Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-18, 10:46   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Jeg ønsker meg en fitbit eller tilsvarende type tracker til Junior på snart 8, hvor jeg kan se i app hvor han befinner seg.

Han har slik gps klokke med ringefunksjon, og ipad med finn ipad aktivert, men disse kan han ikke ha på skolen (åpenbart), så jeg ønsker en annen type tracker som kan si hvor han er hen. Type, at jeg kan sjekke at han kommer seg ned til skolen fra jobben min og slikt. Han er en vimsekopp av dimensjoner på slikt....

(Ja, jeg synes det er greit å tracke ungene. Og mannen. Samtlige har finn ihone/ipad aktivert, og jeg bruker det flittig. Mannen og Vesla kan slå det av om de vil men gjør det ikke, de minste vet ikke hvordan de skal få det av enn så lenge! Skulle gjerne hatt gps-chip på de, men mange blir veldig ilskne når jeg mener det er en god ide, så jeg har droppet å pushe på for å få de chippet. Kattene er chippet dog. )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-18, 12:23   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Kan han ikke bare ha klokka liggende i sekken? Det blir ikke noe annerledes enn å ha mobilen liggende i sekken, som en overraskende stor andel av min 3. klassings venner har.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-18, 12:28   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Jeg er veldig skeptisk til tracking, men skal du tracke skolesekken kan du kjøpe en sånn liten dings til å henge på nøkkelknippet og heller plassere på sekk. De må lades en gang i blant, men de holder lenger enn klokker og denslags.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-18, 12:43   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Dersom de ikke er knyttet til Internett på noe vis får du ikke sett noe. Jeg vil tro at fitbit må være koblet til mobilen med Bluetooth for å laste opp lokasjoner. Så du må nok ha en type tracker med SIM-kort. De bør vel finnes også uten telefonmuligheter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-18, 12:46   #5
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kan han ikke bare ha klokka liggende i sekken? Det blir ikke noe annerledes enn å ha mobilen liggende i sekken, som en overraskende stor andel av min 3. klassings venner har.

Ikke tillatt på skolen, slike ting (som kan ringes, sende meldinger osv) skal leveres inn. Dessuten må klokka lades daglig, og jeg vil ikke at han skal ha fristelsen til å kunne ringe. Vi prøver å unngå å venne ham til å ha telefon alltid tilgjengelig på den måten. Det var veldig lett for eldste å be om å få ringe oss i løpet av skoledagen når telefonen var med.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg er veldig skeptisk til tracking, men skal du tracke skolesekken kan du kjøpe en sånn liten dings til å henge på nøkkelknippet og heller plassere på sekk. De må lades en gang i blant, men de holder lenger enn klokker og denslags.

Jeg vil tracke ham, ikke sekken - vimsetassen er troende til å glemme sekken ett sted, så jeg trenger/ønsker/vil kunne finne ham kjapt.

Skolen (første dag på ny SFO i dag, og jeg er så GLAD! for det! ) har veldig strenge rutiner, så om timen begynner halv 9 og han ikke er der, får vi umiddelbart en telefon med spørsmål om hvor han er. Da er det veldig greit om jeg kan si at jeg ser på appen at han beveger seg ned mot skolen feks. Det gjorde jeg med søsteren en gang eller to, og hun var vel 14 da....

En annen ting er at han stoler veldig på at dersom klokken nærmer seg 19.00, så sender vi ei melding til ham (enten via Monster Messenger eller finn Ipad funksjonen på ipad, eller ringer eller sender melding på telefonklokka), slik at han ikke følger så mye med på hva klokka er eller gidder å huske på tidspunktet selv. Og det kan jeg godt venne ham av med kjenner jeg.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-18, 12:46   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Noe sånt på sekken kanskje? https://m.clasohlson.com/no/Yepzon-O...acker-/38-8517

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-18, 12:48   #7
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Dersom de ikke er knyttet til Internett på noe vis får du ikke sett noe. Jeg vil tro at fitbit må være koblet til mobilen med Bluetooth for å laste opp lokasjoner. Så du må nok ha en type tracker med SIM-kort. De bør vel finnes også uten telefonmuligheter.

Det tenkte jeg ikke på nei.....Men dersom de har gps, så skal jeg vel kunne tracke selv om jeg ikke får opp data på telefonen fra senderen? Bare lokasjon?

Hmmm... jeg må google litt mer kjenner jeg...Vet bare ikke helt hva jeg skal google etter, har fitbit selv og hadde håpet på noe lignende, men jeg finner ikke helt det jeg håper på....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-18, 12:50   #8
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Noe sånt på sekken kanskje? https://m.clasohlson.com/no/Yepzon-O...acker-/38-8517


Denne må jeg jo kunne koble på ungen også! Halskjede eller lignende?

Kanskje Knøttet vil ha en slik på hårbåndet også? :hm:


(Neida, neida, hun skal slippe enn så lenge.... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-18, 12:58   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det en fitbit el lign med gps og mulighet for å tracke sted i app?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Det tenkte jeg ikke på nei.....Men dersom de har gps, så skal jeg vel kunne tracke selv om jeg ikke får opp data på telefonen fra senderen? Bare lokasjon?

Hmmm... jeg må google litt mer kjenner jeg...Vet bare ikke helt hva jeg skal google etter, har fitbit selv og hadde håpet på noe lignende, men jeg finner ikke helt det jeg håper på....

En ting er at dingsen vet hvor den er i forhold til GPS, men dersom den ikke sender det ut videre vil jo man ikke kunne følge det i sanntid på en annen enhet. Og da funker det kun som en måte å se hvor man har vært. Noe som vel er meningen med slike funksjoner i fitbit og andre aktivitetsmålere, de brukes for å vite hvor langt og hvilket terreng man løp/gikk i.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no