Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synder du på veien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 09:47   #61
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg kjører ofte bevisst for fort i 80 og 90 sonene når vi er på langtur. Eksempelvis på øde, oversiktlige strekninger over vidda og i Finland, der det ikke er verken mennesker eller rein så langt øyet kan se.
Prøver å holde fartsgrensa i de lavere sonene.

SMS sender jeg aldri mens jeg kjører, og mobilprat prøver jeg å unngå.
Blinklys er vel en selvfølge?

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:02   #62
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Blinklys er vel ikke påbudt i seg selv, kun til informasjon til sine medtrafikanter? Det sa min mor ... eh, trafikklærer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:27   #63
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Blinklys er vel ikke påbudt i seg selv, kun til informasjon til sine medtrafikanter? Det sa min mor ... eh, trafikklærer.


Sitat:

Bruk av blinklys følger av trafikkreglene § 14 nr. 2: Ved svinging, eller annen vesentlig endring av kjøretøyets plassering i sideretning, skal det til veiledning for annen trafikant gis tegn."

:åpplyser:

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:28   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Nettopp. Til veiledning for annen trafikant. Så hvis det ikke er noen andre trafikanter i nærheten, er det ikke påbudt. :flisespikker:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:35   #65
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg er en ekstremt lovlydig sjåfør, til den grad at andre litt mer råere sjåfører får helt makk av meg.

Likevel har jeg klart å skaffe meg to prikker i førerkortet for å ikke ha overholdt vikeplikt. Vel, han som stoppet meg sa at jo da, han var enig i at jeg hadde stoppet for stoppskiltet, men videokameraet hadde oppdaget "en viss bevegelse" i hjulene, så da var jeg plutselig over 5000 kroner fattigere pluss prikkbelastet, gitt. Jeg synes det er rimelig surt at jeg ble straffet på samme måte som en som hadde rast gjennom forbi stoppskiltet, slik at andre biler måtte bråbremse og gamle damer måtte hoppe ut av veien. Men, men ... Regelbrudd er regelbrudd.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:48   #66
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg snakker sjelden i mobilen mens jeg kjører, men det har vel hendt. Og så har jeg prøvd å sende sms, men det var vel ikke det smarteste jeg har gjort. Det gikk bra altså, men tror jeg stopper neste gang.

Jeg kjører nok litt fort noen ganger, men det er stort sett der det er høyest fartsgrense. 50, 60 og 70 km pleier jeg å holde.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:49   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Ja, det der ABSOLUTTE stopp-kravet kan være litt i overkant i blant!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:56   #68
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Mobilbruk, fikk 1300 i bot for noen uker siden, helt fortjent.

Ellers kjører jeg av og til litt for fort.

(ikke ment som skryt da, fluke)


Sist redigert av Anne : 19-02-07 kl 15:51.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:58   #69
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er en ekstremt lovlydig sjåfør, til den grad at andre litt mer råere sjåfører får helt makk av meg.

Likevel har jeg klart å skaffe meg to prikker i førerkortet for å ikke ha overholdt vikeplikt. Vel, han som stoppet meg sa at jo da, han var enig i at jeg hadde stoppet for stoppskiltet, men videokameraet hadde oppdaget "en viss bevegelse" i hjulene, så da var jeg plutselig over 5000 kroner fattigere pluss prikkbelastet, gitt. Jeg synes det er rimelig surt at jeg ble straffet på samme måte som en som hadde rast gjennom forbi stoppskiltet, slik at andre biler måtte bråbremse og gamle damer måtte hoppe ut av veien. Men, men ... Regelbrudd er regelbrudd.

STEIKE! Så dyrt den lille bevegelsen kostet deg.
Siste boten jeg fikk var den som jeg fikk når du og jeg parkerte på den parkeringsplass hvor vær og vind hadde sørget for at oppmålingen av park.plass ikke var å se lenger. "Bilen har parkert utenfor oppmålt plass" = Parkeringsbot

Bøter er skikkelig kjipt å få.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:59   #70
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg har irritert meg grønn over sjåfører som sender SMS, som ligger forrerst i ferjekøene på vestlandsveiene, og bruker begge bilbanene slik at man ikke kommer forbi, og dermed når man heller ikke neste ferje, selv om man prøver alt man kan ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 15:13   #71
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg blir egentlig sint og kjenner jeg klør i rødprikkefingeren når jeg ser at folk skryter av ulovligheter. :grinebiter:

Jeg og T holdt på å bli påkjørt (i fotgjengerfelt) av et nek som snakket i mobiltelefon og ikke fulgte med på veien her om dagen, og jeg angrer på at jeg ikke smalt neven i bilen hennes.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 15:16   #72
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg synder ikke på veien, jeg tør ikke. Ikke har jeg behov for det heller.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 15:42   #73
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg blir egentlig sint og kjenner jeg klør i rødprikkefingeren når jeg ser at folk skryter av ulovligheter. :grinebiter:

Jeg og T holdt på å bli påkjørt (i fotgjengerfelt) av et nek som snakket i mobiltelefon og ikke fulgte med på veien her om dagen, og jeg angrer på at jeg ikke smalt neven i bilen hennes.

Jeg og lillebror holdt også på å bli påkjørt i et fotgjengerfelt inne på en parkeringsplass, av en gammel dame (med hatt) som hyttet med hånden, og det skrapte i piggene hennes, vi stod helt stille, hun stoppet og vi gikk over.


Sist redigert av annemede : 19-02-07 kl 15:43. Årsak: måtte lese igjennom, det er egentlig en litt for lang setning, jeg har ikke kompetanse til denslags
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 18:22   #74
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg trodde virkelig at du spurte om vi suger på veien. Ja, svaret mitt får du aldri.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 18:24   #75
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg trodde virkelig at du spurte om vi suger på veien. Ja, svaret mitt får du aldri.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 22:01   #76
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg trodde virkelig at du spurte om vi suger på veien. Ja, svaret mitt får du aldri.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 22:08   #77
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synder du på veien?

Ja, dessverre så hender det innimellom.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no