Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skikk og bruk i naturen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-18, 18:02   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikk og bruk i naturen

Hva er normen for menneskeskapt støy i naturen?

Jeg opplevde nemlig at venninna mi ble rasende på en familie som kom bort til en DNT-hytte hvor vi satt og rastet. Hun mente at den voksne i følget snakket for høyt, lagde for mye oppstyr og generelt oppfordret til høylytthet (bl.a. synging)og herjing. Vi bare gikk vekk fra området etter en stund, men venninna mi vurderte sterkt å gå tilbake og gi voksenpersonen tilsnakk. Jeg likte heller ikke at det kom folk bort dit og ødela idyllen, men hva skal man kunne tåle? Venninna mi mente at dette var et helt åpenbart brudd på kutymen, men var det det? Hvor mye lyd og "vigør" må man kunne tåle i naturen?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:15   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Nå var jeg ikke tilstede, men jeg syns ikke det hørtes ut som noe å klage på. Det hadde vært noe annet om det var sent på kvelden og folk prøvde å sove.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:35   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Altså, en familie som synger og leker ved en rasteplass ved en sånn kafé-DNT-hytte?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:40   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Altså, en familie som synger og leker ved en rasteplass ved en sånn kafé-DNT-hytte?

Ikke kafé, tror jeg. Men bålplass og overnattingsmuligheter. Litt i uren-luren, veldig idyllisk. Ikke Ullevålsseter, akkurat.

Som sagt, JEG aner virkelig ikke hva som er normalt. Jeg ble overrasket over hvor sint venninna mi ble, men følte meg helt lost når det gjaldt å bedømme om det var legitimt eller ikke.

Denne venninna mi har alltid hysjet på meg og ungene mine når hun mener vi har vært for høylytte på tur. Hun er MYE mer turvant enn meg helt fra barndommen av, så jeg har alltid trodd at hun visste noe der som jeg ikke hadde lært, men etter denne opplevelsen ble jeg litt usikker på hvor allmenn og åpenbar denne regelen er. Dagen etter ropte sønnen min "EKKO" inne ved et skogsvann, og da ble han hysjet på av henne.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:41   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Jeg er ikke akkurat bevandret i DNT-hytter, men jeg synes kanskje at venninnen din overdriver en smule.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:46   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Jeg synes venninna di er på jordet. At man tar hensyn til andres leirplasser og slikt skulle bare mangle, men det er selvfølgelig innafor å leke og synge på rasteplasser, eller å rope «ekko».

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:48   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Det var litt snerpete synes jeg.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:50   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Å rope ekko er vel nesten påbudt, mener jeg. Da Hiawata var liten ropte vi alltid EKKO i en gangtunnel, og opplevde mer enn en gang at voksne som var under der samtidig ble med på leken. Husker spesielt en godt voksen mann i dress på sykkel som ropte "JESS! Det er for lite ROPING i hverdagen! EKKO!"

Jeg syns hun høres spess ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:53   #9
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes venninna di er på jordet. At man tar hensyn til andres leirplasser og slikt skulle bare mangle, men det er selvfølgelig innafor å leke og synge på rasteplasser, eller å rope «ekko».

Enig. Det får da være grenser for å være var på lyder fra andre.

Rope der det er ekko er jo kjempegøy!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:54   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Interessant.

Dette er helt klart noe hun er oppdratt til å mene. Ikke noe hun har funnet på i voksen alder.

Selv misliker jeg all slags form for "støy" selv. Jeg blir sur bare folk snakker litt høyt på bussen, men jeg er heldigvis klar over at det er jeg som eier problemet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:56   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Det er jo helt greit å mislike støy, det gjør jeg også. Men det er mitt problem, ikke andres.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:58   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Det går ikke an å klage på leking, herjing, synging ved ei hytte vel? Som er offentlig tilgjengelig? Jeg syns dette var i overkant snerpete og merkelig.

