Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-23, 12:39   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Åh. Det hadde vært mye mer kos med plantebarnehage.

Men det er jo omvendt. En barnehage er jo en hage hvor man planter og dyrker barn. Ergo, en planteskole for barn, altså der barna er plantene.

(Jeg visste heller ikke dette om planteskoler forresten, men hadde ikke tenkt så mye over det heller. Tror ikke jeg har noen i nærheten)

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-23, 13:46   #22
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Dette viste ingen sv osd to voksne her i huset. Vi har hatt samme tolkning som de fleste andre - en skole der man lærer om planter.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 12:27   #23
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Haha, dette har jeg faktisk alltid visst, oppvokst med en gartner- og bondebestefar som lærte meg mangt og meget om landbruk, natur og hagebruk. Så jeg har slengt om meg med ordet planteskole i dagligtale alltid, og skjønte først for et par år siden at det ikke var like logisk for alle, for det ER et ganske merkelig ord ja

Galathea er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 14:36   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Dette ANTE jeg ikke! Jeg har tenkt at det var et sted der man utdannet gartnere!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 15:08   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.028
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Jeg hadde ikke peiling! Trodde som Poly at det var et sted man utdannet gartnere.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 15:14   #26
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette ANTE jeg ikke! Jeg har tenkt at det var et sted der man utdannet gartnere!

Det er det jeg også har trodd. Og derfor jeg stusset på at jeg ikke så noe som lignet en skolebygning eller noe slikt. Og at det var rart ettersom det var gartnerskole 20 min sørover, og er gartnerskole 20 min nordover. Så det var rar plassering liksom.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 15:52   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Dere er bra søte. Det visste til og med jeg som ikke er norsk. Trolig vet jeg det ettersom det heter plantskola på svensk og jeg var relativt ofte med foreldrene mine dit som barn.

Men ja, det er et pussig ord.

Like pussig som søskenbarn som jeg altså trodde var dine søskens barn og ikke kusiner og fettere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 16:15   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.


Like pussig som søskenbarn som jeg altså trodde var dine søskens barn og ikke kusiner og fettere.

Det er jo mine søskens barn. Eller mine foreldres søsken sine barn, da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 16:38   #29
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Ja, nå lærte jeg også noe nytt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 16:18   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er jo mine søskens barn. Eller mine foreldres søsken sine barn, da.

Ja, ikke dine søskens barn som det høres ut som.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 16:35   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Barn av søsken - søskenbarn. Jeg synes det er logisk.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 16:52   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Barn av søsken - søskenbarn. Jeg synes det er logisk.

Men det er jo ikke barn av egne søsken, men foreldres søsken. Så skjønnet at Pelen stusset. Mitt søskens barn er min niese eller nevø til meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 17:25   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Ikke egne, men søsken generelt. Som i "barn av folk som er søsken".


Mitt søskenbarn er ikke mitt søskens barn nei, men min mor og min onkel er jo søsken, og jeg og søskenbarnet mitt er barna deres. Altså søskens barn. Skjønner at man kan stusse som utlending ja, men når man tenker over det er det egentlig logisk (i alle fall i mitt hode).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-03-23 kl 17:39.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 18:25   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Jeg syns det er like ulogisk dom Pelen syns, når man tenker over det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 20:42   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.528
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Mens jeg følger my sin logikk. Søskenbarn er barn av søsken

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 21:05   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Ja, jeg skjønner jo at det er det det betyr, jeg er bare uenig i at det er det det er. Barna til mine søsken er ikke mine søskenbarn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 21:10   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.528
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Ja, jeg vet jo at du skjønner det. Jeg bare synes at det er helt logisk at barn av søsken er søskenbarn.

Altså logikken i ordet. Men jeg skjønner hvordan dere tenker også, det bare er ikke sånn mot hode syntes er logikk. Helt løsrevet fra å skjønne ordet, bare rett og slett logikken i det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 22:21   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Ja, foreldrene er søsken, barna er søskenbarn. Egentlig burde deres barn igjen være søskenbarn-barn, ikke tremenninger.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 22:25   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Det er logisk om det er snakk om den voksnes (altså søsknenes) relasjon til barna. Men det er jo barnas relasjon seg i mellom som skal beskrives.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 23:08   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.528
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

mitt hode virker annerledes, for jeg klarer ikke finne logikken i at det er de voksnes relasjon som beskrives. Sikkert fordi jeg ikke tenker "mine søskens barn" men konseptet "barn av søsken=søskens barn= søskenbarn", men jeg er for trøtt til at holdet helt forklarer det, og joda, samtidig klarer jeg SE logikken din altså. Den bare stemmer ikke med slik mitt hode leser, på en merkelig måte. Fasinerende

Men planteskole, det har jeg egentlig brukt hele denne tråden på å lure på om jeg visste hva var. Jeg innbiller meg jo at jeg har visst det sånn ca "for alltid", men så ble jeg usikker da når så mange ikke vet det, så kanskje jeg egentlig har trodd det var en gartnerskole? Det er ikke et ord jeg er veldig vant til, jeg har vel egentlig bre kjørt forbi en og annen på ferie. Men jeg innbiller meg at jeg har visst sånn ca i alle fall, bare at jeg trodde at det også var andre typer planter, men google ledet meg til snl som sier at det er treaktige planter som frukttrær og bærbusker og klatreplanter. jeg har nok også trodd det omfattet det som snl kaller staudegarterni

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no