jobbe i skolens påskeferie. Det blir godt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 17:59   #72
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Vi snakket tidligere om å stenge og at alle avspaserer likt. Nå blir det nok helt sikkert sånn.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 18:17   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha påskeferie?

Vi stenger ned i påsken, så her blir det fri om man vil eller ikke. Vi har faktisk hytte i egen kommune, men vet ikke om det vil ligge til rette for å dra dit.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no