Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-20, 12:45   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Vi planla tur til USA i sommer, og den utgår nå. Vi er ikke en familie som reiser mye, og ihvertfall ikke med fly, så dette er vi helt uerfarne med.

Vi hadde bestilt reise med British airways, ikke refunderbare billetter. Når vi går inn for å kansellere vår reise så ble jeg rutet rett inn i en "claim voucher"- side. Det var ingen andre valg, og vi ønsker i utgangspunktet ikke dette, for vi vet ikke når vi får dratt igjen, og kanskje vi ikke ønsker å reise med BA heller hvis vi reiser senere.

Vi ønsker å få dekt utgiftene våre av forsikringsselskapet, og ikke ha 25 000 kr stående på en "tilgodelapp" hos et flyselskap. Disse pengene ønsker vi å bruke til andre ting i sommer som gjør at det blir en fin sommerferie for familien selv om vi ikke fikk dratt på denne turen alle har gledet seg til.

Det er ikke mulig å komme i kontakt med noen om dagen. Forsikringsselskapet vårt har tydeligvis mange henvendelser og vi har ikke fått tak i dem. British airways må man ringe, og også der er det umulig å komme gjennom.

Noen som vet hvordan dette fungerer? Får man et tilbud om voucher, og kan takke nei, for deretter å få dekning av forsikringsselskapet?

__________________
95, 99, 04
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 12:47   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi planla tur til USA i sommer, og den utgår nå. Vi er ikke en familie som reiser mye, og ihvertfall ikke med fly, så dette er vi helt uerfarne med.

Vi hadde bestilt reise med British airways, ikke refunderbare billetter. Når vi går inn for å kansellere vår reise så ble jeg rutet rett inn i en "claim voucher"- side. Det var ingen andre valg, og vi ønsker i utgangspunktet ikke dette, for vi vet ikke når vi får dratt igjen, og kanskje vi ikke ønsker å reise med BA heller hvis vi reiser senere.

Vi ønsker å få dekt utgiftene våre av forsikringsselskapet, og ikke ha 25 000 kr stående på en "tilgodelapp" hos et flyselskap. Disse pengene ønsker vi å bruke til andre ting i sommer som gjør at det blir en fin sommerferie for familien selv om vi ikke fikk dratt på denne turen alle har gledet seg til.

Det er ikke mulig å komme i kontakt med noen om dagen. Forsikringsselskapet vårt har tydeligvis mange henvendelser og vi har ikke fått tak i dem. British airways må man ringe, og også der er det umulig å komme gjennom.

Noen som vet hvordan dette fungerer? Får man et tilbud om voucher, og kan takke nei, for deretter å få dekning av forsikringsselskapet?

Så lenge dere får tilbud om voucher så er det ikke så mye å hente hos forsikringsselskap, tror jeg, men det kommer litt an på hvilket selskap dere har forsikringen hos. De fleste selskapene har chat-funksjon, så jeg ville prøvd å chatte med dem dersom telefonkøen er for lang.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 12:56   #3
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så lenge dere får tilbud om voucher så er det ikke så mye å hente hos forsikringsselskap, tror jeg, men det kommer litt an på hvilket selskap dere har forsikringen hos. De fleste selskapene har chat-funksjon, så jeg ville prøvd å chatte med dem dersom telefonkøen er for lang.

Ja, mitt forsikringsselskap er i alle fall tydelige på at dersom du får poeng hos flyselskapet, så er det ikke noe å hente på forsikringen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 13:38   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Hvis du har is i magen, kan du vente og se om flyselskapet kansellerer reisen. Da har du nemlig krav på penger tilbake. Hvis flyselskapet likevel nekter deg å få det, kan du gå til kredittkortselskapet og igangsette chargeback-sak.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 14:12   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Vi har flybilletter til 29.6, så vi bare venter og se hva som skjer. Vi har fått beskjed enn så lenge at man kan booke om. Vi venter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 14:39   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Vi har billetter med Norwegian 30. juni. Om vi avbestiller nå får vi pengene igjen fra forsikringsselskapet (Europeiske), om Norwegian går konkurs får vi ingenting. Jeg tror ikke jeg tør å vente på kansellering, all den tid Norwegian lever farlig for tiden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 14:59   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi har billetter med Norwegian 30. juni. Om vi avbestiller nå får vi pengene igjen fra forsikringsselskapet (Europeiske), om Norwegian går konkurs får vi ingenting. Jeg tror ikke jeg tør å vente på kansellering, all den tid Norwegian lever farlig for tiden.

