Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synder du på veien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 21:17   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Rundkjøring-kjøring irriterer meg da .
Det er det mange som IKKE kan!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:19   #22
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Rundkjøring-kjøring irriterer meg da .
Det er det mange som IKKE kan!



Og det er høflig å blinke også inn i rundkjøringen, det er det 0,003% som praktiserer i Trøndelag.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:19   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.



Og det er høflig å blinke også inn i rundkjøringen, det er det 0,003% som praktiserer i Trøndelag.

Jeg gjør sjelden det.. lærte ikke det da jeg kjørte opp heller

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:20   #24
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Sender du sms mens du kjører? Det syns jeg faktisk er veldig dumt. Det er ikke mulig å være like konsentrert som man skal mens man sender sms.

Jeg er sikker på at det er UTROLIG mange som sender sms mens de kjører bil.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:20   #25
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.



Og det er høflig å blinke også inn i rundkjøringen, det er det 0,003% som praktiserer i Trøndelag.

Litt over ett år siden jeg tok lappen og det var ikke med i opplæringen da.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:21   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Selvfølgelige er det dumt å sende mld når man kjører..
Men jeg gjør det. Jeg ser ikke på tastene da. Men likevel.
Tror mange synder med ting som tar vekk konsentrasjonen i bil jeg..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:24   #27
Buffe
Bare svada..
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 60
Buffe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg snakker i mobil, av og til sende sms men da i blinde fordi øynene er på veien så ikke alltid de som får den skjønner hva jeg mener

Er aldri over 5- 10 km over fartsgrensa (men er veldig konsekvent på å alltid være det da Da jeg tok sykkellappen kommenterte læreren det og han mente at den uvanen måtte jeg ikke ha når jeg kjørte opp), blinker alltid, også inn og ut av rundkjøringer; for det lærte jeg for veldig veldig lenge siden da jeg tok lappen

__________________
Storebror -05 og Lillesøster -06
Buffe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:26   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Ligger også alltid ca 10 km over .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:27   #29
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Litt over ett år siden jeg tok lappen og det var ikke med i opplæringen da.

Det var heller ikke med i opplæringen da jeg kjørte opp, men det gjør det hele mer oversiktlig og man slipper å vente med å kjøre inn i rundkjøringen dersom den som skal nesten en runde bruker blinkersen inn i rundkjøringen også.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:27   #30
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Det jeg synder med nå er den forb...mobilen, og jeg er faktisk litt irritert for at jeg er SÅ ubetenksom

Når det gjelder å kjøre for fort, ble jeg ferdig med det i min "ungdom". Ble tatt av politiet og det var rett og slett bra (ser jeg nå i ettertid) Fikk bot,som jeg prutet(smisket heter det) på, og det funket! Men jeg fikk en lekse, som jeg lærte av!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:28   #31
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ligger også alltid ca 10 km over .

Jeg også.Bortsett fra i 50-soner (eller lavere), eller ved skoler/barnehager ol.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:29   #32
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synder du på veien?

Ja, jeg synder i trafikken... Jeg prater innimellom i mobiltelefonen - har handsfree, men jeg får ikke proppen til å sitte i øret. Har planer om å installere handsfree i bilen, men har ikke kommet så langt ennå.
Sende sms gjør jeg så og si ikke, selvom jeg kanskje har syndet en gang eller to.
Fartsgrense er en snedig sak! Når det er 80 eller mer er det nesten alltid 10-20 over, men som regel holder jeg farten ved lavere fartsgrenser. På Ring 3 er det nå miljøfartsgrense på 60 km/t og der er jeg flink! Er egentlig ganske vanskelig å kjøre så sakte på en motorvei, men når det er mtp svevestøvet så passer jeg på.

Og jeg bruker alltid blinklys - der er jeg også veldig flink!

Ellers er jeg også rimelig hissig i trafikken og kommenterer andres feil og mangler i hytt og gevær. Deilig å være flink til å kjøre selv altså!

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:30   #33
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg er visst en synder. Det eneste jeg aldri gjør er å kjøre for sakte...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:35   #34
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Er du en vei synder?

Og hvordan synder du?

- mobilprat?
- sendig av sms?
- for høy fart?
- for lav fart?
- ingen bruk av blinklys?

What?

Mobilprat:

Sending av sms:

For høy fart: (fått fartsbøter og mistet lappen en gang)

For lav fart:

Ingen bruk av blinklys:

Bruk av fjernlys for å vise andre bilister at du vil forbi (eller irritererer meg over bilkjøringen deres):

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:37   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg har også begynt blinke til bilister foran meg som kjører sakte... (påvirket av min mann )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:39   #36
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har også begynt blinke til bilister foran meg som kjører sakte... (påvirket av min mann )

Jeg også. Helt av meg selv i ren frustrasjon.

__________________
Gutta 2003 og 2005

Sist redigert av malena : 18-02-07 kl 21:40. Årsak: la på en meget passende smiley.
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:40   #37
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg er nok ikke alltid like flink til å overholde fartsgrensene, men er flink til å bruke blinklys (ikke inn og ut av rundkjøringer da)
Sjeldent jeg prater i mobilen, og enda sjeldere at jeg sender eller leser sms.
Har ikke gjort det siste i år i allefall.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:58   #38
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Synder du på veien?

- mobilprat?
Prøver å unngå det, men det hender.
- sendig av sms?
Har gjort det noen ganger, men liker det ikke.
- for høy fart?
Det hender.
- for lav fart?
Ja, hvis det er glatt, eller hvis jeg tror det er glatt.
- ingen bruk av blinklys?
Der er jeg flink. Men hvis jeg glemmer, lager jeg bare blinklyslyd med munnen... (les: Ukens blond.)

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:07   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har også begynt blinke til bilister foran meg som kjører sakte... (påvirket av min mann )

Jeg synes tuting er undervurdert.
Jeg tuter på de som helt åpenbart ikke burde vært ute i trafikken, som kjører i 50 i 90-sone og de som foretar livsfarlige manøvrer.
Jeg bruker alltid blinklys, ble hjernevasket av min far til det. Men ikke inn i rundkjøringer, alltid ut, det ble poengtert av kjørelæreren min.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:16   #40
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synder du på veien?

Må tilføye at jeg er en av fjernlys-blinkerne.
Noe av det som provoserer meg aller mest i trafikken, er lusekjørere som:
a) drar på idet du legger deg ut for å kjøre forbi og dermed gjør at forbikjøringsstrekningen forlenges unødvendig, og
b) plutselig hiver seg på bremsene for å "skremme deg" fordi de mener du holder for liten avstand.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no