Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Riktig nagla eller riktig navla?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hva sier du: riktig nagla eller riktig navla?
Rett/riktig nagla 11 6,96%
Rett/riktig navla 131 82,91%
Har aldri hørt uttrykket før 0 0%
Har hørt uttrykket, men bruker det ikke 14 8,86%
Kan nok bruke begge deler 2 1,27%
Annet (les: jeg er ikke riktig navla) 0 0%
Deltakere: 158. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 13:10   #41
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Navla har aldri hørt nagla!

Ikke jeg heller.

Å "nagle" er vel heller ikke det mest brukte verbet sånn generelt, eller?

Men uttrykk kan vel avle misforståelser som forsåvidt kan virke logiske.

"Hun er ikke den blankeste kniven i skuffen"....

"Som julenissen på kjerringa"...

et.c.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 13:29   #42
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men uttrykk kan vel avle misforståelser som forsåvidt kan virke logiske.

"Hun er ikke den blankeste kniven i skuffen"....

"Som julenissen på kjerringa"...

et.c.

"Nød lærer naken kvinne å spikke."

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 19:01   #43
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"Nød lærer naken kvinne å spikke."

Hva spikker hun da?
Her tenkte jeg helt i koffert, noe som jeg tror er typisk for dagen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 19:05   #44
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

navla...helt klart
Men, jeg bruker det nok ikke så ofte.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 19:24   #45
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Navla

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 08:43   #46
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.157
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Sier ikke dette selv. Det må bli "rett vel bevart" som er nerrmest for meg å si.

Rett navla ja.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:30   #47
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"Nød lærer naken kvinne å spikke."




Hva spikker hun da?


Sexleketøy!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:05   #48
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Det er selvsagt riktig navlet, det betyr at man ikke er korrekt avnavlet ved fødselen, noe er litt feil, liksom.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:53   #49
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er selvsagt riktig navlet, det betyr at man ikke er korrekt avnavlet ved fødselen, noe er litt feil, liksom.

Men det gir jo inntrykk av feil i separasjonen som skulle skjedd med barnet fra mor. Kansje av type: Aldri blitt moden på nivå med andre på samme alder?


Prøver å finne logikken her.
Av alternativene "riktig nagla sammen" eller "riktig navlet" så ser jeg førstnevnte som mest forskrudd og gal.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:39   #50
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.331
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Jeg tror aldri jeg har brukt uttrykket, men trodde det skulle være naglet. :tilstår:
Som i ikke riktig satt sammen, altså ikke vel bevart, som noen andre skrev.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 10:46   #51
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Men det gir jo inntrykk av feil i separasjonen som skulle skjedd med barnet fra mor. Kansje av type: Aldri blitt moden på nivå med andre på samme alder?


Prøver å finne logikken her.
Av alternativene "riktig nagla sammen" eller "riktig navlet" så ser jeg førstnevnte som mest forskrudd og gal.

11 stk mener det heter 'riktig nagla' men jeg tror mørketallene her er store ...
Det må være fler seom tenker like logisk som deg og meg, nam ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 11:01   #52
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.801
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Navla sier jeg.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 11:25   #53
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Riktig nagla eller riktig navla?

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

11 stk mener det heter 'riktig nagla' men jeg tror mørketallene her er store ...
Det må være fler seom tenker like logisk som deg og meg, nam ...

Hehe..

Mørketall finnes det mye av her tror jeg. Ikke alle som er like glade i å risikerere å dumme seg loddrett ut. Risikererer jo å stille seg åpent klar for hugg ved å høyt innrømme ting utenfor det vedtatte oppleste korrekte. Men ting blir jo litt mer moro ved å se litt flere nyanser, og å bidra med de i diskusjoner. Så hodet mitt blir med glede ofte servert på et sølvfat her.

Jeg er nok ikke helt riktig nagla. Satt sammen litt annerledes enn resten, men ikke fødselskadd av den grunn.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no