Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-22, 18:55   #621
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.787
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Vi har vin, ikke jod. Kanskje overdose oss på Multivitamintablettene, da? Eller ungene da. Mann er 52 og jeg har ikke kjertel.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 18:56   #622
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.489
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

I følge DSA er det først og fremst unge under 18, gravide og ammende som trengee jod-tabletter, mens unge voksne opp til 40 år kan ha nytte av dem. Jeg tror med andre ord det kan være ganske fornuftig å bytte de fleste mot vin eller batterier. På den andre siden skal man holde seg innendørs i situasjoner der man kan trenge tablettene så da funker det dårlig å lage byttemarked i gata. https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter#

Ah, men da burde jeg hatt noen, så kunne jeg byttet med alle de unge naboene i oppgangen ihvertfall.

Burde satt en plastboks med apokalypselager i kjellerboden, det er vel ned dit vi må rømme, kanskje. Er det innafor å spørre legenaboen om han har noe meds til oss andre, hvis nødvendig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 19:09   #623
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg mener å ha signert på at skolen kan gi barna jod ved behov? Så har liksom tenkt at de er dekket der? (Spørsmålstegnene indikerer at jeg lurer på om jeg husker riktig …)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 19:26   #624
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi har vin, ikke jod. Kanskje overdose oss på Multivitamintablettene, da? Eller ungene da. Mann er 52 og jeg har ikke kjertel.

Tenkt på deg da jeg var på apoteket og så vanlige jod-tabeletter merket med stor lapp med «ikke egnet for beredskap».

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 19:28   #625
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg mener å ha signert på at skolen kan gi barna jod ved behov? Så har liksom tenkt at de er dekket der? (Spørsmålstegnene indikerer at jeg lurer på om jeg husker riktig …)

Ja, hvis det skjer en atomhendelse i skoletida får de der.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 19:59   #626
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Skolen har et lager av tabletter, men vi lurer ganske mye på i hvilke tilfeller det faktisk er realistisk og praktisk at vi får delt dem ut.

Vi har jod her hjemme etter at jeg bygde opp beredskapslageret for to år siden. Jeg tror vi også har noe fruktcoctail som jeg ikke aner hvorfor jeg kjøpte og en boks bønner. Vi fikk faktisk bruk for en hel del da man skulle unngå å gå så mye i butikken, selv om jeg strengt tatt ikke vil kalle det en krisesituasjon. Jeg vet ikke om jeg gidder bygge opp lageret noe videre. Vi vil uansett ha mat til noen dager om noe skjer. Har også en del rødvin.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 23:15   #627
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jepp, skolene fikk det pålagt for noen år siden. Skaffe, holde a jour lagrene, sørge for signaturer og ha rutiner for utdeling. Null stress.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 23:56   #628
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.015
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jøss, har jeg signert på noe sånt altså?!
Det var den hukommelsen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 00:00   #629
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.787
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg kan ikke komme på noe sånt. Ikke i grunnskolen. Og på vgs har jeg vel ikke signert på noe som helst.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 00:13   #630
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Kjenner at jeg har enorm forståelse for om akkurat det der pålagte byråkratiet kanskje har glippet litt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 00:18   #631
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.787
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg håper det pakkes i 16-åringen om det skal bli aktuelt, ja, for vi har ikke hjemme. Og 16-åringer har jo i stor grad selvbestemmelse over egen helse.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 06:24   #632
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.567
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg tror muligens vi signerte på noe på skolen for noen e siden ja. Om det omfatter minstemor vet jeg ikke, hun gikk vel i bhg da, men hva som kan ha inngått i det vi signerte på ved skolestart skal jeg ikke garantere. Det var vel da mannen kjøpte så vi har en boks i skapet sånn i tilfelle det skjer mens de ikke er på skolen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 07:39   #633
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Det er ikke så altfor lenge siden vi igjen så en påminnelse om å ha beredskapslager hjemme. Lurer på om det var når det siste gang ble mer nedstengt pga. korona og vi skjønte at det ble raslet litt med sablene her og der mtp. krig. Så vi gikk og kjøpte jodtabletter og en del dunker med vann med god holdbarhet.

Resten har vi, vi har en del tørrmat ala Monsen og Real turmat liggende, noe pålegg på boks har vi alltid i hus, samt rødsprit, gassbeholder, grill etc.

Eneste, vi bør finne alle powerbankene og fylle dem opp. Der skorter det litt. Vi har turutstyr til alle om vi må på flukt, samt sekker til dette.

Jeg hadde aldri trodd at dette var noe jeg skulle tenke på i min levetid.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 08:12   #634
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg har i et års tid hørt på podkasten "I väntan på Katastrofen" med Kalle Zackari Wahlström (wannabe prepper) og Patrick Sellman (erfaren prepper), som tar for seg ulike scenarioer det kan være greit å være preppa for.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 08:41   #635
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg kommer til å stryke med hvis vi må ut i skogen og leve der. Like greit å være forberedt på at sånn blir det. Mens jeg venter kan jeg drikke av lageret vårt med sprit.

Det er utsolgt for jodtabletter. Jeg så de skulle få inn i uke 9 og satser på at det blir tilgjenngelig straks så jeg kan kjøpe en liten pakke. På samme måte som vi nå får kastet hurtigtester etter oss. Jeg fikk tildelt 50 hurtigtester i helgen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 09:39   #636
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg bor sammen med en prepper-light. Det er virkelig en mental innstilling som er milevis fra min egen, men praktisk at ammunisjonen, vanntankene (vasket og kloret etter alle kunstens regler) og jod-tablettene ligger klare i tilfelle zombieapokalypsen. Eller enda verre Putininvasjon.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 09:43   #637
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.943
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Det var da aldri meningen at dette skulle være en seriøs tråd som man faktisk kan ha nytte av i virkeligheten.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 09:53   #638
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Ikke sant? Jeg har ledd av prepping i mange år, særlig siden jeg bor sammen med en som synes sånne ting er meningen med livet, og må ærlig talt si at jeg hater at det plutselig er relevant. Likte det mye bedre da det var en særinteresse for folk med en hang for dramatiske forestillinger om fremtiden.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 09:54   #639
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Altså nå høres mannen min ut som om den underjordiske overlevelseskapselen er gravd ned for flere år siden. Vi er ikke der altså. Det er ikke som i doomsday preppers hjemme hos oss (vaskemaskinmiddel for flere tiår fremover anyone)

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 09:55   #640
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Altså nå høres mannen min ut som om den underjordiske overlevelseskapselen er gravd ned for flere år siden. Vi er ikke der altså

Husker dere mannen til Claire? Det har blitt mannen din!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no