Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som har det så ryddig...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-06, 18:57   #21
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg innser nå at jeg kan teorien. Det er praksis som er problemet


Alt har sin plass her også, det finner bare plassen så altfor sjelden.

Berglijot: om du lurer bor han ikke hos oss heller. Har knapt vært på besøk heller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 19:07   #22
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Løsningen er faktisk ganske enkel. Jeg trenger bare en leilighet til på omtrent samme størrelse. Der kan jeg legge skipsparkett, installere fancy belysning, kjøpe designmøbler og holde alle flater tomme for papirer og datautstyr, kanskje legge et par av kunstbøkene på salongbordet? Alle tingene mine forblir der de er.

Noen som har et par millioner å avse?

Ben "gordisk" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 19:30   #23
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg innser nå at jeg kan teorien. Det er praksis som er problemet

Jeg elsker egentlig å ha system på ting, og er skikkelig god på å lage gode systemer - når jeg bare gidder å sette i gang, og ikke blir lei etter en halvtime. Det skal sies til mitt forsvar at jeg har en mann som ikke er så glad i å følge opp disse systemene, uansett hvor grundig de forklares, så da blir det fort til at jeg gir opp.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 19:45   #24
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg synes jeg rydder hele tiden
Men jeg er et petimeter jeg da, og det er litt lsitsomt. Det viktigste dog er å rydde om kvelden etter at ungene har lagt seg. Jeg HATER å stå opp til rotete hus. Og så tar jeg en runde før jeg går ut døren og på jobb. Liker ikke å komme hjem til rot heller

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 19:47   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Bergljot, han bor ikke her heller. Hender han stikker innom på en snarvisitt, men han blir dessverre ikke lengre enn en dag.

Jeg vet praksisen, men alt hoper seg opp allikevel. Orker liksom ikke rydde alt hver dag. Dessuten burde jeg hatt en grundig opprydning i skuffer og skap. Jeg er egentlig en skikkelig ryddig person, men når alt hoper seg opp og ikke er ryddig fra bunnen av, gir jeg liksom litt opp. Får sette av en uke eller to til å rydde kontoret og stua skikkelig. Kanskje et nyttårsforsett?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 20:31   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Men alt har fast plass her i huset også. Altså: De rene klærne har for eksempel plass i trappa opp til 2. etasje mens de venter på å bli brettet, sånn at de er det første du ser når du kommer inn her. Vårt 1 1/2 m2 store vindfang rommer alt av yttertøy og sko (ikke plass til noen skohylle der, nei). Spisebordet er fast lagringsplass for post, aviser og denslags. Blir det fullt, duger kjøkkenbenken som avlastning. Vi har ca. 1/2 meter kjøkkenbenk til overs.

Og nå skal vi snart flytte inn i et MINDRE hus.




  Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:08   #27
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Men alt har fast plass her i huset også. Altså: De rene klærne har for eksempel plass i trappa opp til 2. etasje mens de venter på å bli brettet, sånn at de er det første du ser når du kommer inn her. Vårt 1 1/2 m2 store vindfang rommer alt av yttertøy og sko (ikke plass til noen skohylle der, nei). Spisebordet er fast lagringsplass for post, aviser og denslags. Blir det fullt, duger kjøkkenbenken som avlastning. Vi har ca. 1/2 meter kjøkkenbenk til overs.

Og nå skal vi snart flytte inn i et MINDRE hus.




Kan du brette klesvasken før den kommer i trappen? Da er det bare å bære opp kurven og legge i skap og skuffer.

Må du lagre alle aviser og reklame? Plasser en pappeske hvor du kan kaste alt du ikke trenger med en gang. Ta posten ut av konvolutten og kast konvolutten. Brev/regninger ol har fast plass i en skuff eller et skap.

På kjøkkenet; Rydd i skyffer og skap. Alt du ikke bruker kaster du eller setter bort i pappeske, med dato og innhold - da kan du kaste etterhvert.Heng kjøkkenredskapene opp på veggen. Brødboks, kaffetrakter/vannkoker og brødfjel er det eneste som står fremme.

Jeg har bodd mange år i liten leilighet, det eneste som hjelper er å rydde hver dag, bruke systemer - hver ting sin plass, lagring i høyden, hyller hvor det er plass.
Skippertak blir bare overflaterydding.

Lykke til, fra ryddefreaken

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:12   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg kan praksisen veldig godt, men når man har pusset opp i to år lar deg seg ikke gjennomføre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:49   #29
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Joma hadde en fin metode.
Men den kommer ikke jeg til å klare å holde...
Men litt rydding hver dag må til, også mye lagrningsplass.
Kasting er jeg ikke god på, har en smule samlemani

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:58   #30
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Joma:




Takk for tips!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:08   #31
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg er ikke neatfreak selv, men liker jo å ha det ryddig.
Et par småtips kan jeg komme med:
Kjøp en sånn magasinholder til å henge på veggen, f.eks fra Ikea. Ha dagens post og aviser i den. Kast etter hvert.

