Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-20, 23:49   #1
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Jeg er oppmann på det ene barnets håndballag. Nå har styret bestemt at det er oppmennene som skal purre på manglende innbetaling av aktivitetskontingent. Jeg har akkurat mottatt en mail med liste over barn på laget som ikke har betalt. For meg skurrer dette. Dette er vel ikke opplysninger jeg burde ha? På lista er bl.a. bestevennen til barnet og ikke har jeg signert noe taushetserklæring. Det føles bare veldig feil å sitte med denne informasjonen. Jeg lurer egentlig på om det er lov, og håper noen her inne sitter med fasiten.

__________________
2006 2008

Sist redigert av Heddamor : 09-01-20 kl 00:41.
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 01:25   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.855
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Det er en del av oppgavene til laglederne på begge ungenes fotballag her, i alle fall. De purrer på folk som ikke betaler og folk som ikke melder seg til dugnad.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 06:36   #3
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Det er oppgave for styret hos oss, men når det gjelder frivillig arbeid må jo oppgavene fordeles på de som er tilgjengelig.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 07:10   #4
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Ja, ok, da har sikkert klubben sitt på det tørre. Selv syns jeg det er merkelig at det ikke er jobben til en av de som har betalt jobb i klubben. Trodde ikke hvermannsen kunne få sånn info da det er sensitive greier.

Takk for svar!

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 07:33   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Det var ikke en av mine oppgaver den gangen jeg var oppmann. Fikk kun beskjed om å minne på generelt på facebooksida.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 07:41   #6
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Jeg har vært lagleder for et håndballag i mange år. Selve kontigenten for aktiviteten har jeg ikke hatt noe med å gjøre, men når det gjelder betaling av andre ting (cuper, ekstra tilbud om styrketrening utenom håndballtreninga, innbetaling etter salg av diverse ++) har jeg fått liste over hvem som har betalt og ikke og det er jeg som purrer.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 07:43   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.889
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det er en del av oppgavene til laglederne på begge ungenes fotballag her, i alle fall. De purrer på folk som ikke betaler og folk som ikke melder seg til dugnad.

Det var en av oppgavene da jeg var lagleder også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 07:51   #8
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg har vært lagleder for et håndballag i mange år. Selve kontigenten for aktiviteten har jeg ikke hatt noe med å gjøre, men når det gjelder betaling av andre ting (cuper, ekstra tilbud om styrketrening utenom håndballtreninga, innbetaling etter salg av diverse ++) har jeg fått liste over hvem som har betalt og ikke og det er jeg som purrer.

Det er vanlig og sånn er det her også. Føler at aktivitetskontingent til klubben blir noe annet.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 08:08   #9
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Jeg får liste over ubetalte lisenser, og må nekte deltagelse pga manglende forsikring. Jeg pleier å sende med en link til søknadene til kommunen og tilbud om hjelp til å søke, ettersom noen kan være dårlige i norsk, om økonomisk støtte. Manglende lisens kan man forresten se i min idrett også når man er lagleder. Siden vår klubb nå har begynt med å bruke min idrett også til kontigent og treningsavgift vet jeg ikke om vi må purre på det. Tidligere år måtte vi purre på dette også.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 08:14   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Det er den desidert kjipeste oppgaven, men det er en laglederoppgave.

Etter en stund lærer man jo hvem som faktisk bare trenger en påminnelse og hvem som faktisk sliter litt med å få det til. Jeg er heldig og er lagleder i en klubb som har gode ordninger for de som ikke har råd til å være med ... hvis de klarer å ta det stigmaet det er å si ifra om at man har dårlig råd. Flere på laget velger på dele opp beløpet over flere avdrag, og dette er det bare å si ifra om at man ønsker. Det er også mulig å søke om å betale halv eller ingen treningsavgift. Så jeg pleier å legge ved et sånt søknadsskjema når jeg purrer for 2. gang. Vet du om klubben din har noen sånne ordninger?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 08:14   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

De fleste som sitter i styrer og jobber med dette er jo uansett "bare" frivillige og med-foreldre, så det blir ikke så annerledes, synes jeg. Vi skriver heller ikke under på taushetsplikt.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 08:16   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Jeg har signert skjema for taushetsplikt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 08:35   #13
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er den desidert kjipeste oppgaven, men det er en laglederoppgave.

