Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tips til stor vaskemaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-21, 12:36   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Tips til stor vaskemaskin

Jeg har en splitter ny LG-maskin som er helt ubrukelig. Jeg har faktisk aldri hatt dårligere maskin i hus. Jeg kjøpte den fordi den var stor, 10,5kg. Lite visste jeg at det kun var på ett program. Ullprogrammet tar 2,5 kg og tøyet blir knapt vått og i alle fall ikke rent.

Dette er maskinen jeg har nå.
https://www.elkjop.no/product/hvitev...kin-fv96jns2qe

Det viktigste for en vaskemaskin er at det er et bra og stort ullprogram. Det må også være plass til en dobbeltdyne.

Noen som har en maskin å anbefale?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 12:45   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til stor vaskemaskin

Jeg tror ullprogrammet på min tar mindre enn kapasiteten også, det er ganske vanlig mener jeg. Jeg har en litt eldre versjon av denne, og er veldig fornøyd, men den har maks 2 kg ull tror jeg (det blir rent da):

https://www.elkjop.no/product/hvitev...in-ww90j6600cw

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 12:50   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til stor vaskemaskin

Kan godt hende min gamle AEG også gjorde det, men jeg stappet den full og det ble rent.

Det står ingenting i beskrivelsen av maskinen at det kun er på ett program at den tar den mengden så det er litt vanskelig å orientere seg. En maskin som kun tar 2 kg ull er helt uaktuelt da noen av oss bruker ull fra august/september til mai/juni.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 14:06   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til stor vaskemaskin

Du kan ikke variere grad av tilsmussing av tøyet? Vi har en LG på hytta, og den har ikke vært spesielt intuitiv å forstå så har hatt mine kamper med den. Men den har tre grader av tilsmussing man kan justere. Siemens maskinene vi har hatt hjemme (et merke jeg er mer fornøyd med, og kan anbefale) har også vektbegrensning på endel program (også ull). Det er kun på bomull at den tar 8 kg (den tar dobbeldyne). Med vår familie på 5 så holder det som regel. Noen ganger er det litt igjen i skittentøyskurven, men det går greit. Det kan fint være at de har større tromler nå, men jeg tror ikke du vil finne ullprogram som tar store mengder. Er det ren ull? Minsten har ull/bomull/bambus tøy og det kjører jeg på mix og ikke ullprogram f.eks. Siemens maskinen har innebygget vekt. Det er for meg veldig viktig. Jeg hadde tydelig feil i mine beregninger før jeg fikk det.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 15:39   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til stor vaskemaskin

https://www.electrolux.no/laundry/la...e/ew8f8661e62/

Min første store maskin. Veldig fornøyd.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 23:18   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til stor vaskemaskin

Ullprogrammer tar lite tøy pga måten de vasker på. Det skal være liten mekanisk påvirkning, så det ikke tover eller krymper. Da blir det ikke rent om man stapper den full.

Høie sier en dobbeltdyne krever en trommel på 130 liter i vaskemaskinen. Det er ganske voksent.

https://hoie.no/vask-og-vedlikehold-ny

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 01:19   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til stor vaskemaskin

Har Miele W1 som kan ta opptil 8 kg. Synes den er ganske god. Tar ikke mer enn 3 kg ull i ullprogrammet.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-21, 19:45   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Tips til stor vaskemaskin

Vår samsung tar en dobbeltdyne. Er fornøyd med den i det daglige, men har hatt feil tre ganger. Første gang ble motor byttet ut, andre gang fikk vi ny maskin, og tredje gang samme feil som første gang. Da ble all elektronikken byttet ut. Ikke hatt feil etterpå. Tøyet blir rent, og den tar 12 kg tøy (sliter med tørkeplass til alt) men jeg savner hurtigprogrammer.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no