Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 13:20   #41
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.500
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Klart man har lov å bli sliten. Når storebror gikk i barnehagen, hadde jeg fri en dag i uken, og han var i barnehagen. Deilig, brukte dagen til husarbeid,egentid ol. Fikk da mye mer overskudd til de håpefulle resten av uken.
Har søkt minstemann inn i barnehagen en dag mer enn jeg jobber, og krysser fingrene for at vi får plass.
Synes også 1-3 års alderen er krevende. Jeg er jo forberedt på det, men bli vanvittig sliten inn i mellom. Det er tungt å komme hjem fra jobb, middag også må vi ut eller finne på noe med den minste for at hun ikke skal sovne kl. 1700, for da har vi hun våken til nærmere midnatt.
Vi har ett vennepar som er fosterforeldre for to barn. De har ikke lov til å bli slitne, for de får betalt for å ha barna.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 13:29   #42
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Jeg var skutt etter en "sykedag" hjemme med Snupp. Det samme var mannen, og vi var såre enige om at vi ikke passet som dagmamma noen av oss. Helgene er noe annet, for da er vi to stykker (og han er som regel frisk). Jeg tror faktisk både Snupp og jeg hadde kjedet oss hvis jeg skulle tatt en fridag sammen med ham. Han vil helst være sammen med andre barn og blir veldig klengete hvis det bare er oss. Da han kom tilbake til dagmammaen etter å ha vært syk hadde han ikke tid til å si hadet en gang. Han føyk rett inn og kastet såvidt et blikk over skulderen da jeg gikk, mens han vinket litt i alle retninger. Så jeg tror barn kan bli ganske slitne av foreldrene sine også.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 13:48   #43
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Det virker som om vi er enige om at det er fullstendig lov å bli sliten av å være hjemme hele dagene med barn(a). Jeg tror vel at det varierer veldig på når vi setter grensen for om vi er slitne eller ei, men det betyr ingenting. Det er fullstendig lov å bli sliten. Det er vel mer hvordan man takler den slitne følelsen som er viktig å tenke litt over mener jeg.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 14:01   #44
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Jeg er sykemeldt pga kraftig bekkenløsning, og har minstejenta på tre hjemme hos meg hver dag. Merker godt at jeg blir mye fortere sliten nå når jeg er høygravid, særlig på dager der hun er ekstra krevende, men det som sliter verst er min dårlige samvittighet på hennes vegne. Det at jeg ikke klarer å stimulere henne og tilby henne en ordnet hverdag med masse lek både ute og inne, sammen med jevnaldrende.
Nå har hun fått halv plass i barnehage, og jeg gleder meg hemningsløst til to dager hjemme alene uten barn hver eneste uke. UTEN dårlig samvittighet.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 15:28   #45
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Det virker som om vi er enige om at det er fullstendig lov å bli sliten av å være hjemme hele dagene med barn(a). Jeg tror vel at det varierer veldig på når vi setter grensen for om vi er slitne eller ei, men det betyr ingenting. Det er fullstendig lov å bli sliten. Det er vel mer hvordan man takler den slitne følelsen som er viktig å tenke litt over mener jeg.

Jepp, der skrev du det jeg satt og tenkte på.

Jeg blir ikke fysisk sliten av snuppa mi, det jeg blir sliten av er det psykiske kjøret, alle bekymringer og angst og usikkerhet rundt hennes sykdommer/diagnoser osv.
Også ikke minst kampen mot Helse-Norge, er det noe som drenerer krefter er det det.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 16:51   #46
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg blir sliten av mine unger rett som det er, og skammer meg slettes ikke. (Og jeg ville IKKE valgt en hjemmedag med dem hver uke. Det skammer jeg meg heller ikke det minste over. :tårnfrid: )

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg kunne tenkt meg en hjemmedag uten barn


