Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebordsesongen 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal du på julebord i år?
Ja, jeg skal på julebord med egen jobb 95 65,52%
Vi har med partner 9 6,21%
Vi har uten partner 87 60,00%
Jeg skal være med partners jobb 11 7,59%
Nei, jeg skal ikke på julebord i år 37 25,52%
Julebord, schmulebord! Altfor tidlig å tenke på det! 8 5,52%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-17, 19:52   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Julebord med egen avdeling på jobb. Uten partner.
Han har også uten, dog ofte julelunsj.

Vi hadde julebord for hele brannvesenet i fjor, med partnere. Tror egentlig min sambo synes det er greit å slippe

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 19:54   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Julebord med jobben uten partner. Mannens jobb har ikke julebord lenger. Har aldri hatt med eller vært med som partner.

Her jeg jobber nå, er alle med på julebord. Vi er bare ti stykker, og miljøet er bra, så julebord er bare kos, ikke plikt eller tvangssosialisering.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 04-11-17 kl 21:14.
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 19:54   #23
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Jeg har "frivillig" julebord med jobb uten partner. Julebord med mannens jobb er hvert 2. år og det holder.
Jeg syntes det er et hyggelig tiltak og jeg har hyggelige kollegaer, så det er bare kos. Jeg velger å dra hjem, liker å våkne hjemme når jeg har mulighet. Sover nok på hotell. Utrolig deilig å ha barn med førerkort!! Denne sesongen har jeg sjåfør!

Jeg skal på en del julebord i jobbsammenheng, alle uten partner, han er glad han slipper. Vi har 1 vennejulebord da! Det er kos.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 04-11-17 kl 20:00.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 19:54   #24
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Første julebord hos oss på fire år - klart jeg skal! Vi er litt utsultet på litt påspandering i jobbsammenheng etter fire år med sparing og oppsigelser. #oljå

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 20:00   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Skal jeg være nødt å sosialisere med kolleger, så skal jeg ha veldig godt betalt for det. Går ikke på julebord.
På tidligere jobber har jeg vært med, da har det vært bedre kolleger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 20:10   #26
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Vi skal ha julebord på jobb uten partner. Kommunen sponser litt og resten tar vi av fredagslotterikassen vår. Gleder meg, jeg har flotte ansatte

Skal også på julebord med mannens team. Sjefen inviterer hjem til seg og lager selv nydelig pinnekjøttmiddag. Da blir det overnatting på hotell og togtur til Stavanger

Skal også på julebord med venner, fast tradisjon. Med partner på restaurant


__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 20:47   #27
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Vi har nyttårsfest, ikke julebord.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 21:00   #28
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Julebord uten partner. Kjapt gjort. Får ta det som hva det er, en middag. Vi møtes klokka seks og i fjor avsluttet vi 22.30. Like greit.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 21:04   #29
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Skal ha julebord på jobb, uten partner og må betale selv. Dette er første året jeg ikke kan bli med - jeg skal nemlig til LONDON!!! Så kan de sitte der og savne meg. Festløven.

Mannen aner ikke om de skal ha julebord, men der har de også uten partner. Heldigvis, for jeg syns sånn er kleint. Jeg har vært med én gang, og det frister ikke til gjentakelse.
Mannen har aldri vært med meg. Heldigvis.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 21:07   #30
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Skal jeg være nødt å sosialisere med kolleger, så skal jeg ha veldig godt betalt for det. Går ikke på julebord.
På tidligere jobber har jeg vært med, da har det vært bedre kolleger.

Er det dårlig arbeidsmiljø eller bare at dere ikke kommer overens privat?

På min jobb er en stor del av oss blitt nesten som en vennegjeng (pluss noen outsidere, såklart) så vi har det kjempegøy når vi henger sammen. Men på andre jobber så har jeg pent takket nei, ja. Så mye avhenger av hvem man jobber med.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 21:12   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Jeg har vært på julebord. Uten partner, denne gangen med reise og overnatting, men det fordi det var del av et to dagers seminar. (Jepp, julebord på kvelden og seminar neste morgen. Vi har alkoholfritt julebord da )

Mannen... tror jeg ikke var på julebord med jobb i fjor, jeg var i alle fall ikke med (ny jobb i nov i fjor) IKke hørt noe

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 21:27   #32
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Vi har julebord uten partner. Betaler en egenandel selv. Pleier å være veldig kjekt! I år er jeg bortreist og kan ikke delta.

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 21:28   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Skal på julebord med avdelingen, uten partner. Vi må betale mye selv, så det blir ikke så fancy. #helsevesenet
Mannen skal også på julebord uten partner.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 21:30   #34
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Jeg gleder meg veldig til årets julebord.
Arbeidsplassen min har vært gjennom et veldig tøft år, så dette får alle som en positiv oppmerksomhet.
Jeg har kjent kollegaene mine i mange år, selv om jeg bare har jobbet der relativt kort tid (har hatt ungene i barnehagen der), og de er helt supre, så det å tilbringe en kveld med dem er bare topp.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 22:14   #35
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Julebord uten partner, selvfinansiert. Er superhyggelig!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 22:24   #36
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Kan bekrefte at julebordet er uten partner, Bluen.

Jeg tror jeg skal på jobben sitt, det var veldig stas i fjor. Treretters og bra dansemusikk, koste meg. Det er litt logistikkproblemer i år, så må se om det går. Mannen sin jobb har også uten partner.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 22:35   #37
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Julebordet er uten partner og helt frivillig. Betaler en egenandel på et par-tre hundre kroner (avhenger av hvor mange som skal).

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 22:39   #38
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Vi har og kan ha med partner.
Dessverre for dyrt for min lommebok. Det er ikke forventet at man skal.

Jeg er egentlig veldig for sosiale tilstelninger men endel firmafester opp igjennom er i ferd med å få meg til å snu. Mye alkohol er nok hovedgrunnen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 22:52   #39
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Avdelingen min arrangerer julebord i forbindelse med oppmøtepliktig teammøte. Julebordet både er og føles frivillig og er selvfinansierende. Det har vært hyggelig og gøy før så jeg stiller opp i år også og gleder meg veldig. Jeg har aldri jobbet noe sted hvor julebord er med partner.

Heltens jobb har også selvfinansierende julebord og uten partner, han pleier å delta han også. I forrige jobben hans bealte jobben, partnere var invitert og jeg pleide å være med siden det alltid var veldig hyggelig.

Jeg er så selvsentrert rundt min egen hygge med kollegaer at om noen fyller mye får jeg ikke det med meg. Ganske kjekt egentlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-17, 23:10   #40
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Første julebord hos oss på fire år - klart jeg skal! Vi er litt utsultet på litt påspandering i jobbsammenheng etter fire år med sparing og oppsigelser. #oljå

Egentlig feil å si at vi ikke har hatt julebord - vi har møttes i kantina, spleiset på maten og hatt med drikke selv. Bytur etterpå. Har vært veldig hyggelig det også.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no