Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dere som laster ned filmer og serier

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-06, 19:37   #1
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Dere som laster ned filmer og serier

Ser dere dem på pc-en? Eller ser dere på TV, og i så fall; hvordan?

Vi har TV-utgang på pc-en og kabel til TV, men det funker ikke likevel.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 19:53   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser dem på pcen om jeg er alene, men skal jeg se filmen sammen med noen legger jeg dem over på xboxen via en kabel og ser den på tven. Jeg har lastet ned og lagt inn en haug med barnefilmer til datteren min, da slipper de å bli ødelagt siden de ligger på selve harddisken. Spill også.

Xbox (chippet) er genialt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 21:34   #3
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Jeg har tenkt å brenne dem over på en dvd jeg da...

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 21:35   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Vi kjører samme opplegg som Iset, dvs vi har trådløs forbindelse med chippet Xbox og ser filmene via den. De ligger på PC'n. Utrolig kjekt.

  Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 22:40   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Ser det meste på pc. Av serier.
Filmer brenner vi eller så kobler jeg bærbaren opp til tven.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 22:42   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi kjører samme opplegg som Iset, dvs vi har trådløs forbindelse med chippet Xbox og ser filmene via den. De ligger på PC'n. Utrolig kjekt.

Trådløs? Oh ...
Vi har en kabel som går gjennom veggen fra pcen til xboxen (viser nesten ikke), og vi må legge filmene/seriene/spillene inn på xboxen via flashFXP. Da ligger de inne på selve xboxen og kan slettes fra pcen. Det er fort gjort, bare noen få tastetrykk så er de lagt inn eller slettet.

Alle som laster ned burde skaffe seg en chippet xbox, det er helt genialt. Hva vi skulle gjort uten, aner jeg ikke hehe. Utrolig greit med barnefilmer som ligger helt beskyttet inne på xbox-harddisken, jeg har ikke tall på hvor mange dvder Camilla har ødelagt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 22:45   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi laster ikke ned serier og filmer og musikk. Bare for å ha det sagt

Men jeg har hørt at andre brenner de ut på DVD og ser de på TV'n. I tillegg vet jeg også at andre venter på en chippet x-boks slik at man kan se de via den også. Andre pleier også å se noen serier rett på pc'en om andre er alene hjemme.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 22:45   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi laster ikke ned serier og filmer og musikk. Bare for å ha det sagt

Men jeg har hørt at andre brenner de ut på DVD og ser de på TV'n. I tillegg vet jeg også at andre venter på en chippet x-boks slik at man kan se de via den også. Andre pleier også å se noen serier rett på pc'en om andre er alene hjemme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 22:46   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tradisjonelle TVer er stort sett styrete å få til. Men nå har vi fått et HD-ready LCD tv med PC-kabel, og denne fungerer som en PC-monitor. Løp og kjøp

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 22:49   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ingen TV, så her fungerer 17" laptop bredskjerm eller 20" LCD bredskjerm glimrende til DVD visning Ikke noe for store lag, men riktig så koselig i sofakroken.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 22:53   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Tradisjonelle TVer er stort sett styrete å få til. Men nå har vi fått et HD-ready LCD tv med PC-kabel, og denne fungerer som en PC-monitor. Løp og kjøp

Sjaddapp! :snøft:

Jeg har siklet på slik tv i mange år nå, helt siden 1997 da jeg og mannen var innom en elektrobutikk og de tilbød oss en 42 " plasma-skjerm til 75.000,- kr, altså et avslag på 25 % siden det var "oss".

Vi skal nok snart kjøpe, må bare spare opp litt penger først. Jeg er drittlei den svære Phillips 32" widescreenen, den tar jo halve stua.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 23:13   #12
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi laster ikke ned serier og filmer og musikk. Bare for å ha det sagt

Men jeg har hørt at andre brenner de ut på DVD og ser de på TV'n. I tillegg vet jeg også at andre venter på en chippet x-boks slik at man kan se de via den også. Andre pleier også å se noen serier rett på pc'en om andre er alene hjemme.



Men dere som bruker X-boks, hvor mye er det plass til å lagre på den da?
HD-ready LCD tv var jo også et knakende godt forslag, men det spørs om ikke en X-boks er hakket billigere?

Jeg har prøvd å brenne på DVD, men det funker ikke. Altså DVD-spilleren vil ikke spille dem av.

Mannen min er handyman så det holder, men når det kommer til data så er det jeg som har styringa. Skulle ønske han var litt sånn datamann også, så hadde jeg sluppet å sitte og knote med sånt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 23:15   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av muskat, her.



Men dere som bruker X-boks, hvor mye er det plass til å lagre på den da?
HD-ready LCD tv var jo også et knakende godt forslag, men det spørs om ikke en X-boks er hakket billigere?

Du må kjøpe større harddisk, tror vi har 80 gb eller noe sånt. Eller 120, husker ikke. Men det er iallefall god nok plass.

Så må du chippe den, ellers går det ikke. Det koster rundt en tusenlapp med chipping og harddisk, avhengig av hvem som gjør det for deg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 23:17   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av muskat, her.


Mannen min er handyman så det holder, men når det kommer til data så er det jeg som har styringa. Skulle ønske han var litt sånn datamann også, så hadde jeg sluppet å sitte og knote med sånt.

Vi kan bytte litt? Du får 50% data-fikse-gener fra min mann, mot 50% handy-på-andre-områder gener fra din mann?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 23:32   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg vil bytte, høres mye bedre ut med en handyman enn en datanerd slik som jeg har!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 00:03   #16
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Jeg har ingen av delene, så det er nok ingen som vil dele med meg

Men ny tv er høyt på ønskelisten her også

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 00:10   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde jeg var huset it-kvinne til jeg begynte å lese denne tråden.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 01:34   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi laster ikke ned noenting, helt sant. Men vi tar opp på mac'en, har en eye tv tuner på den, så funker som tv. Er mest ting til Pip vi tar opp, og det hender jeg brenner noe på dvd så jeg slipper at ho skal sitte her og se alt!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 08:35   #19
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sjaddapp! :snøft:

Jeg har siklet på slik tv i mange år nå, helt siden 1997 da jeg og mannen var innom en elektrobutikk og de tilbød oss en 42 " plasma-skjerm til 75.000,- kr, altså et avslag på 25 % siden det var "oss".

Vi skal nok snart kjøpe, må bare spare opp litt penger først. Jeg er drittlei den svære Phillips 32" widescreenen, den tar jo halve stua.

Samsung LCD TV LE32M6, altså 32''. Det gikk i stykker (prosessoren) men fikk det fikset på garantien. Ikke så dyrt. Stort nok. Flatt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 08:57   #20
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Vi har Xbox'n så langt unna PC'n at det ikke funker med noen kabel for overføring til box'n, så vi lagrer på PC'n. Har kjøpt 120 GB ekstra harddisk, så det er plass til en del, kan du si.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no