Etter en stund lærer man jo hvem som faktisk bare trenger en påminnelse og hvem som faktisk sliter litt med å få det til. Jeg er heldig og er lagleder i en klubb som har gode ordninger for de som ikke har råd til å være med ... hvis de klarer å ta det stigmaet det er å si ifra om at man har dårlig råd. Flere på laget velger på dele opp beløpet over flere avdrag, og dette er det bare å si ifra om at man ønsker. Det er også mulig å søke om å betale halv eller ingen treningsavgift. Så jeg pleier å legge ved et sånt søknadsskjema når jeg purrer for 2. gang. Vet du om klubben din har noen sånne ordninger?

Ja, det har de heldigvis. 😀 Jeg har ikke noe problem sånn sett med å gjøre denne jobben, men ser for meg at det oppleves flaut for dem det gjelder at det kommer fra meg og ikke som et generelt purrebrev/mail fra økonomiansvarlig i håndballgruppa.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 08:39   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Ja, det har de heldigvis. �� Jeg har ikke noe problem sånn sett med å gjøre denne jobben, men ser for meg at det oppleves flaut for dem det gjelder at det kommer fra meg og ikke som et generelt purrebrev/mail fra økonomiansvarlig i håndballgruppa.

Jeg kjenner også veldig på det, mens administrasjonen i klubben mener at vi som faktisk kjenner folka lettere kan mene noe om hvorvidt de trenger hjelp eller ikke. Jeg har vært lagleder for laget mitt i 7 år, så nå har jeg veldig god oversikt. Jeg liker det fremdeles ikke, men det går greit.

Jeg vet også at jeg har klart å forhindre at spillere slutter på grunn av dårlig råd, og det er en god følelse.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 08:48   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Ja, ok, da har sikkert klubben sitt på det tørre. Selv syns jeg det er merkelig at det ikke er jobben til en av de som har betalt jobb i klubben. Trodde ikke hvermannsen kunne få sånn info da det er sensitive greier.

Takk for svar!

Det er mange idrettsklubber (et flertall, vil jeg tro?) som ikke har betalte ansatte, og da må jo uansett denne oppgaven falle på noen frivillige.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 09:45   #16
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Vi har også måttet purre naboer og barnas venner, ingen kontigent, ingen forsikring og da skal de heller ikke spille kamper.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 10:05   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Her er det styret som sender ut og purrer på krav om medlemkontingent. Lagleder/oppmann sender ut krav og purrer på det som måtte komme i tillegg, som gjelder for det enkelte lag, slik som leie av hall til vintertreninger, egenandel for cuper og turer, lønnet trener, inntekt fra dugnadssalg etc.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 13:42   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Ja, det har de heldigvis. 😀 Jeg har ikke noe problem sånn sett med å gjøre denne jobben, men ser for meg at det oppleves flaut for dem det gjelder at det kommer fra meg og ikke som et generelt purrebrev/mail fra økonomiansvarlig i håndballgruppa.

Det burde jo kun være økonomiansvarlig som har den jobben tenker jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 14:10   #19
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det burde jo kun være økonomiansvarlig som har den jobben tenker jeg.

Ja, det syns jeg også. Det er visst styremøte i kveld, og treneren skal stille spørsmål vedrørende taushetserklæring og sensitiv informasjon.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 16:37   #20
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppgaver som oppmann - purring på aktivitetskontingent?!

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det burde jo kun være økonomiansvarlig som har den jobben tenker jeg.

Da er det ingen som vil ta på seg vervet. Det å sitte som økonomiansvarlig og måtte purre på alle lag innad i et idrettslag er en stor oppgave. De færreste idrettslag har vel ikke ansatte i det hele tatt og driftes kun på frivillighet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no