Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Klassetur 10. klasse

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-19, 14:31   #101
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Her reiser de i skoletiden, og det bidrar ytterligere til at jeg reagerer på dugnad og kostnad.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 14:45   #102
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Jeg trodde ikke de hadde lov til å reise i skoletiden hvis det ennebærer kostnad. Jeg har ikke hatt behov for å sette meg inn i det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 15:28   #103
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Kan jeg spørre når dere drar? Er det i skoletiden eller i ferie?

Hos oss arrangeres det tur av skolen for hver enkelt klasse. Det skjer i sskoletiden og innebærer ingen kostnader. De har utstyr til de som trenger låne.

Skoletiden, to overnattinger. Alt dekkes via dugnad.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 15:29   #104
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg trodde ikke de hadde lov til å reise i skoletiden hvis det ennebærer kostnad. Jeg har ikke hatt behov for å sette meg inn i det.

Det var årsaken til at det ble slutt på å dra i skoletiden her i alle fall.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 16:06   #105
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Tror de reiser i skoletiden, vi har hatt en dugnad allerede. Mange droppet det, det ble derfor mye på oss som stiller opp. Jeg orker ikke ta noen diskusjon på opplegget, den gjengen som har dugnadsansvarlige hører uansett ikke på det øret.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 16:09   #106
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Her reiser dei i haustferien.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 16:19   #107
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Tror de reiser i skoletiden, vi har hatt en dugnad allerede. Mange droppet det, det ble derfor mye på oss som stiller opp. Jeg orker ikke ta noen diskusjon på opplegget, den gjengen som har dugnadsansvarlige hører uansett ikke på det øret.

Sånn må det være, dvs frivillig å stille på dugnad når det er i regi av skolen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 16:23   #108
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg trodde ikke de hadde lov til å reise i skoletiden hvis det ennebærer kostnad. Jeg har ikke hatt behov for å sette meg inn i det.

Tro du meg: dette var en problemstilling jeg var veldig tydelig på i foreldremøtet. Men alle var ikke enige.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 16:26   #109
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tro du meg: dette var en problemstilling jeg var veldig tydelig på i foreldremøtet. Men alle var ikke enige.

Hva sier skolen da? Turen må være gratis.

Men vet min niese sin klasse dro til Polen, i skoletiden, ingen dugnader og høy pris for turen. Oslo. Så alle skoler bryr seg visst ikke om regelverket.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 16:30   #110
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Nei, turen blir ikke gratis. Og at de velger å ikke forholde seg til gratisprinsippet synes jeg er veldig kjipt. Vi bor nå i en del av byen hvor mange tar en sånn kostnad på strak arm, men det vil selvsagt ikke gjelde alle. Naboskolene drar til Polen og de turene koster massevis.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 16:40   #111
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, turen blir ikke gratis. Og at de velger å ikke forholde seg til gratisprinsippet synes jeg er veldig kjipt. Vi bor nå i en del av byen hvor mange tar en sånn kostnad på strak arm, men det vil selvsagt ikke gjelde alle. Naboskolene drar til Polen og de turene koster massevis.

Ja, det gjør de!

Det er fryktelig dårlig gjort mot de som ikke har mulighet til å dra.

Varetelling har vi hatt stor suksess med, men det krever at mange stiller med foreldre, i grunnen mesteparten av klassen. Men vi tjente godt på det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 17:16   #112
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sånn må det være, dvs frivillig å stille på dugnad når det er i regi av skolen.

Selvsagt, men hvorfor må det legges opp til masse dugnader og dyre turer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 17:55   #113
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Selvsagt, men hvorfor må det legges opp til masse dugnader og dyre turer.