Jeg foretrekker noen ganger å kose meg i svært fredelige omgivelser, og da raster jeg på steder der jeg skjønner at ingen andre gidder å gå. Og så går jeg tur på små stier uten merking.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:58   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

På fisketur må man være stille. Ellers fritt fram, så lenge ingen prøver å sove. Synes venninna di høres veldig sensitiv ut. Hvis man tåler så lite får man heller raste på litt mer bortgjemte steder enn ved DNT-hytter og langs DNT-merkede ruter altså. Som deg liker jeg heller ikke bråk og høye lyder, men det som er det nydelige med naturen (i motsetning til på bussen) er at da kan jeg bare gå vekk.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 18:59   #14
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Særlig på bynære bål- og rasteplasser synes jeg man skal være litt raus når det gjelder bråk fra andre. Jeg blir glad for å se at folk er i godt humør på tur jeg. Hadde jeg rigget meg til langt unna folk der det ellers ikke var tilrettelagt for hverdagsfriluftsliv, kunne jeg nok irritert meg litt hvs en eller annen kom og var helt bajas rett ved siden av meg. Samtidig ville jo det også vært ganske komisk, så kanskje jeg hadde begynt å le?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 19:07   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Samtidig ville jo det også vært ganske komisk, så kanskje jeg hadde begynt å le?


Jeg gikk tur med mannen min i vår, en merket tur som er ganske kjent, så det var en del folk der, noe vi var forberedt på. Men det var et dansk par som gikk der og som vi ALLTID havnet i nærheten av samme hvor vi gikk eller tok pause eller rastet eller badet. Og hun damen snakket i mobilen HELE tiden. Det var SÅ irriterende. Og hun snakket tydeligvis med noen som heter det samme som meg, for jeg kvapp hver gang jeg hørte navnet mitt. Og det skjedde mer enn en gang, fårråsidetsånn. Da "tenkte jeg mitt", må jeg innrømme, og lurte på hvorfor i all verden hun ikke kunne legge fra seg den der j**** mobilen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 19:21   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er ikke akkurat bevandret i DNT-hytter, men jeg synes kanskje at venninnen din overdriver en smule.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 19:25   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Jeg tenker at utendørs, utenom på nattetid, er det fritt fram å synge, rope og bråke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 19:27   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Djises. Jeg må innrømme at hvis jeg hadde blitt snakket til av et voksent menneske for å snakke for høyt ute i friluft, så hadde hun sannsynligvis blitt bedt om å ta seg en bolle og finne seg et sted uten folk overhodet. Hun må gjerne irritere seg, men jeg hadde ansett det som mye mer uhøflig av henne om hun hadde snakket til dem, enn at de er støyete. Joda, det går an å ta hensyn til andre. Jeg er enig i det. Men utestemmen har man faktisk lov til å bruke når man er nettopp ute. (Med mindre det er en særdeles god grunn til at man skal være stille.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 19:29   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Det skulle virkelig vært ille for at jeg skulle snakket til en voksen person som hoiet på utendørs rasteplass, jeg ville nok trolig trukket meg litt tilbake og funnet et annet sted å spise. Jeg ville blitt irritert, da, men det blir jeg jo stort sett alltid av voksne folk som gauler og står i når jeg bare vil være i fred. Dersom jeg selv hadde behov for å holie og skråle med en gjeng jeg hadde med meg (ser for meg at jeg hadde hatt med elever på tur i skogen) ville jeg valgt å plassere meg litt unna de som satt der fra før. #tar hensyn

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 20:53   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk i naturen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Å rope ekko er vel nesten påbudt, mener jeg. Da Hiawata var liten ropte vi alltid EKKO i en gangtunnel, og opplevde mer enn en gang at voksne som var under der samtidig ble med på leken. Husker spesielt en godt voksen mann i dress på sykkel som ropte "JESS! Det er for lite ROPING i hverdagen! EKKO!"



Jeg syns venninna di er helt på bærtur.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no