Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Varm, god og litt lang parka

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-16, 04:08   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Varm, god og litt lang parka

Jeg har lyst på ny parka. Den jeg har tåler ikke vann, og har hatt den i mange år nå.

Jeg ser mange fine på nett, men dette MÅ jeg prøve i butikk. Så hvilke butikker i Oslo eller steder bør jeg titte? Jeg må ha butikkene nære hverandre da jeg ikke kan gå rundt hit og dit.

Den må være innsvinget.
Ha plass til pupper.
Jeg vil ha den litt lang, men jeg er 167 cm så det meste havner godt ned på låret.
Vanntett.
God, lun hette.
Fullstendig uaktuelt med Canada Goose e.l.

Jeg kjenner jeg kunne godt tenkt meg en sprek farge, men så tenker jeg at det er litt dumt. Da går jeg fortere lei antakelig... Jeg har hatt mørkeblå nå, og tenker vel egentlig at det er hakket penere til meg enn sort selv om jeg bruker mye det sistnevnte også. Jeg kler grønt (ser flere har de i nærmest sånn armygrønn), men hm, blir jeg lei det tro? Burde prøve for å se.

Hjelp?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 08:47   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Jeg elsker min North Face Arctic Parka. Den er innsvinget, men litt smal i fasongen. Og så lang at jeg som stadig må sette meg ned ikke trenger utebukse. Spreke farger vet jeg lite om, min er brun.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 09:27   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Jeg abonnerer. Jeg er på utkikk etter det samme som deg (eneste forskjellen er at jeg er to cm lengre. ).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 10:25   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Jeg synes Kari Traa har fine, hvis du liker den stilen. De har også litt farger som regel. Selv har jeg en sort fra HH. De eneste fargene er knall rosa for. Den er lang, rekker meg som er 180 til knærne.

Med de vintrene vi har på østlandet for tiden liker jeg godt at den er vanntett.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 11:16   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg elsker min North Face Arctic Parka. Den er innsvinget, men litt smal i fasongen. Og så lang at jeg som stadig må sette meg ned ikke trenger utebukse. Spreke farger vet jeg lite om, min er brun.

Dette. Jeg kjøpte min i 2012, og har ikke følt behov for å oppgradere til en annen vinterjakke. Den er nett i fasongen, og jeg føler ikke at jeg drukner i den.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 13:20   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Jeg var ute i samme ærend på lørdag og endte opp med Didrikson (igjen).
Har fått testet i skikkelig surt vær og hetta og halsen er kjempegod og vannet preller av (skal visstnok være 100% vanntett ). (Jeg er veldig opptatt av høye, tette halser da jeg sjelden bruker skjerf.)
Hettene kan justeres flere veier sånn at de sitter tett og godt på.

XXL har vel en del Didrikson tror jeg, jeg kjøpte i Sverige på Sportshopen.
Min: https://www.wildberries.ru/catalog/2380437/detail.aspx

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:15   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Jeg har både North Face parka og Swims Monterosa, og foretrekker Swims. Begge er vanntette og varme. Bruker de litt om hverandre, men Swims er nettere.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 00:45   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Flott med tips

Så hvor har de godt utvalg av:

- Didriksons
- North Face
- Swims
- Kari Traa

Er det XXL som er greia?

Var det rimeligere på Sportshopen i Sverige, Robyn?

Man skal ikke undervurdere fresht fôr i jakken, veobra

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 09:27   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Akkurat nå er jo svenskekrona ganske lav, så jeg tenker sportshopen i Sverige er et godt forslag.

Jeg kjøpte min første Didriksson regnkåpe der (men det er rett og slett fordi jeg trengte større størrelse enn de hadde på XXL).

Sånn helt apropos: Du får ikke veldig lyst til å handle på XXL når du etterspør størrelse 48 (som du VET at finnes i den modellen), og den butikkansatte ser på deg med sjokk og vantro og utbryter: "Nei, det har vi da ikke. Det er ingen som trenger så store størrelser, vel?" Eh ... jo ... jeg gjorde jo det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 13:07   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Tjorven:

Sportshopen er nok litt rimeligere på noe, men ikke på alt. Men de kjører mye tilbud.
Akkurat den jeg kjøpte finner jeg ikke igjen på norske sider, men på prislappen sto det at normal pris er 2200 mens jeg betalte 1400. (Men jeg stoler ikke veldig på førprisene.)
Vi har hytte 5 min unna, drrfor sveiper jeg som regel innom der når jeg skal ha noe sånt. Og ender oftest med å handle der.

Bazar Outlet er et annet tips om man først tar turen til Sverige. Men nå i helgen fant jeg skuffende lite der, kan ha vært tilfeldig.

Ellers syns jeg XXL og GMax har greit utvalg her hjemme, og de kjører en del kampanjer.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 16:26   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

North Face føres av sportsbutikker, men Swims har jeg bare sett på frittstående klesbutikker. Sjekk miinto, f.eks. Vet ikke om Monterosa produseres lengre, men Lausanne er fin den og.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 18:54   #12
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Norrøna sin vinterparka er magisk fin, og den petrolblågrågrønne er nydelig! Den orange også.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 19:48   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Jeg er så fornøyd med min North Face Arctic Parka fremdeles, at jeg ikke på noen måte kan rettferdiggjøre å kjøpe noe nytt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 22:55   #14
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Jeg henger litt her, tror jeg. Jeg har aldri blitt så veldig glad i min FP-uniformsjakke, aka North Face Arctic Parka. Jovisst er den varm og grei, men føler den er så klumpete og svær.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 22:58   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

XXL har medlemsrabatt på 25% de to neste dagene. Jeg får tilbudsbrev derfra.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 22:59   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Jeg henger litt her, tror jeg. Jeg har aldri blitt så veldig glad i min FP-uniformsjakke, aka North Face Arctic Parka. Jovisst er den varm og grei, men føler den er så klumpete og svær.

Sammenlignet med andre parkaser? Jeg prøvde det som føltes som en uendelig mengde parkaser av ymse merker, og North Face Arctic var en av de klart netteste. Jeg husker spesielt noen fra Didrikson og Bergans, som fikk meg til å se sånn ut:

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 23:22   #17
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sammenlignet med andre parkaser? Jeg prøvde det som føltes som en uendelig mengde parkaser av ymse merker, og North Face Arctic var en av de klart netteste. Jeg husker spesielt noen fra Didrikson og Bergans, som fikk meg til å se sånn ut:



Det er omtrent slik jeg føler meg. Mistenker at jeg har en alt for stor størrelse, muligens kjøpt i en av graviditetene. Ser jo at jakken er flott på andre!

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 23:57   #18
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Jeg har en fra Bergans og elsker den.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 03:39   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Tjorven: Maken til kommentar

Jeg kom over denne Didrikson modell Vega på Sportamore, og siden jeg hadde tilbudskode på 30% så tenkte jeg at det var verdt å se om den passer. Jeg ar en kropp det viser seg vanskelig å kjøpe klær til, så vel, vi får se

Jeg tenker å ta meg en tur på XXL og Gmax også, selv om ikke nettsidene har kommet opp med så mye spennende. Kanskje de har mer i butikkene? En annen ting er at en jakke kan jo se litt meeh ut på hengeren, men knall på

Likte veldig, veldig godt denimfargen på den jeg kjøpte på Sportamore nå

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 08:26   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varm, god og litt lang parka

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

, og siden jeg hadde tilbudskode på 30% så

Kode?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no