Der er jeg enig med deg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 18:20   #114
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.444
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Det er klart, Polen og konsentrasjonsleir er sikkert bra og lærerikt opplegg. Skolen til mine tantebarn på østlandet har reist dit hvert år, helt til i år, da det var min yngste nevø sin tur. Da reiste de til Utøya i stedet. Det hadde vært et veldig bra opplegg, og gjort sterkt inntrykk det også. Mange av foreldrene hadde vært sterkt imot, for der hadde det jo foregått så grusomme ting (i motserning til i Auschwitz? ), men kompromisset ble at de overnattet på fastlandet innenfor. Det var egentlig meninga at de skulle overnatte på Utøya også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 19:51   #115
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, turen blir ikke gratis. Og at de velger å ikke forholde seg til gratisprinsippet synes jeg er veldig kjipt. Vi bor nå i en del av byen hvor mange tar en sånn kostnad på strak arm, men det vil selvsagt ikke gjelde alle. Naboskolene drar til Polen og de turene koster massevis.

Det er jo bare fjas og noe skoleledelse må stoppe. Tur i skoletid = gratisprinsipp. Man kan ikke bare la være å forholde seg til det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 22:09   #116
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tro du meg: dette var en problemstilling jeg var veldig tydelig på i foreldremøtet. Men alle var ikke enige.

Jeg har ingen problemer med å forstå at det er vanskelig å få gehør. Det er veldig bra du sier fra. Det er ikke lett.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-20, 00:47   #117
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Heier veldig på folk som sier fra. Har tatt støyten flere ganger, så i siste foreldremøte som plutselig ble Polenturmøte ga jeg bare opp. Det er uaktuelt å være med på turen, men med hallelujastemningen orket man ikke nok en gang være party-pooper i plenum (fikk påpakk sist av tilstedeværende) .

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 08:34   #118
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, turen blir ikke gratis. Og at de velger å ikke forholde seg til gratisprinsippet synes jeg er veldig kjipt. Vi bor nå i en del av byen hvor mange tar en sånn kostnad på strak arm, men det vil selvsagt ikke gjelde alle. Naboskolene drar til Polen og de turene koster massevis.

Men alt jobbes inn på dugnad. Nå kan man selvsagt mene mye om det også, og hvorvidt mange timer med dugnad er "gratis" etc, men det blir ingen egenandel på den naboskolen jeg kjenner til i alle fall.

Skal dere ha egenandel i tillegg til dugnad? Siden du sier den ikke blir gratis.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 02-01-20 kl 08:42.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 08:42   #119
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men alt jobbes inn på dugnad. Nå kan man selvsagt mene mye om det også, og hvorvidt mange timer med dugnad er "gratis" etc, men det blir ingen egenandel.

Skal dere ha egenandel i tillegg til dugnad? Siden du sier den ikke blir gratis.

Jeg synes definitivt ikke at masse dugnadsarbeid går i kategorien "gratis".

Vi har fått beskjed om at det både blir dugnadsarbeid og en egenandel, men hvor mye får vi vel vite mer om på foreldremøtet senere denne måneden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 08:47   #120
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes definitivt ikke at masse dugnadsarbeid går i kategorien "gratis".

Nei, det kan man nok diskutere, men jeg antar det er innafor så lenge det faktisk ikke avkreves egenandel. Særlig når ingen tvinges til å delta på dugnad (det logges ikke deltakelse hos oss så vidt jeg vet, så jeg antar at om man ikke kan/vil delta på noe som helst dropper man bare melde seg til noe. Dog tror jeg at de fleste har klart å finne et eller annet som egner seg, i alle fall for eleven selv. 14-åringene har normalt sett ikke vondt av å jobbe litt i en jobb noen har tilrettelagt for dem).

Jeg personlig har ikke noe spesielt til overs for denne enorme inntjeningen, og jeg er på ingen måte noen pådriver av turen, men sånn formelt sett er det faktisk gratis økonomisk sett. Så når du sier at mange tar kostnaden på strak arm er det irrelevant ift den ene turen i alle fall for det er faktisk ingen kostnad å ta. Derimot høres det ikke riktig ut at det skal være egenandel på deres tur. Det er ikke lov.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no