Her har dere meg også. Jeg synes ungene krever meg med hud og hår og selv om jeg koser meg med dem i helgene sammen med mannen min, synes jeg det kan bli for intens når jeg er alene med dem. En fridag i uken hadde vært fint, men da hadde det vært for å gjøre unna handling, matlaging, baking, rydding og vasking slik at helgene kunne være bare til kos og avslapping.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 17:00   #47
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Her har dere meg også. Jeg synes ungene krever meg med hud og hår og selv om jeg koser meg med dem i helgene sammen med mannen min, synes jeg det kan bli for intens når jeg er alene med dem. En fridag i uken hadde vært fint, men da hadde det vært for å gjøre unna handling, matlaging, baking, rydding og vasking slik at helgene kunne være bare til kos og avslapping.


Mener du det? En dag i uken hjemme fra jobb for å vaske, bake , handle o.l?
Jeg er på en helt annen planet. Jeg hadde heller kosa meg på jobb den dagen, og betalt noen andre for å utføre de nevnte oppgavene. Tror det ville være en lønnsom variant også. Heller være sammen med ungene enn å vaske hus, det er jeg ikke i tvil om.

Ære være mangfoldet!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 17:11   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Selvfølgelig er det lov å bli sliten av ungene sine. Jeg er ellers helt enig med vimjer, jeg vil også være sammen med ungene hvis jeg først skal ha en fridag i uka. (Og det har jeg også).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 17:18   #49
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Jeg har en gutt på 3,5 som er veldig aktiv og intens i blant, og ja, jeg innrømmer gjerne at jeg blir sliten av ham i blant. Men jeg blir aller mest sliten når det er to barn til stede, da får jeg lyst til å rømme hals over hode.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 17:20   #50
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Mener du det? En dag i uken hjemme fra jobb for å vaske, bake , handle o.l?
Jeg er på en helt annen planet. Jeg hadde heller kosa meg på jobb den dagen, og betalt noen andre for å utføre de nevnte oppgavene. Tror det ville være en lønnsom variant også. Heller være sammen med ungene enn å vaske hus, det er jeg ikke i tvil om.

Ære være mangfoldet!

Ja jeg mener det. Det måtte vært deilig med en husmordag der jeg kunne laget opp middager til å putte i fryseren, kanskje fått til en del brødbaking noe jeg aldri får til nå. Generelt hatt god tid til å fikse og ordne. Mandager kanskje? En flott måte å starte uka på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 17:24   #51
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Vi har ett vennepar som er fosterforeldre for to barn. De har ikke lov til å bli slitne, for de får betalt for å ha barna.

Naa ble jeg litt nysgjerrig her. Mener du at de som fosterforeldre ikke har lov til aa bli slitne, fordi de har lonn for den jobben?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 17:34   #52
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.500
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Naa ble jeg litt nysgjerrig her. Mener du at de som fosterforeldre ikke har lov til aa bli slitne, fordi de har lonn for den jobben?

Nei det mener jeg ikke.Det var ironisk ment fra min side. (Jeg brukte sikkert feil smily, er ikke helt inni de).
Men vi har felles bekjente med fosterforeldrene som mener at dem ikke har lov syte og klage, dem har jo betalt for å ha dem.
Klart alle med barn i hus blir slitne inni mellom, og derfor er det så godt å ha noen venninner å blåse ut til, også er alt så mye bedre når man kommer hjem igjen. Neste gang er det en venninne som har en sliten dag

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 17-02-07 kl 20:20. Årsak: Prøver å oppklare at jeg ikke mener det:knegg:
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:14   #53
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Naa ble jeg litt nysgjerrig her. Mener du at de som fosterforeldre ikke har lov til aa bli slitne, fordi de har lonn for den jobben?

Fosterforeldre kan også bli slitne Et vennepar av oss er fosterforeldre til et søskenpar. De har fast avlastning en helg i mnd. (dekkes av barnevernet)

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:39   #54
Buffe
Bare svada..
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 60
Buffe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Blir veldig veldig sliten... Og gleder meg voldsomt til de har lagt seg om kvelden og jeg får kose meg uten barn en liten stund.

