Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Godis i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 19:42   #41
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Syntes det bør få være en balanse jeg da. Skal man gjøre goderi så veldig "fy, fy" så er min erfaring at det blir dersto mer interessant når de til slutt får smake.
Her spiser vi godteri på lørdag og han får litt i barnehagen ca 2 ganger i året i tillegg. Jeg klarer bare ikke fatte problemet. Kan virke som om dette KUN dreier seg om en prinsippsak hos mange.
De får neppe spiseforstyrrelser av å få litt ekstra i barnehagen innimellom. Matvaner lærer man i hovedsak hjemme sies det.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:42   #42
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Ja, jeg virket kanskje litt bombastisk. Jeg synes det er ok med feiringer. Kake om det skal være slik.
Men i Frida sin gamle bhg var det 8 stykker som hadde bursdag i samme måned. Det sier seg selv at det ble mye.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:44   #43
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg hadde ikke reagert om dette var noe som skjedde sjeldent og barnehagen i det daglige bruker lite sukker.

Jeg hadde reagert dersom barnehagen har saft og sukkerpålegg til hverdags. Jeg hadde også reagert dersom hver eneste fest i barnehagen hadde inneholdt søtsaker og hver eneste bursdag ble feiret med kaker og snop.

Jeg synes det er greit å ikke ha sukkerfri barnehage og synes ikke det gjør noe om barna får godtepose en gang i halvåret. Jeg synes heller ikke det gjør noe om de får lage fastelavensboller slik de gjorde i dag eller at de steker sveler på bål og har på litt brunost når de er på tur.

Hvorvidt jeg hadde reagert på godteri hadde altså vært avhengig av total mengde gjennom året.

Enig med Hattifnatten.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:45   #44
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, jeg virket kanskje litt bombastisk. Jeg synes det er ok med feiringer. Kake om det skal være slik.
Men i Frida sin gamle bhg var det 8 stykker som hadde bursdag i samme måned. Det sier seg selv at det ble mye.

Det er jeg helt enig i. Bursdager bør kunne feires på en annen måte.
Her er det to denne neste uke..
Tenker selv å lage sukkerfri gele med frukt til bursdagen til poden. I tillegg til noe mat.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:47   #45
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Pluss de private selskapene og selskapene de går i.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:48   #46
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Pastill: Hvordan lager du sukkerfri gele?

Den er kanskje ikke helt sukkerfri når jeg tenker meg om
Mener det er Heistad som har den. Kjøper den på Ultra.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:49   #47
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Den er kanskje ikke helt sukkerfri når jeg tenker meg om
Mener det er Heistad som har den. Kjøper den på Ultra.

Heistad er vel ett dia-merke??

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:51   #48
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Heistad er vel ett dia-merke??

Er vel ikke det. Men det meste de lager er vel sukkerfritt ja.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:53   #49
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er den også uten kunstige søtstoffer?
Og vet du om det er sitronsyre i?

(jeg kan sikkert sjekke selv.. ble bare litt nysgjerrig på om det er noe minstemannen min tåler)

Sikkert litt kunstige søtstoffer, hvis jeg skal tippe. Så jeg bruker den bare for å få frukten til å "henge sammen". Ikke store mengder liksom.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:54   #50
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Jeg er 99% sikker på at Heistads gele har kunstig søtning. Det har de meste av sukkerfri-produktene derfra.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:54   #51
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godis i barnehagen

I Oda sin barnehage fekk dei også litt godteri på karnevalet i dag. Synes det er greit eg, det er vel ein av to eller tre gongar i løpet av året dei får det. Bursdagsfeiring er sukkerfri så i vår barnehage er det nissefest og karneval som dei einaste høva eg kan kome på som inneber litt godteri. Ja, ja, meg om det. Synes det er greit at dei får litt på slike spesielle dagar eg.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:55   #52
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Fant dette: http://www.foodservice.no/dokumenter...d%20-%2005.pdf

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:02   #53
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Jeg syns ikke gotterier har noe å gjøre i en bhg. Jeg tror vi har et ganske balansert forhold til sukker i maten, men jeg har ennå ikke introdusert hverken godis eller brus for min snart 2 åring og da syns jeg det er for ille hvis dette blir servert i barnehagen. Barnehagen vår skal være sukkerfri, men Junior har både fått is og tvist der i løpet av det siste året.

Det har jo vært mange gode forslag på hva de f.eks kan servere i stedet for godis i denne tråden.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:03   #54
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Men er det greit om jeg spiser opp resten av godteposen Try fikk i går? Hvis jeg lover å gi ham sunt og korrekt lørdagsgodt i morgen, med tørkede aprikoser og fullkornskjeks og andre gode ting?

