Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hunder inne på skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-14, 12:19   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hunder inne på skolen

Jeg har barn på en skole som er mye i bruk på ettermiddager/kveldstid.
Jeg vet at det er minst ett barn som er så allergisk mot hunder at det er snakk om sykehusinnleggelse dersom det kommer i kontakt med hunder.


Jeg sitter i FAU, og jeg lurer på hvordan gå frem for å få satt opp skilt om at det ikke er tillatt med hunder inne på skolen og i gymsalen.

Og hvor greit er det egentlig med hunder i skolegården? Det er ikke tillatt på fotballbanen som også tilhører skolen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 12:21   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hunder inne på skolen

Tror jeg ville tatt det opp i SU, og fått administrasjonen til å ta ansvar for at det blir gjort. Det er kanskje ikke verre enn å printe ut et ark med bilde/tekst, laminere og henge opp?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 12:32   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunder inne på skolen

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Tror jeg ville tatt det opp i SU, og fått administrasjonen til å ta ansvar for at det blir gjort. Det er kanskje ikke verre enn å printe ut et ark med bilde/tekst, laminere og henge opp?

Det kan jo ikke være noe problem.

Når det gjelder hunder i skolegården kan man vel sette opp et skilt, men det er jo vanskelig å håndheve et sånt forbud, det er jo ikke folk på skolen hele kvelden vil jeg tro?

Er det forresten et problem for noen med sterk allergi at det har vært hunder i skolegården? Jeg lurer oppriktig altså, mener ikke å fornærme noen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 12:35   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder inne på skolen

Når det gjelder hunder i skolegården, er det opp til kommunen å lage regler slik jeg forstå hundeloven:

Sitat:

§ 6.Sikring av hund ved båndtvang m.m.
I tiden fra og med 1. april til og med 20. august skal en hund bli holdt i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt, slik at ikke den kan jage eller skade storfe, sau, geit, fjærfe, rein, hest eller vilt, herunder viltets egg, reir og bo.

Kommunen kan gi forskrift om at hunder skal holdes i bånd eller forsvarlig innestengt eller inngjerdet
a)i og i tilknytning til boligområder og handleområder,b)i parker, på gravplasser, på og ved skoler, barnehager og anlegg for lek, idrett, sport eller rekreasjon,c)på og ved bestemt/angitte turstier, turveier, merkede skiløyper, leir- og rasteplasser,d)i bestemt angitte andre områder på land, i vann eller sjø som er allment benyttet som tur- og rekreasjonsområder,e)i hele eller deler av kommunen i bestemt angitt tidsrom når storfe, sau, geit eller hest normalt går ute, ellerf)under ekstraordinære forhold som gjør båndtvang påkrevd for å beskytte viltet.

Båndtvang etter bokstav c og d kan ikke fastsettes i større grad enn nødvendig og slik at hensynet til de som ønsker å ferdes med løs hund også ivaretas i tilstrekkelig grad, både hva angår omfang og geografisk spredning. Ved fastsettelse av båndtvang etter bokstav e og f kan båndtvang bare innføres i de områder av kommunen hvor husdyr har rett til å beite og faktisk beiter, eller hvor vilt man ønsker å beskytte har sitt leveområde. Båndtvang fastsatt i medhold av bokstav f må opphøre straks forholdene tilsier det. Der beite, natur- og rekreasjonsområder berører flere kommuner, bør disse samordne sine forskrifter. Kommunens innføring av båndtvang etter bokstav f kan påklages til fylkesmannen.

Kommunen kan gi forskrift om at hunder ikke har adgang til barnehager, skolegårder eller gravplasser.

Så sjekk hva forskriften i din kommune sier.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 12:44   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunder inne på skolen

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det kan jo ikke være noe problem.

Når det gjelder hunder i skolegården kan man vel sette opp et skilt, men det er jo vanskelig å håndheve et sånt forbud, det er jo ikke folk på skolen hele kvelden vil jeg tro?

Er det forresten et problem for noen med sterk allergi at det har vært hunder i skolegården? Jeg lurer oppriktig altså, mener ikke å fornærme noen.

Jeg tror ikke det er ett problem, men jeg vet ikke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 13:10   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder inne på skolen

Uansett allergi eller ikke, det er mange med hund som bruker ballbingene i skolegårdene og utearealene i barnehagene(fordi de er inngjerdet)som "lekegrind" for hunden sine.
En skikkelig uting!
I distriktet her er det flere idrettsanlegg hvor det står store skilt om at hunder(sykler og mopeder) ikke er lov på baneanlegget. Helt greit.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 14:25   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder inne på skolen

Jeg har sett fler barnehager som har hatt et slikt skilt, og på porten til Lillemann sin skole, er det et skilt hvor det står, med mer fornuftige ord enn hva jeg klarer formulere akkurat nå, at av hensyn til barna, er ikke hunder velkomne i skolegården.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 15:35   #8
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hunder inne på skolen

Det er mange skoleplasser og idrettsbaner her som har skilt, så det er sikkert ikke noe problem å få til. Når det gjelder inne på skolen og i gymsalen, er det vel en selvfølge at det ikke er lov, så det bør være en enkel sak å få laget et oppslag om? Lykke til

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no