Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-15, 00:30   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

En naturlig bok å ta fatt på etter Tonje Glimmerdal er selvsagt gode gamle Heidi. Ungene her elsket begge bøkene om Heidi. De har generelt vært glade i en del gamle klassikere, og var fullstendig oppslukt av Den hemmelige hagen for eksempel, og likte også Alice i eventyrland.

Jeg synes ellers det er litt vanskelig å finne bøker i samme kategori som Parr sine, av nyere dato. Det er veldig mange kule bøker, om duster, pingler og bitcher ute og går, og tematikken går mye på det å være populær/ikke populær. Disse har ikke slått særlig godt an hos mine. Så har du mye ellevilt og crazy, og bortsett fra det er det stort sett fantasy eller diverse detektivbyrå. Men noen bøker jeg (og ungene) har likt er bøkene til finske Siri Kolu, "Røversommer" og "Røvernes herre". De skiller seg litt ut synes jeg.

Men det finnes jo mange fine litt eldre bøker også da, med litt mer realisme/alvor. Bøker jeg husker fra min egen barndom. Som Den hvite stenen, Marens lille ugle, bøkene om huset på prærien, de historiske fortellingene til Toril Thorstad Hauger, som Røvet av vikinger, Flukten fra vikingene, Ravnejenta, Sigurd drakedreper etc, bøkene om Sofie og Katrine som tvangsevakueres fra Øst-Finnmark under krigen, og Roald Dahls Mathilda er selvsagt obligatorisk.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-10-15 kl 10:03.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 01:24   #22
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Bøkene om Krise Kristine kan være noe.

Lasse Maja bøkene er også populære.

Bruk biblioteket! De oppe ved oss har en god barneavdeling med flinke veiledere!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 07:41   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

På biblioteket her anbefaler de stort sett Rampete Robin uansett hva jeg spør om, har jeg inntrykk av. Ungene her liker ikke Rampete Robin. "Jammen de er jo såååå populære!"

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 07:52   #24
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Her har det jo strømmet på med forslag, tusen takk! Som LilleMy skriver, så vil hun nok ikke ha så mye tøffe/bitcher/pingler. Jeg kjøpte en Maria Gripe-bok etter anbefaling fra bokhandelen, men fikk inntrykk av det som mer ungdomsbok etter hvert som vi begynte å lese. Men skal se mer på forslagene deres!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 08:30   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Min leser Hei, det er meg nå, men det er i samme kategori som dustedagbøkene, synes jeg. Superbitchene også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 08:41   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Hva med treff på biblioteket etterfulgt av cafétur med jentene våre en lørdag, så kan min gi tips til din, Storm?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 09:59   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Her har det jo strømmet på med forslag, tusen takk! Som LilleMy skriver, så vil hun nok ikke ha så mye tøffe/bitcher/pingler. Jeg kjøpte en Maria Gripe-bok etter anbefaling fra bokhandelen, men fikk inntrykk av det som mer ungdomsbok etter hvert som vi begynte å lese. Men skal se mer på forslagene deres!

Jeg føler også at Maria Gripe er for litt større barn, så vi venter litt med dem til åtteåringene i alle fall. Hadde gledet meg til å lese "Tordivelen flyr ... " sammen med 10-åringen, og tenkte å begynne på den når vi er ferdige med det vi leser nå, men fikk vite at læreren hennes allerede leser den høyt for klassen. Makan til frekkhet!


__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-10-15 kl 10:04.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:06   #28
Snipp
Aktiv
 
Snipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 142
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

http://juritzen.no/boker/alle-sammen-sammen

Veldig morsom.

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:11   #29
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Jeg syns forresten det er ganske vanskelig å anbefale lese selv bøker i den alderen, for lesenivået er så forskjellig. Det viktigste er å finne noe som er på et nivå som er passe, rent leseteknisk, men som er spennende nok til at de ønsker å lese mer.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:25   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Ja, også er det veldig stor forskjell på hva min vil lese selv, og hva vi leser for henne eller er på lydbok. Det siste kan godt være mer avansert, men hun blir utålmodig hvis det hun leser selv går for sakte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:27   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Snipp, her.

http://juritzen.no/boker/alle-sammen-sammen

Veldig morsom.

Har ikke lest denne, men generelt synes jeg ikke det er spesielt vanskelig å finne morsomme bøker. Synes det er veldig mange morsomme bøker på markedet til denne aldersgruppen, og det er supert, særlig når de leser selv. Det jeg savner de gode, engasjerende, gripende historiene til høytlesning, med lavere tempo og litt mer dybde, og flerdimensjonale karakterer. Slik som Tonje Glimmerdal og Vaffelhjarte er. Det er slike bøker ungene mine virkelig har levd seg inn i, og snakket om i lange tider etterpå.