Jeg også. Men tror du ikke vi får reiseforsikring hvis Norwegian går konkurs?
IF reiseforsikring hadde en angrefrist for de som bare ikke ville reise, og en ordning for flybilletter som var kansellert. Mine er kansellert, IF svarte at flyselskapet skal betale tilbake.

HI, jeg ville ventet på kansellering eller et reiseråd som blir godkjent som grunn til å ikke foreta reisen.

Jeg ønsker heller ikke å ha penger tilgode hos SAS eller Norwegian, det er ikke sikkert det de er det beste valget for neste reise. Jeg tror det kan bli for dyrt for oss å reise på en stund. Dumt med beløp tilgode og ikke selve reisen, hvem vet hvor mye som må betales i tillegg til.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 15:21   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.


HI, jeg ville ventet på kansellering eller et reiseråd som blir godkjent som grunn til å ikke foreta reisen.
.

Enig. Venter selv også, men min reise er ikke før i slutten av juli.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 16:14   #9
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Jeg har slitt med noe lignende i forbindelse med tur til London i slutten av mars som ble kansellert i begynnelsen av måneden. Klin umulig å komme gjennom på telefon eller Twitter. Mannen min søkte om voucher for sin del av reisen med barna og fikk hele beløpet tilbakebetalt til kredittkort rimelig fort - ingen varsel var gitt om dette. Min billett var opprinnelig en del av familiens billetter, men ble skilt ut mot et ekstra beløp, da jeg valgte å reise ut på en annen dag enn dem, og jeg kan ikke se å ha fått de pengene igjen.

Man søker om voucher på det skjemaet, men det er ingen muligheter for kommunikasjon med selskapet. Fra å ha vært fast kunde hos BA, er jeg blitt skeptiker.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 16:38   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg også. Men tror du ikke vi får reiseforsikring hvis Norwegian går konkurs?
IF reiseforsikring hadde en angrefrist for de som bare ikke ville reise, og en ordning for flybilletter som var kansellert. Mine er kansellert, IF svarte at flyselskapet skal betale tilbake.

HI, jeg ville ventet på kansellering eller et reiseråd som blir godkjent som grunn til å ikke foreta reisen.

Jeg ønsker heller ikke å ha penger tilgode hos SAS eller Norwegian, det er ikke sikkert det de er det beste valget for neste reise. Jeg tror det kan bli for dyrt for oss å reise på en stund. Dumt med beløp tilgode og ikke selve reisen, hvem vet hvor mye som må betales i tillegg til.

Du får ikke noe igjen på reiseforsikring ved konkurs, nei. Evt. kan du da få fra kredittkortet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 17:12   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Du får ikke noe igjen på reiseforsikring ved konkurs, nei. Evt. kan du da få fra kredittkortet.

Ser det, Reisegarantifondet kan dekke det meste. Men tilbakebetaling tar tid om dagen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-20, 22:54   #12
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Jeg fikk nettopp avslag hos Gjensidige, hvor jeg har reiseforsikring, på den kansellerte flyvningen med dobbel transfer (KLM/AirFrance) t/r Frankrike i slutten av mars med begrunnelse om at disse selskapene tilbyr voucher. Kunne påklage vedtaket, men regner ikke med at det er vits i mitt tilfelle så jeg nøyer med meg voucher, og får forhåpentligvis brukt den til høsten..

