Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fargevalg på hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-12, 15:38   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Fargevalg på hus

Jeg har et søttitallshus som står med to fulle etasjer oppå bakken. Den øverste halvdelen av huset har stående panel og er malt i mørk rød, rundt vinduene er det lys grå med hvit på den innerste lista mot vinduet. Den nederste etasjen er mur som til nå har vært hvit med grå vinduskarmer.

Ved inngangspartiet og garasjeportene er det murstein som også er hvitmalt.

Dette er skrekkelig kjedelig, jeg har lyst til å gjøre mer ut av huset. Ergo - kan jeg ha grunnmuren (som da er høy) i en annen farge enn hvit? Kraftig grå, for eksempel? Kan jeg da ha hvitt der det er murstein ved inngangsdøra og garasjeportene fortsatt? Selve døra og portene er i mørk rødbrun trefarge av noe slag. Aner ikke hva den heter jeg.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 15:39   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fargevalg på hus

Det mørkerøde skal da ikke ha ny farge - det skal være mørkerødt.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 16:05   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg på hus

Du skal være litt vill og gæren og gå fra hvitt til grått?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 16:19   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg på hus

Vi har hvit grunnmur og blått hus. Det skal nok få grå grunnmur, type lingrå tror jeg. Resten av huset skal også få ny farge, for øvrig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 17:16   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fargevalg på hus

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Du skal være litt vill og gæren og gå fra hvitt til grått?

Jah.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 20:17   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg på hus

Ta bilder av huset og legg det inn på Fargevelgeren til Jotun sånn at du får sett hvordan det kan bli.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 20:21   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fargevalg på hus

Nei. Hvitt duger.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 20:28   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.393
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fargevalg på hus

Jeg har rødt og hvitt. 70-tallshus med stående kledning øverst i skikkelig rødt (Rørosrødt tror jeg den heter, jeg burde huske det siden jeg skal kjøpe mer beis snart...), førsteetasjen har hvit mur. Det er enkelt og pent. Vinduskarmene er hvite, verandaen har røde bord og hvit håndløper på rekkverket.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 20:30   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fargevalg på hus

Jeg har hvitt nede nå, så jeg vet jo at det funker altså. Men jeg har lyst på å fornye litt.

Jeg lurer på å kjøpe et spann grunnlagsmaling med farge i morgen g teste.

  Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 11:49   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg på hus

Mørkerød er fint sammen med olivengrønt. Og lilla. Og oker.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no