Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-23, 11:17   #221
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Ingen tanke om pynt, ikke begynt å tenke på bilder, tale/sang eller noe. Plass skal vi få, men må få ut innbydelsene så vi får svar. Sendt forhåndsvarsel til en del gjester at det kommer invitasjon da, men det har ikke mannen gjort til annet enn de nærmeste på sin side så det er noen som får en overraskende invitasjon og den bøt de snart få!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-23, 12:39   #222
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Her er invitasjoner sendt og dress kjøpt, men han mangler sko og slips. Jeg har også kjøpt bordkort og kort + holdere til merking av kaker.
Bordpynt har jeg tenkt litt på, men egentlig ikke kommet fram til noen klart. Foreløpig har jeg bare tenkt på noe grønt langs midten av bordet og så sannsynligvis telysholdere og kanskje noen enkle avskårne blomster i små glass rundt omkring. Må tenke mer på det, ingen hast.

Jeg må påregne å bake nesten alt selv da så godt som alle gjester kommer langveisfra. Jeg hadde tenkt å spørre mannens tante og svigerinnen min om å bake en kake hver, men tanten viser seg å være uten bil en tid framover og skal derfor ta toget til konfirmasjonen og jeg vil helst ikke be henne ta med en kake på toget. Svigerinnen min baker nok en kake, så da blir det bare seks igjen til meg. Jeg må lage en plan over hva som kan lages i forveien og hva som må bakes i siste liten. Dagen før konfirmasjonen blir nok travel med både baking og ordning av festbord, men heldigvis kommer ikke overnattingsgjestene før sent på kvelden.

Jeg lurer forresten litt på hva vi skal gjøre i forhold til mat på selve konfirmasjonsdagen. Konfirmasjonen er kl 14 og jeg, mannen og konfirmanten må være der 12.30 for bilder og generalprøve. Så da spiser vi og overnattingsgjestene frokost en gang mellom 9 og 10. Deretter er det ingen planer for mat før middagen 16.30, men det er fryktelig lenge å gå uten mat og når vi ramler inn døren litt over 15 etter seremonien kommer vi til å være utsultet. Hva kan jeg sette fram på bordet som er godt og enkelt, kan gjøres klart på forhånd slik at jeg bare trenger sette fram fat, ikke krever tallerken og bestikk og som stiller sulten, men ikke metter så mye at ingen orker middag? Lefseruller? Frukt? Salt snacks?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-23, 15:15   #223
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Godt poeng med mat på dagen, vi har seremoni kl 11 så en relativt tidlig frokost antar jeg, ikke fått oppmøtetidspunkt for ham.
Men så er det vel ferdig rundt 12 og vi serverer ikke middag, men koldtbord, så det blir vel greit nok når vi kommer til lokalet. Det skal etter planen være klart til vi kommer, men selvsagt med tid til å komme inn og snakke litt og finne plassene sine og sånn.

Dress til konfirmanten, og sko og slips mangler, Søstrene må jeg kontrollere lengden på festdraktene, de må sikkert tilpasses i år også, dersom ikke minstemor bare vokser rett inn i neste størrelse, hun hadde vel siste år i fjor med den hun hadde.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-23, 18:12   #224
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.551
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Ok, da er kort kjole innafor.

Jeg er godt i gang - mer usikker på mannen.

Har kjøpt inn
- slips til mann og sønn som matcher fargene i bunaden (jada )
- dress til lillebror
- løpere
- servietter til mat + kaffe
- bordkort
- telysestaker og lys

Skal bestille kjøtt til gryta.
Handle inn brus/drikke.
Har tegnet bordplassering.
Bedt inn og fått svar fra alle.
Skal låne vaser av ei på jobben.
Kjøpe blomster, 3 for 2.
Vært i lokalet og målt opp til bord og plassering.
Fått på plass noen kakebakere.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-23, 08:46   #225
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg har tenkt på at konfirmanten må ha ny dress. Og nye sko. Ellers har jeg egentlig glemt hele konfirmasjonen. Vi har bestilt restaurant til middag da, så det er enkelt. Kaffe og kaker her hjemme må jeg imidlertid planlegge. Vi blir over 30 gjester. Jeg skal mobilisere etter påske, kjenner bare det går tregt denne gangen. Godt vi "bare" har fire barn, tror nummer fem hadde blitt feiret på McDonalds eller no.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-23, 11:11   #226
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Herlig, Drømmedama! Vi har ikke før i slutten av august, men dette har jeg jo gjort før, så det fikser jeg glatt igjen. Kjøper dress på Dressmann (tror jeg) i mai når det er 30% og lar lappene henge på (deres tips da jeg sjekket) og bytter i større i august om nødvendig.

Mat er bestilt, men kun ca og tapas, akkurat hva tar vi senere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-23, 10:47   #227
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi har konfirmasjon om en drøy måned. Har invitert nærmeste familie og sikret oss nok billetter til seremonien. Ettersom vi leier et større lokale vil vi invitere litt utvidet familie i byen, som vi ikke får invitert så ofte ellers. Så da blir selvsagt matbudsjettet noe utvidet...

Har avklart utvidet invitasjoner med poden og satser på at menyen blir en kombinasjon av takeaway sushi + pizza og catering tapas.

Kakene har jeg ikke tenkt på enda. Skal si ja-takk til alle som tilbyr seg å bake, og kanskje spørre noen direkte dersom vi ikke kommer rundt.