Klesvask bretter jeg ofte idet jeg tar det ut av trommelen. Altså ingen mellomlanding. Da slipper man sore, uoverkommelige kleshauger.

Har dere plass til vegghengte skoskap i vindfanget? De er jo ikke så dype og kan brukes til oppbevaring av både sko, luer/skjerf/votter, nøkler osv.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:15   #32
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

jeg må slutte å kjøpe ting! Det blir så fullt her, Sambo bygde garage på 100 kvm (!) for få år siden, og tror der eikke jeg har klart å fylle opp den og ? Er så lei....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:25   #33
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Kan du brette klesvasken før den kommer i trappen? Da er det bare å bære opp kurven og legge i skap og skuffer.

Det er ikke bare bare skal jeg fortelle deg

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:36   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.458
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Og nå skal vi snart flytte inn i et MINDRE hus.

Ja, men da får dere jo ryddet når dere flytter da. Vi bodde på 40 kvadrat i tre måneder i fjor, og det gikk greit, skled selvsagt helt ut da vi flyttet opp i hovedleil. hvor det er nok av plass til rotet.

Har bestemt meg for å kjøpe fine esker/bokser til å ha alt i. Alt som ligger og flyter rundt.







Egentlig har jeg kjøpt noen bokser før, men de er fulle nå...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:34   #35
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg rydder etter at gullklumpen er i seng. Det vil i praksis si at det er kjemperyddig her hele natten, og ser ikke særlig bra ut på dagtid/ettermiddag. Føles meningsløst, kjenner jeg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 11:31   #36
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

FarOutFishing, jeg tror du har beskrevet vårt hus.

Vi har alt for lite skuffer og skap til å kunne lage system på sakene våre, og ifølge kjæresten min så "kan man ikke ta vare på alt!!!" Jeg er en samler, kjekt å ha og hele greia...

Hadde vi hatt Ikea i nærheten, så kunne vi ha kjøpt fine, enkle og ikke minst billige systemer for å få orden i huset. Uten Ikea kan vi finne en brøkdel av mulighetene på andre møbelforretninger, og til 3-4 ganger det det koster på Ikea. (En stablekasse i plast, uten lokk, koster gjerne 100 kr i Tromsø.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 19:00   #37
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg har på en måte ikke noe valg jeg. Er det rotete så blir jeg genuint deprimert.

Men jeg tror nok at hemmeligheten for å ha det ryddig er å være streng nok med å pælme og gi bort ting man ikke trenger, og være restriktiv med å kjøpe ting til huset. Jeg kjøper nesten aldri noe uten at jeg vet hvor det skal være, og hva som da eventuelt må ut.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 19:38   #38
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg har på en måte ikke noe valg jeg. Er det rotete så blir jeg genuint deprimert.

Men jeg tror nok at hemmeligheten for å ha det ryddig er å være streng nok med å pælme og gi bort ting man ikke trenger, og være restriktiv med å kjøpe ting til huset. Jeg kjøper nesten aldri noe uten at jeg vet hvor det skal være, og hva som da eventuelt må ut.

signerer!
Blir skremt da jeg kommer hjem til folk noen ganger og ser hvor mye ræl og skrot enkelte har stående/liggende framme som de ikke trenger, og som dessuten er stygt og klart for søppelfyllinga.
Rydding i skaper og skuffer gjør jeg minst en gang i året, og kaster MASSE. Tar en skuff pr. dag, eller et skap pr. dag for eksempel. Da tar det ikke så mye energi og man risikerer ikke å gå så lei som om man tar skippertak.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 19:44   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Diverse dekorative bokser fra Ikea har reddet hverdagen vår, iallefall.

Bruk en fridag, organiser og ha i merkede bokser osv. No problemo om du bare setter av tid til det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:00   #40
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Kjenner jeg blir litt inspirert av denne tråden og vil slenge på et tips:

Ha kurver og esker også inni skuffer og skap. Ikke bare oppå hyller o.l

Vi har f.eks en 4 åring, og inni hennes skap er det vanlige hyller. Vi har delt hver hylle i to ved å ha vanlige plastkurver inni skapene. På den måten får vi skilt truser/sokker mot strømpebukser og t-skjorter.

I min nederste baderomsskuff skal jeg nå kjøpe småkurver slik at jeg kan skille bind fra tamponger fra truseinnlegg, og ikke ha alt i ei smørje.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no