Men for all del, de har også likt de lette, morsomme historene, og vi har ledd oss gjennom mange morsomme bøker, men jeg vil gjerne ha begge deler, og variere litt! Finner masse flott i bildeboksjangeren, beregnet på mindre barn, og blant ungdomsbøker, men synes det er lite som er beregnet på alderen 7-12 år.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-10-15 kl 10:36.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:28   #32
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hva med treff på biblioteket etterfulgt av cafétur med jentene våre en lørdag, så kan min gi tips til din, Storm?

Ja, veldig god idé!

Jeg ser etter bok jeg skal lese for henne, som del av leggerutinen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:29   #33
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Har ikke lest denne, men generelt synes jeg ikke det er vanskelig å finne morsomme bøker. Synes det er veldig mange morsomme bøker på markedet til denne aldersgruppen. David Williams og lignende. Det jeg savner de gode, engasjerende, gripende historiene, med litt mer dybde, og flerdimensjonale karakterer. Slik som Tonje Glimmerdal og Vaffelhjarte er. Det er slike bøker ungene mine virkelig har levd seg inn i, og snakket om i lange tider etterpå. De har også likt de lette, morsomme historene, og vi har ledd oss gjennom mange morsomme bøker, men jeg vil gjerne ha begge deler, og variere litt! Finner masse flott i bildeboksjangeren, beregnet på små barn, og blant ungdomsbøker, men synes det er lite beregnet på alderen 7-12 år.

Ja, det er det jeg ser etter. Vi snakker fortsatt om Tonje og Trille og Lena. Hun ler bare hun tenker på Lena.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:36   #34
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ja, det er det jeg ser etter. Vi snakker fortsatt om Tonje og Trille og Lena. Hun ler bare hun tenker på Lena.

Da jeg leste "Den hemmelige hagen" satt alle tre med kulerunde øyne og hørte på helt musestille, og etter at vi var ferdige med boka var de så inspirert at de tok med seg hageredskaper og løp ut i nærskogen for å finne seg en liten plass de kunne ha som sin egen "hemmelige hage", og spurte om de kunne få noen frø. Og den boka ble skrevet for over 100 år siden.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:37   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Hvis det er du som skal lese, støtter jeg Toffen på Vindeltorn. Den er nydelig og trist og skummel og nydelig igjen. Den er litt for langsom til at min har villet lese den selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:44   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis det er du som skal lese, støtter jeg Toffen på Vindeltorn. Den er nydelig og trist og skummel og nydelig igjen. Den er litt for langsom til at min har villet lese den selv.

Den står på lista her også, har ikke lest den enda. Gudkjelov har ikke ungene noe imot fantasy, for i den sjangeren er det mye bra å hente.

Av bøker de leser selv ble minstejenta på 8 veldig fenget av bøkene om Vilja Vikingjente. Hun har lest de som har kommet ut i serien, og vi håper på flere. Akkurat nå leser hun ei gammel bok jeg kjøpte for fem kroner på bruktsalg på biblioteket, som heter "Den magiske hesten", og den er visstnok veldig spennende. Tvillingbroren ble helt oppslukt av den første boka i Monsterjakt-serien (etter anbefaling her inne), og har fått de tre neste i serien i bursdagsgave (i dag), mens tiåringen venter utålmodig på neste boka i Kattekrigerne-serien. Den glir ned på høykant, og skylles ned med Percy Jackson på lydbok.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:54   #37
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Tzatzikibøkene! Vi leste den høyt mens hun gikk i 2. klasse, og de er morsomme og tar opp problematikk som passer bra for alderen. De er fine for høytlesing, litt for vanskelige å lese selv antagelig.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 11:43   #38
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Jeg leste Vindeltorn høyt for begge mine da de var 9 og 11, og det er en av de beste høytlesningsopplevelsene jeg har hatt. Og begge har lest den på egen hånd etterpå. Fin bok!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:41   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

mens tiåringen venter utålmodig på neste boka i Kattekrigerne-serien. Den glir ned på høykant, og skylles ned med Percy Jackson på lydbok.

Storebror venter også veldig på neste i Kattekrigerne, men klarte i mellomtiden å få ham hektet på Molly Moon. Det tror jeg er om en jente, men kanskje ikke det HI er på jakt etter? Er vel fantasy det også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 18:17   #40
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Min fjerdeklassing leser Hobbiten. Etter Harry Potter er det ikke lett å finne noe som frister. Men her var det mange fine tips!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no