Tror vi må ut og se etter dress i løpet av helgen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-23, 11:04   #228
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.730
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Catering klar, det blir en buffé med mye god mat.
Skal bestille pynt.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-23, 11:54   #229
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg lurer forresten litt på hva vi skal gjøre i forhold til mat på selve konfirmasjonsdagen. Konfirmasjonen er kl 14 og jeg, mannen og konfirmanten må være der 12.30 for bilder og generalprøve. Så da spiser vi og overnattingsgjestene frokost en gang mellom 9 og 10. Deretter er det ingen planer for mat før middagen 16.30, men det er fryktelig lenge å gå uten mat og når vi ramler inn døren litt over 15 etter seremonien kommer vi til å være utsultet. Hva kan jeg sette fram på bordet som er godt og enkelt, kan gjøres klart på forhånd slik at jeg bare trenger sette fram fat, ikke krever tallerken og bestikk og som stiller sulten, men ikke metter så mye at ingen orker middag? Lefseruller? Frukt? Salt snacks?

Jeg hadde laget klar noen fat med ostebiter, skinkebiter, en god salami skåret opp, druer, paprika, små kjeks, oliven etc. Tannpirker til forsyning. Lette ting som holder seg i kjøleskapet og bare kan settes frem når folk kommer også nibbler man. Lefseruller etc. er såklart også flott, men krever mer arbeid på forhånd. Men ha noe klart, ja, for folk kommer til å være sultne. Vi hadde bestilt egne sånne brett med småtteri til velkomstdrink da vi kom etter kirken, men egentlig lett å lage selv også hvis man ikke skal bake og styre med mye annet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-23, 14:47   #230
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

To kolleger tilbød seg å bake kake. Jeg har takket ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-23, 15:58   #231
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi kjøpte skjorte, slips og sånn tørkle til lommen på dressjakken i dag. Mye tilbud på Dressmann og godt utvalg. Dress kjøper vi om en stund. Lar bare lappene henge på så kan vi bytte i august om nødvendig. Fikk også sett på sko på Eurosko. De skal visst være brune.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-23, 16:15   #232
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi leter etter et rødt skjørt til konfirmanten, men det er neimen ikke så lett. Det skal visst være Converse til. Jeg gir blaffen, men ser jo for meg noen bestemødre med sjokkartet fjes.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-23, 16:42   #233
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Konfirmanten har dress dersom han ikke vokser sykt mye, får sjekke over påske. Han må ha sko.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-23, 17:04   #234
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi leter etter et rødt skjørt til konfirmanten, men det er neimen ikke så lett. Det skal visst være Converse til. Jeg gir blaffen, men ser jo for meg noen bestemødre med sjokkartet fjes.

Kan Monki ha noe sånt?

Viktig at de får noe de liker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-23, 23:39   #235
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Dress kjøpt i dag. Fin blå farge. Prøvde med penskjorte til, men både vi og hun i butikken landet på at han ble finest med hvite sneakers og hvit t-skjorte inni. Tror han følte seg mindre utkledd på den måten selv også

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 09:22   #236
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi skal kjøpe dress etter påske. Har ingenting klart ut over lokale og hvem som kommer

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 09:55   #237
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Fire uker til dagen og vi har ingen plan om bordpynt, plassering etc. Det stresser meg mest, siden jeg er i innspurten med masteroppgaven. Eks har lite meninger og konfirmanten er (overraskende nok) blank. Tips til nettsteder eller butikker hvor vi kan finne bordkort og dekorasjoner?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 12:45   #238
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Bordkort har jeg ikke planlagt, borsplan er ikke tenkt på engang. Ikke full oversikt over hvem som kommer heller, svarfrist om noen uker. Blomster. Lys. Det skal bli litt p stresse med ja.

Vel, tror vi har notert oss for den siste av de 8 gudstjenestene i dag, utenom selve konfirmasjonen. Ikke at ungen har hatt vett til å notere eller sånn, men vi skulle uansett ha en i påsken så da var vi der i dag.

Må få fortgang i planlegging av mat og kaker og sånt også.

Og ungen mangler sko. Og slips eller sløyfe eller hva enn de bruker ? Har dress og skjorte.
Trenger en hårklipp.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 13:35   #239
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg har kjøpt bordkort, men selve bordplanen kommer jeg til å streve med helt til siste sekund tror jeg fordi det med to bord er vanskelig å fordele gjestene på en måte som gjør at ingen føler seg litt degradert.

Bordpynt tror jeg jeg har funnet ut av. Sko og slips mangler her også og hårklipp skal vi få ordnet om ikke så lenge. Vi har fått lånt seks klappstoler så da har vi nok til alle. Kaker er planlagt, men jeg må bestille mat når jeg vet hvor mange som kommer (vi mangler fremdeles svar fra en del og fristen går ut neste uke).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 15:35   #240
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Bordkort kjøpte jeg til 06-eren på Panduro. Pynt ble grønne eføy-girlandere fra Rusta (https://www.rusta.com/no/no/girlande...111990301.aspx) og røde roser i vaser fra Ikea (https://www.ikea.com/no/no/p/padrag-...lass-10470991/). I tillegg fikk jeg printa ut kvadratiske bilder hos Japan photo som vi la på hver plass (her kan man jo lete opp bilder av konfirmanten sammen med hver gjest - det hadde ikke jeg tid til, hilsen kvelden før, 30 min før stengetid). Hvit papirduk fra en sånn stor rull fra Europris som vi la dobbelt fordi den var litt tynn (https://www.europris.no/p-papirduk-5...-damask-184846).

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no