Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Vaske håret uten shampo - holder dere på fremdeles?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-17, 15:21   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaske håret uten shampo - holder dere på fremdeles?

Jeg vurderte ikke å prøve når dette var poppis siden jeg vasker håret maks et par ganger i uka allerede, men det siste året har det begynt å oppføre seg dårlig. Sikkert fordi jeg får mer og mer grått hår, og det er sprøere enn hår med farge. Så nå tenker jeg å muligens prøve. Jeg ser jo at det anbefales spesielt dem med grovt, tykt hår og det er akkurat det jeg har. Men nettopp fordi det er så mye av det trenger hodebunnen min å vaskes, ellers blir det tett, kløete og får belegg.

Hvordan har det fungert for dere som prøvde sist? Gjør dere det fortsatt? Noen produkter som er bedre enn andre?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 11:21   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaske håret uten shampo - holder dere på fremdeles?

Jeg har ikke prøvd selv (har typisk skandinavisk hår med massevis av glatte hårstrå), men det finnes såkalte Cleansing Conditioners/rensende balsamer som er spesielt tiltenkt den såkalte balsammetoden, og som jeg tipper er verdt et forsøk. Jeg har sett det hos frisørmerker som Kerastase og Joico, for å nevne et par. Eller Wen, som jeg mener å ha sett hos Vita.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 14:42   #3
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske håret uten shampo - holder dere på fremdeles?

Jeg prøvde meg for noen år siden, men sluttet etter noen måneder. Husker ikke hvor lenge, men jeg holdt ut for å se om det bare tok litt tid for hår og hodebunn å bli bedre.

Jeg har tykt og grovt hår, og det sluttet ikke å være det. Jeg synes det bruste like mye som før, og la seg ikke noe penere eller ble mindre splittet og rørt. I tillegg har jeg tørr hodebunn som på en måte bare ble fetere men med tørr hud allikevel, om det går an.

Jeg brukte en såkalt rensende balsam. Husker ikke hva den heter. Uansett så ble hverken hår eller hodebunn bedre, og til slutt droppet jeg hele prosjektet og gikk tilbake til en mild sjampo for tørr hodebunn. Nå var (og er) utgangspunktet mitt at jeg vasker håret 2-3 ganger i uken, med mild sjampo og har litt balsam i tuppene. Utover det så har jeg ingen produkter i håret og føner det aldri, så det var vel sånn sett ikke de store endringene jeg gjorde og da kunne jeg kanskje ikke forvente de store resultatene heller.

Jeg husker ikke helt hvorfor jeg gikk tilbake til å bruke sjampo, men det var nok fordi hodebunnen ikke ble bedre, og jeg ville forsøke en ny sjampo for tørr hodebunn. Det går litt opp og ned med hodebunnen nå, men med rensebalsamen tror jeg at jeg aldri helt følte at den ble ren.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 16:20   #4
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaske håret uten shampo - holder dere på fremdeles?

Jeg holdt på lenge, men ble gal av å måtte nullstille håret hver gang jeg farget det så jeg ga til slutt opp. Mitt ble mye bedre, mindre statisk og la seg penere.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 19:27   #5
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaske håret uten shampo - holder dere på fremdeles?

Jeg holdt på i ett års tid, og håret mitt ble vedlig flott av det. Krøllene kom mye bedre frem. Imidlertid likte ikke hodebunnen min det i det hele tatt etterhvert, så jeg ga opp. Men det kan hende jeg skulle researchet litt mer på vaskebalsam, jeg brukte av de anbefalte billigbalsamene til det (neutral) og det ble etterhvert helt krise.

Nå ble jeg fristet til å prøve igjen! Men mon tro om det finnes noe varmebeskyttende greier som kan brukes med balsammetoden?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 19:31   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske håret uten shampo - holder dere på fremdeles?

Ruslebiffen, jeg fant en blogg med mange tips og stor produktlinje. De skrev bl. a om styling og varmestyling. http://stinamarkan.se/blogg/den-komp...n-utan-schampo

Det er for øvrig hodebunnen jeg er mest bekymret for. Veldig usikker på om jeg får vasket den bra nok med denne metoden. Det er vanskelig nok å komme til med vanlig sjampo.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 19:40   #7
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaske håret uten shampo - holder dere på fremdeles?

Takk for link, tally! Brukte den nettsiden for info sist også, men ser den er veldig oppdatert siden den gang (2013 eller no') og vedlig mye mer informativ.

Jeg ha også mye hår. Følte hodebunnen ble ren, abosolutt. Bortsett fra de første gangene, da. Da var det litt sånn småguffent.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no