Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 10:09   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Hvem er det egentlig som har "ansvaret" for Valentines day? Er det utelukkende guttene/mennene som skal oppvarte sine bedre halvdeler, eller skal det ikke gå begge veier?

Jeg har no i alle fall trodd at det var en slik gjensidig greie....

(Kom til å tenke på det når guttene nå tydeligvis har fått en egen dag... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 10:14   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Jeg også trodd det var mere gjensidig.
Men vi har valgt å droppe å feire slik dager da.
Mye kosligere å bli satt pris på de dagene hvor ikke ikke via ørten reklameplakater o.l ber oss om å gi andre oppmerksomhet.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 10:14   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

I USA er det nok mer vanlig at gutta tar jentene med ut og sånt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 10:16   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Ja, tror det er mer gjensidig her enn i USA. Forøvrig driter jeg i Valentines day, jeg vil mye heller ha en romantisk oppmerksomhet på en vanlig onsdag enn en "tvungen" gave på Valentines day.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 20:34   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Jeg har oppfattet dette som en gjensidig greie.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 12:37   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Her i huset var det ensidig, fra min side. Jeg kjøpte inn blomster, sjokolade og god kaffe til mannen, tente stearinlys mens han startet på kveldsstellet til ungene. Da jeg ba han gå ned og vaske gulvet etter at ungene hadde lagt seg, kom han ned til en stue kun opplyst av stearinlys og med blomster, sjokolade og kaffe på bordet. Lagde også litt god kveldsmat til ham.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:01   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Mener da det skal være fra begges side.

Her feires det ikke, har ikke sansen får sånne importerte høytider for å få oss til å forbruke enda mer. Vil heller få noen overraskelser innimellom, spontant (men siden jeg ikke får det lurer jeg på om vi ikke skal innføre Valentine-feiring likevel).

Men hva var det med egen guttedag? Aldri hørt om...

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:30   #8
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Fra begges side mener jeg.
Vi feirer den egentlig ikke da.
Men i år hadde det seg slik at mannen følte han hadde samlet opp masse dårlig samvitighet pga mye jobbing osv., så han bestemte seg for å lage flott middag til meg med vin til. En gylden anledning mao.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:49   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Har gutta fått en egen dag?

Jeg mener Valentines day skal være en tosidig sak. En dag vi kikker litt ekstra på hverandre

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:39   #10
pixie
Fullverdig medlem
 
pixie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
Innlegg: 34
pixie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Har gutta fått en egen dag?

Jeg mener Valentines day skal være en tosidig sak. En dag vi kikker litt ekstra på hverandre


signerer!

pixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:42   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Valentines blir feiret på samme måte som både mors- og farsdag her i huset -det blir totalt ignorert.
Noe sier meg at vi kommer til å totalignorere en egen mannedag også.

Men skal Valentinedagen markeres, syns jeg det bør være en tosidig greie.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:51   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I USA er det nok mer vanlig at gutta tar jentene med ut og sånt.

Min erfaring fra USA er at det er en gjensidig greie akkurat som her. Men de er ganske stuck i gamle kjønnsrollemønstre så det er som regel gutta som tar med jentene ut, uansett anledning.

Men i oppmerksomhet som i kjærlighetserklæringer, gaver og kort er det helt gjensidig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 15:30   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten avsporing fra "En dag for gutta!"...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg også trodd det var mere gjensidig.
Men vi har valgt å droppe å feire slik dager da.
Mye kosligere å bli satt pris på de dagene hvor ikke ikke via ørten reklameplakater o.l ber oss om å gi andre oppmerksomhet.


Det skjer ikke i alle forhold. Noen trenger hjelp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no