De helgene gubben er bortreist og jeg er her med begge to har jeg vært på sammenbruddets rand, spes når ho minste ikke sov noe særlig på natta og han eldste begynte dagen kl 05 :trøtt:

__________________
Storebror -05 og Lillesøster -06
Buffe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:56   #55
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

En fridag i uken hadde vært fint, men da hadde det vært for å gjøre unna handling, matlaging, baking, rydding og vasking slik at helgene kunne være bare til kos og avslapping.

Dette har jeg, og jeg må bare si at det er helt fantastisk. Er ikke så veldig glad i husarbeid, men bare det å iallefall kunne gjøre det i fred og ro. Samt gjøre litt ærend som en ellers bruker kvelder og helger på. Hadde ikke klart meg uten torsdagsfrien min.

Ellers så er jeg helt enig, det er lov å bli sliten. Jeg må også innrømme at når kvelden kommer og de er i seng så er det litt deilig med en fristund. Nå har jeg et par masebøtter som bare måååå lage lyd alltid, så hodet er totalt utslitt etter bare noen timer. Eldste står til og med og lager lyder/synger når hun pusser tenner og når hun spiser.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:58   #56
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Det var enda godt det var ironisk ment Amo, du skjonner jeg holdt paa aa tenne paa alle plugger En del av jobben min bestaar i aa veilede fosterhjem,samt aa organisere avlastning for dem og veilede skolene som fosterbarna gaar paa. De holdningene jeg moter fra for eksempel skolene er noe ganger haarreisende. En del mener oppriktig at de kan ringe til fosterforeldrene og be dem hente barna fra skolen for den minste ting, og det siden "de tross alt har har betalt for aa ha barna boende hos seg". Det er etthvert ikke rent faa laerere og raadgivere som har faat en lengere lekse fra meg om hva disse fosterforeldrene staar i av utfordringer i lopet av et dogn, hva de egentlig har i lonn (nada i forhold til innsats) og ikke minst at de fortjener og trenger de skarve timene fri fra barna som skoledagen gir/bor gi dem. Som dere sikkert skjonner er dette noe som engasjerer meg veldig

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:00   #57
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Jeg blir mer sliten av mannen enn ungen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 22:00   #58
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg blir mer sliten av mannen enn ungen.

Så sant, så sant

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:05   #59
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Å vaske de dagene jeg er hjemme med Hannah er iallefall umulig .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 11:08   #60
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Det ville jo vært merkelig om man ikke skulle bli litt sliten innimellom...

Å gå hjemme (innendørs) med ett eller flere barn hele dagen mens man forsøker å rydde etc. er jo nesten dødfødt! Barn krever plutselig mye mer oppmerksomhet når mor svinger filla - eller ikke minst forsøker å snike til seg litt tid foran pc-en, hehe.

Nei, her parkeres vesla foran TV-en (hvis hun ikke holder på med noe annet morsomt) en liten stund mens jeg tar det grøvste - deretter leker vi litt sammen, men så må vi UT! Mye man kan gjøre nå: Ski, skøyter, aking, shopping, innebading, museum, lage vinter-piknik, mate fuglene, lage snøhule/hytte/borg (lage sølekaker der det ikke er snø ) - ta med kakao på termos, formiddagskino(?), Lekeland (der det er), besøke noen du vet er hjemme. Hvis det er dønn umulig drittvær, og man "må" være inne en stund - så kan man jo lage noe sammen med barna - bli litt barn igjen selv også. Baking pleier å være en slager. Man bruker litt tid, barna ser hele prosessen, og bonusen er det man kan spise til slutt .

Vel, poenget mitt er kanskje at dersom man blir veldig sliten av å gå hjemme med barnet/a en dag eller to, gjør noe annet med dem enn du vanligvis pleier .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no