Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synder du på veien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 22:18   #41
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synder du på veien?

- mobilprat...JA ofte, har handsfree, men det er øreproppper og eter som jeg har forstått er ikke det lovlig.Kun fastmontert er lovlig
- sendig av sms...det også
- for høy fart...ja år jeg skal inn til Oslo på jobb på E-18

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:19   #42
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har også begynt blinke til bilister foran meg som kjører sakte... (påvirket av min mann )

Jeg også. Og "blinke" med bremselysene dersom noen ligger for nærme bak.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:19   #43
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg bruker alltid blinklys, ble hjernevasket av min far til det. Men ikke inn i rundkjøringer, alltid ut, det ble poengtert av kjørelæreren min.

Samme her. Jeg blinker heller aldri inn i rundkjøringer, og kniser alltid litt for meg selv når jeg ser andre gjør dette.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:19   #44
pixie
Fullverdig medlem
 
pixie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
Innlegg: 34
pixie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Synder du på veien?

...mobilprat her også.....også kjører jeg kanskje litt fort av og til!

pixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:20   #45
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Jeg også. Og "blinke" med bremselysene dersom noen ligger for nærme bak.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:25   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Det hender jeg ringer, men veldig sjelden. Da stort sett for "krisebeskjeder" om at jeg er sent ute pga. kork. Da kommer man seg jo ikke av veien for å stoppe og ringe heller. :dårlig unnskyldning:

Jeg kjører ofte LITT for fort, men aldri veldig mye for fort.

Jeg er god på blinklys, VELDIG god på å holde lav fart i boligområder, og generelt hensynsfull i trafikken utenom disse syndene, da.

Irriterer meg grønn over de som ikke blinker seg ut av rundkjøringer, fordi det virkelig hemmer trafikkflyten, og de som blinker mot venstre når de skal ut, fordi det er skikkelig trafikkfarlig og misvisende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:28   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.



Og det er høflig å blinke også inn i rundkjøringen, det er det 0,003% som praktiserer i Trøndelag.

Det er mest forvirrende, i hvert fall i rundkjøringer med mye trafikk. Særlig siden det finnes idioter som blinker mot venstre når de skal ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:28   #48
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg er en perkfet bilist. :hykler:

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:29   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg er sikker på at det er UTROLIG mange som sender sms mens de kjører bil.

Det syns jeg er mye mer farlig enn å ringe. Da må en jo ta blikket fra trafikken mye mer enn når man snakker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:36   #50
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg bruker alltid blinklys, ble hjernevasket av min far til det. Men ikke inn i rundkjøringer, alltid ut, det ble poengtert av kjørelæreren min.

*kremt*

Sitat:

Bruk av blinklys
Bruk av blinklys følger av trafikkreglene § 14 nr. 2: Ved svinging, eller annen vesentlig endring av kjøretøyets plassering i sideretning, skal det til veiledning for annen trafikant gis tegn."

I rundkjøring skal man derfor som utgangspunkt ha følgende i tankene:
Tegn skal gis i god tid, men ikke slik at det kan oppstå misforståelser.
Dersom du skal til høyre ved første avkjøring, gis tegn til høyre i god tid før du kjører inn i rundkjøringen. Når du skal ut av rundkjøringen ellers, blink til høyre når du er på høyde med siste utkjøring før du selv skal ut. Dersom du skal ut til venstre for der du kjører inn, kan det i enkelte tilfeller være til informasjon for andre trafikanter at du gir tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen.
Ved feltskifte i rundkjøring med flere felt, skal det gis tegn før feltskifte.

Kilde: http://wikene.no/index2.php?option=c...1&pop=1&page=0

Det er akkurat dette jeg mener er informativt og høflig ovenfor dine medtrafikanter. Det har ikke noe med at man er "hattkall" i trafikken.


Opprinnelig lagt inn av Polyanna

Særlig siden det finnes idioter som blinker mot venstre når de skal ut.

Det skal jeg si meg enig i. Men det var ikke akkurat det jeg mente.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:37   #51
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synder du på veien?