For jeg har lyst på smurfedrops nåh!

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:09   #55
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Hattifnatten: det må jo være opp til den enkelte foreldre å bestemme. Flertallet kan ikke bestemme at allergikere skal spise maten alle spiser, eller at muslimer må spise den samme leverposteien som de andre barna. For å bruke de eksemplene du kommer med.

Barna er jo for små til å passe på dette selv, så her er bhg følge de føringene som foreldrene har gitt. Er det slik at bhg vanligvis dekker alle måltidene, så må kanskje foreldrene med mange spesialønsker/behov dekke maten selv for å være sikker på at barnet får "riktig" mat, men da må man også kunne forvente at bhg passer på at barnet blir holdt unna de gitte matsorter.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:17   #56
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En ting jeg tenker på litt høyt nå.

Hva med å gi beskjed til barnehagen om at "ditt" barn ikke skal ha sukker?
Er det en måte å gjøre det på?
Barnet vil jo måtte forholde seg til fristelser rundt seg senere i livet også.

Jeg tenker at det er ganske mange forskjellige matvarer som enkeltbarn ikke skal ha, det være seg av helsemessige årsaker, kulturelle og religiøse årsaker og noen ganger fordi foreldre har teorier om at enkelte typer mat ikke er bra.

Barnehager kan ikke etterkomme alle mulige ønsker, men de kan etterkomme ønsker fra enkeltforeldre om at deres barn ikke kan spise en type mat.

Hvorvidt er det greit at enkeltforeldre dikterer hele barnehagens kosthold og på hvilket grunnlag er det greit å gjøre det?

Jeg er usikker på mitt eget svar her og derfor kaster jeg det frampå.
Jeg har nemlig noen gode venner som ikke gir barna gjær og ikke sukker fordi de mener at candida er årsak til det meste av sykdommer.
Jeg har gode venner som er muslimer og som ikke spiser kjøtt som ikke er slaktet halal.
Noen vil ikke at barna skal ha melk fordi de mener at proteinene i melk ikke er bra for menneskekroppen.
Noen mener at soya forstyrrer hormonbalansen.
Noen mener at glutamat ikke må gis til verken barn eller voksne.
Noen mener at kunstige søtstoffer er så helseskadelig at barn ikke skal ha det.

Det finnes eksempler på det meste.

Jeg ville nok fått litt hetta om barnehagen hadde servert soyapølser, men jeg ser ikke at min skepsis for soya skulle hindret barnehagen i å servere det til de andre.

Er det flertallet som skal bestemme?
Skal den enkelte forelder bestemme?
Skal "samfunnets" ernæringseksperter definere barnehagekostholdet?

Dette er ren høyttenkning fra min side..

Problemet, slik jeg ser det, hvis du dikterer overfor barnehagen hva barnet ditt ikke skal ha - som f.eks. sukker - er at andre barn får det. Jeg vet ikke helt, men hadde treåringen min blitt nektet en is (pga dårlig oppførsel, eller noe) mens alle de andre barna fikk det, hadde jeg blitt rasende. Jeg tror ikke barnet opplever det annerledes selv om det er mamma som sier at ungen ikke skal ha sukker - og dermed ikke is - mens alle de andre får.

Jeg synes ideelt sett at barnehagen bør kutte ut sukkeret etter et flertall fra både foreldre og barnehageansatte. Og det kan innebære litt forarbeid, som at enkelte foreldre og enkelte ansatte må opplyses. Det er dumt at barnehagen lærer barna å forbinde snop med kos og fest, skulle tro de var mer pedagoigiske enn som så ...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:19   #57
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Jeg signerer Skremmern.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:30   #58
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Av det du nevner, Hønni, så ville jeg reagert aller mest på brus på tur. Det har virkelig ingenting med en barnehage å gjøre, og i min verden hører ikke brus og tur sammen heller. Hvis dette er ting som skjer dann og vann i bhg til guttene skjønner jeg godt hvorfor du reagerer på godtepose på karneval. I seg selv synes jeg ikke det er så ille med litt godt på en karnvalsdag, men mengden avgjør helt klart.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:35   #59
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er 99% sikker på at Heistads gele har kunstig søtning. Det har de meste av sukkerfri-produktene derfra.

Aspartam ja.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:48   #60
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Jeg tenker og tenker, men klarer ikke å slå meg til ro med at allergi og inntoleranse blir det samme som å nekte ungen noe alle andre får fordi det er usunt. Jeg regner med at begge deler gjøres av helsemessige årsaker, men det er mer urettferdig å nekte barnet noe det tåler, som alle andre får, fremfor å nekte barnet noe fordi det reagerer voldsomt på det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no