Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-18, 23:58   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Dette er eigentleg ein batatell, men det føyer seg inn i ei veldig lang rekk av ting eg irriterer meg over, når det gjeld PostNord.

Er det ok å plutselig begynne å ta betalt for sms med hentemelding? Eg var tilfeldigvis inne på "Min side" for å sjekke at eg hadde skrudd ned datakvoten etter ferien, før 1. august. Då såg eg at eg hadde ei betaling til ei "informasjonstjeneste" på 3 kr. ganger åtte gonger. Det viser seg at det er PostNord som tar betalt for å sende sms om pakke på veg, moglegheit for å velje nytt leveringssted, hentemelding, purring på hentemelding ...

Har dei lov til å fakturere slike tenester utan at ein samtykker til det?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-18, 00:41   #2
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Da bør man nok ha akseptert det som en betaltjeneste på forhånd, før bestillingen er ferdig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 11:08   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Har du lastet ned appen til PostNord? Der må man ta vekk krysset for sms, for å slippe å betale. (Generelt et møkkafirma, men det er jo en annen sak).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 12:18   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Har du lastet ned appen til PostNord? Der må man ta vekk krysset for sms, for å slippe å betale. (Generelt et møkkafirma, men det er jo en annen sak).

Ah, då er det min der eg har samtykka.

Jaaaa! Etter at dei rota bort pakke for tredje gong på eit år, har eg begynt å sende Mail til firma og spørje om eg kan velje Posten i staden for, viss det kjem tydelig fram at dei bruker PostNord.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 14:44   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Jeg fikk melding om pakke via PostNord i dag, og med denne tråden friskt i minne leste jeg de oppdaterte vilkårene før jeg trykket godta. Det tok meg fire klikk før jeg fikk opp prisene på tjenestene. Og man må skru av betalingstjenesten, ikke på. Men nå har jeg skrudd av SMS om at pakke er på vei, som er det som koster 3 kroner pr melding.

Jeg er like lite begeistret for PostNord som deg, og søsteren min som bor i Stockholm har det enda verre. Der er det bare PostNord nå. Og de roter bort (eller stjeler) pakker over en lav sko, så hun tør ikke lenger bestille garn fra Pickles hjem til seg f.eks, men jeg går og kjøper også henter hun når hun er her neste gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 16:00   #6
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Hvor skrur man av og på? Finner ikke noe slikt i appen.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 16:01   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Hvor skrur man av og på? Finner ikke noe slikt i appen.

Nei, du må logge inn på hjemmesidene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 17:20   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg fikk melding om pakke via PostNord i dag, og med denne tråden friskt i minne leste jeg de oppdaterte vilkårene før jeg trykket godta. Det tok meg fire klikk før jeg fikk opp prisene på tjenestene. Og man må skru av betalingstjenesten, ikke på. Men nå har jeg skrudd av SMS om at pakke er på vei, som er det som koster 3 kroner pr melding.

Jeg er like lite begeistret for PostNord som deg, og søsteren min som bor i Stockholm har det enda verre. Der er det bare PostNord nå. Og de roter bort (eller stjeler) pakker over en lav sko, så hun tør ikke lenger bestille garn fra Pickles hjem til seg f.eks, men jeg går og kjøper også henter hun når hun er her neste gang.

Post nord i Sverige har ikke kontroll i det hele tatt. Passet til sønnen min ble sendt rekommandert til en ambassade i Stockholm, det ante de ikke hvor var, og det ble masse styr fordi det jo handlet om å få visum til ferietur. Men helt plutselig dukket det opp en hentelapp(4-5 dager før de skulle reise) med pass og visum. Stor glede. Etter noen dager kom en mail fra posten Norge (som hadde kontakten med post nord i Sverige), med beskjed om at de anså pakken som tapt og at han derfor fikk erstatning. Man skulle tro at de burde ha mer kontroll på noe som sendes rekommandert.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 18:14   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, du må logge inn på hjemmesidene.

Hvor da? Jeg finner bare "min side" for bedrifter, aka avsendere.

Jeg kaller det bare postmord.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 23:12   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Altså: jeg måtte skrive: my.postnord.no
Jeg fant INGEN brukbar link fra portalen til postnord for å komme inn på min profil. Alle "min side" referanse gjelder avsendere.

Jeg syns dette er rævva.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 00:01   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Jeg vet, det er HELT dustete og sleipt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 11:10   #12
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Høl i huet! :bidrar:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 11:34   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Eneste som er bra med postnord er at hentestedet er 50 meter fra inngangsdøren min (20 minutter å gå til vanlig postkontor).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 19:51   #14
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Eneste som er bra med postnord er at hentestedet er 50 meter fra inngangsdøren min (20 minutter å gå til vanlig postkontor).

Det hjelper ikkje det, når pakkane ikkje kjem til hentestaden.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no