Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 10:10   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Jeg tenker da på disse kjente damene som legger ut bilder av seg i bare undertøyet eller uten en tråd i disse dager. Det virker som det plutselig er gått sport i det hele.

Er det noen av dem som tenker på signaleffekten? Hva med tenåringsjenter som ser dette? Det er jo nå plutselig blitt tøft og legitimt å legge ut bilder av seg selv nakne. Er det virkelig slike oppfordringer man ønsker å gi?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:12   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Greia er vel heller at tenåringsjenter har allerede lange lagt ut utfordrende bilder av seg selv, og nå følger 40-åringene etter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:15   #3
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Er det noen av dem som tenker på signaleffekten? Hva med tenåringsjenter som ser dette? Det er jo nå plutselig blitt tøft og legitimt å legge ut bilder av seg selv nakne. Er det virkelig slike oppfordringer man ønsker å gi?

Når "gamle" kjerringer på 40 legger ut nakenbilder av seg selv på nettet går det vel ikke lenge før det ikke er tøft blant tenåringsjentene å gjøre det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:35   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Greia er vel heller at tenåringsjenter har allerede lange lagt ut utfordrende bilder av seg selv, og nå følger 40-åringene etter.

...og nå er vel ikke 40-åringene kjent for å være tenåringenes store forbilder heller, som ElinM er inne på. (Men det er klart jeg skjønner hva HI mener.)

Selv var jeg forut for min tid da jeg la ut bikinibilde på FP. Og så kom jeg Shabana Rehman i forkjøpet ved å publisere særdeles avkledte bilder av bekkenområdet mitt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:37   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Jeg tror ikke tenåringene legger så mye i disse bildene, jeg vet ikke engang om de føler at det angår dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:06   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Når "gamle" kjerringer på 40 legger ut nakenbilder av seg selv på nettet går det vel ikke lenge før det ikke er tøft blant tenåringsjentene å gjøre det.

Hehe, godt sagt.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:08   #7
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Greia er vel heller at tenåringsjenter har allerede lange lagt ut utfordrende bilder av seg selv, og nå følger 40-åringene etter.

Jo, men at voksne gjør det. Gjør det hele mer "legitimt".. At vi kommer til et punkt hvor samfunnet syns at det er akseptabelt?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:12   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jo, men at voksne gjør det. Gjør det hele mer "legitimt"..

Legitimt i hvem sine øyne? Ungdommens? Andre førtiåringers?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

At vi kommer til et punkt hvor samfunnet syns at det er akseptabelt?

Jeg syns det er mer akseptabelt at voksen damer legger ut lettkledde bilder av seg selv, enn at jentunger på 13 gjør det. Slike spørsmålstillinger blir for tabloide for meg, og jeg kjenner at jeg ender opp med å forsvare ting jeg egentlig er i mot.

Alle trender viser for øvrig at nakenhet har blitt mer tabu, ikke mindre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:17   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Det minner meg litt om de "hvor fin er jeg"-trådene.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:28   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Legitimt i hvem sine øyne? Ungdommens? Andre førtiåringers?

Jeg syns det er mer akseptabelt at voksen damer legger ut lettkledde bilder av seg selv, enn at jentunger på 13 gjør det. Slike spørsmålstillinger blir for tabloide for meg, og jeg kjenner at jeg ender opp med å forsvare ting jeg egentlig er i mot.

Alle trender viser for øvrig at nakenhet har blitt mer tabu, ikke mindre.

Ja, mer legitimt i ungdommens øyne

Altså, jeg vet ikke helt selv hva jeg mener om dette.. Jeg bare spør litt.. For jeg syns det er utrolig tåpelig og jeg klarer verken å se kunsten, humoren eller hva det nå enn måtte være for hensikt å legge ut slike bilder.

Bruk av sosiale medier har eksplodert de siste årene og vi eksponerer oss selv ekstremt mye mer enn før. Det er veldig mange unge som tråkker i mange feller på disse områdene og tenker lite over konsekvensen av hva som blir gjort. Jeg tror bare at noen ganger bør man stoppe opp og tenke litt over om slike ting kan påvirke og legitimere slik tåpelig oppførsel.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:42   #11
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Alle trender viser for øvrig at nakenhet har blitt mer tabu, ikke mindre.

Naturlig og avseksualisert nakenhet/lettkleddhet, slik vi som vokste opp på 70-tallet levde med hver sommer, er ihvertfall på vikende front.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 12:15   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Når "gamle" kjerringer på 40 legger ut nakenbilder av seg selv på nettet går det vel ikke lenge før det ikke er tøft blant tenåringsjentene å gjøre det.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, med andre ord.

At voksne damer legger ut nakenbilder av seg sjøl er hakket bedre enn at ungjenter gjør det, da voksne damer - forhåpentligvis - har et litt mer gjennomtenkt forhold til hvorfor de gjør det, hvor bildene kan havne og hva de kan bli brukt til i etterkant, og dermed er mer bevisst på hva de holder på med.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:09   #13
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Alle trender viser for øvrig at nakenhet har blitt mer tabu, ikke mindre.

Og slike utsagn blir for tabloide for meg. Joda, 70 prosent av ungdomsskoleelever dusjer påkledd på skolen, men paradokset: 2 av 10 har lagt ut nakenbilde av seg selv. Trender og trender, det er to forskjellige ting.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:21   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Signaleffekten av denne offentlige blottingen

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Trender og trender, det er to forskjellige ting.

Eh, ja.

Greia er at den naturlige nakeheten har omtrent blitt fjernet fra offentligheten, man er hysterisk rundt at barn skal bli sett nakne, babyer får bikinier utenpå brystvortene sine, det finnes ikke nakenhet i film, Trond Viggo Torgersen mener at "Kroppen" hadde blitt kalt for pedo-TV i dag og en slik forskrudd virkelighet så blir det gøy å gjøre det forbudte, nemlig vise seg naken i det offentlige rom. Internett gjør det enkelt. Man gjør det privat, men offentlig. At damer forbi middagshøyden og som er langt fra ungdomsidoler legger ut bikinibilder av seg selv tviler jeg sterkt på at påvirker undom i noen som helst retning. Demi Moore var undomsidol på begynnelsen av åttitallet! Hun andre spilte i Melorse Place, en serie ungdom i dag ikke engang har hørt om!

Det er som om filmstjerner fra sekstitallet skulle stilt opp lettkledd da vi var unge. Om det har noen som helst innvirkning, så tipper jeg det skremmer dem fra å gjøre det samme.

Jeg syns for øvrig ikke statistikken din er særlig paradoksal. Begge deler viser at de aller fleste ikke vil vise seg nakne, også har man et par gærninger som syns slikt er interessant. Det er ingen motsetning i at 70 % dusker med klærne på, og 20 % har lagt ut lettkledde bilder av seg selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no