Apropos farlige distraksjoner i trafikken: Det er lite som slår tre stykk trøtte, gretne og småkranglende unger på høyt volum i baksetet. Men det er faktisk helt lovlig.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 23:39   #52
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.


Og hvordan synder du?

- mobilprat?
- sendig av sms?
- for høy fart?
- ingen bruk av blinklys?

Signerer.

Blinker kun ut av rundkjøringer.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 23:45   #53
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg forsøker å unngå mobilprat, og jeg forsøker så godt jeg kan å holde mobilen unna rekkevidde når jeg kjører da jeg ikke har handsfree...
Men jeg skal tilstå det har hendt jeg har ringt for å gi beskjed om ting...

Ellers kjører jeg nok for fort på E18 i ny og ne...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 00:55   #54
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Er du en vei synder?

Og hvordan synder du?

- mobilprat?
- sendig av sms?
- for høy fart?
- for lav fart?
- ingen bruk av blinklys?

What?

Jeg synder ikke mot noen av disse. Jeg syns derimot det fins uendelig mange idioter i trafikken. Man blinker både inn og ut av rundkjøringer dersom det er til hjelp for andre, og det er det jo som regel. Det er også lurt å blinke før du bremser for å svinge, men det er det veldig få som gjør.

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

… og
b) plutselig hiver seg på bremsene for å "skremme deg" fordi de mener du holder for liten avstand.

Hehe, det skulle du tenkt på før du la deg opp i ræva mi. Hva om det løp en elg ut foran bilen?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 05:51   #55
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synder du på veien?

Hvordan synder du?

- mobilprat?Ja
- sendig av sms?Ja
- for høy fart?Ja
- for lav fart?Nei
- ingen bruk av blinklys?Ikke ofte

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 08:22   #56
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg sender ikke SMS når jeg kjører bil.

Det hender jeg tar telefonen hvis den ringer, eller ringer selv for korte beskjeder.

Ellers forsøker jeg å holde fartsgrensene. Og blinklyset - bruker ikke alle det? Det er sjelden jeg ser noen som ikke bruker blinklys.


Jeg prøver i det hele tatt å være oppmerksom og påpasselig når jeg kjører bil. Jeg ville aldri tilgitt meg selv om jeg hadde forårsaket en ulykke.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 08:40   #57
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg sender aldri SMS når jeg kjører, med mindre jeg sitter helt fast i kø og bilen ikke rikker seg en centimeter. Jeg ringer også svært sjelden, det er også bare når jeg sitter i kø og kun når jeg kjører bil med automatgir. Jeg kjører nok av og til for fort, ja, men aldri når fartsgrensen er under åtti. De eneste gangene jeg er hattkaill er når det er dårlig føre og det ikke er tilrådelig å kjøre i fartsgrensen, da kjører jeg gjerne noe under farstgrensen, men er flink til å slippe fartsgale tullinger forbi. Jeg prøver å blinke meg ut av rundkjøringer, men sløver på det når det ikke er andre enn meg i rundkjøringen. Gidder ikke blinke bare for å underholde meg selv, liksom.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 08:51   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg er en synder. :bekjenner:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 08:58   #59
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synder du på veien?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg synder ikke mot noen av disse. Jeg syns derimot det fins uendelig mange idioter i trafikken. Man blinker både inn og ut av rundkjøringer dersom det er til hjelp for andre, og det er det jo som regel. Det er også lurt å blinke før du bremser for å svinge, men det er det veldig få som gjør.

Hehe, det skulle du tenkt på før du la deg opp i ræva mi. Hva om det løp en elg ut foran bilen?

Jeg ligger da ikke konstant i ræva på folk, jeg har da vurderingsevne. I disse tilfellene gjelder det folk som ligger godt under fartsgrensa. Dessuten flyr det ikke elg rundt i buskene i alle strøk, vettu.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 09:27   #60
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synder du på veien?

Jeg synder svært lite.
Og nå har jeg fått fastmontert holder til telefonen og kan snakke lovlig i telefonen, så da synder jeg ikke i det hele tatt.

Angelique; Det er lov å ha propper, men man skal ha ordentlig holder til telefonen, ikke bare sånn magnetdings. Så vidt jeg har forstått.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no