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 11:21   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg fikk nettopp avslag hos Gjensidige, hvor jeg har reiseforsikring, på den kansellerte flyvningen med dobbel transfer (KLM/AirFrance) t/r Frankrike i slutten av mars med begrunnelse om at disse selskapene tilbyr voucher. Kunne påklage vedtaket, men regner ikke med at det er vits i mitt tilfelle så jeg nøyer med meg voucher, og får forhåpentligvis brukt den til høsten..

Har du prøvet chargeback hos kredittkortselskapet? Har stått mye om at man har KRAV på penger tilbake i tilfeller hvor det er flyselskapet som kansellerer. Se bl.a. her: https://www.forbrukerradet.no/rad-i-...ronautbruddet/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 12:18   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Man søker om voucher på det skjemaet, men det er ingen muligheter for kommunikasjon med selskapet. Fra å ha vært fast kunde hos BA, er jeg blitt skeptiker.

Jeg ukependler (normalt) til England, og sitter nå med et tosifret antall kansellerte BA-billetter. Jeg må si jeg er veldig sint over den linja de har valgt: bare vouchere, ingen penger tilbake, kombinert med at de ikke tar telefonen i det hele tatt. Det er bare ikke greit.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 13:08   #15
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi har billetter med Norwegian 30. juni. Om vi avbestiller nå får vi pengene igjen fra forsikringsselskapet (Europeiske), om Norwegian går konkurs får vi ingenting. Jeg tror ikke jeg tør å vente på kansellering, all den tid Norwegian lever farlig for tiden.

Vet du at du får pengene igjen? Har Europeiske andre vilkår enn andre forsikringsselskap? Myndighetene har ikke gått ut med anbefaling på å reise så langt fram i tid ennå?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 14:00   #16
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Vet du at du får pengene igjen? Har Europeiske andre vilkår enn andre forsikringsselskap? Myndighetene har ikke gått ut med anbefaling på å reise så langt fram i tid ennå?

Ja og ja.
Europeiske dekker alt om en avbestiller, og uavhengig av avreisetidspunkt.

Sitat:

Hvis du har en planlagt utenlandsreise, har du to muligheter:
Avvente å avbestille reisen din, siden ingen vet hvor lenge reiserådet vil vare og du kanskje vil kunne gjennomføre reisen som planlagt. Hvis UD opphever reiserådet til dit du skal reise, gir vi deg ytterligere 7 dager etter opphevelsen til å avbestille reisen hos flyselskap/reisearrangør for å kunne få erstatning hos oss.
Avbestille reisen din hos flyselskap/reisearrangør nå, og deretter melde saken til oss.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 00:25   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Europeiske er fantastiske i denne situasjonen. Har de selv, med billetter 29 juni. Venter og ser an.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 00:25   #18
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Ser det, Reisegarantifondet kan dekke det meste. Men tilbakebetaling tar tid om dagen.

Gjelder ikke dette kun pakkereiser?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-20, 23:54   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Et lite varsku mtp vouchere: https://www.nrk.no/nordland/sas-skyl...ger-1.15048268

Både SAS og Norwegian har stor gjeld, så dette med voucher kan bli et problem etterhvert. Går de konkurs mister man retten på bruk av voucher, krever man pengene tilbake, øker gjelden og veien til konkurs blir kortere. Jeg syntes dette blir et etisk vanskelig spørsmål.

Det er mye penger for privatøkonomien, det rammer mange arbeidsplasser om flyselskapet går konkurs.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 13-06-20 kl 00:01.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-20, 00:48   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestille flybilletter, tilbud om voucher og dekning fra forsikringsselskap

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi har flybilletter til 29.6, så vi bare venter og se hva som skjer. Vi har fått beskjed enn så lenge at man kan booke om. Vi venter.

Vi fikk mail fra Austrian i går om at billettene våre var kansellert. Men det var ikke noe i mailen som sa noe om at vi kunne velge å få pengene tilbake.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no