Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Tips mot sko som stinker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-15, 17:52   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Tips mot sko som stinker

13-åringen har greid å tråkke i ett eller annet (hundebæsj, kattebæsj, spy) som stinker noe helt grusomt, lukter sur spy! Det tok noen dager før vi fant ut hvor lukta kom fra, men med en gang det ble oppdaget ble skoene spylt i hageslangen på full styrke. Fikk ikke bort alt så da tok jeg en gammel tannkost og skrubbet, fortsatt ikke bra. Så da slengte jeg dem i vaskemaskina, bedre men fortsatt ikke bra. Greia er bare at det er div. hull under skoen det har satt seg i som jeg ikke kommer til skikkelig på. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg ser ikke noe lenger men lukta er der. Er det bare å prøve flere ganger i maskin? Nekter å godta at de dyre Mizunoskoene er ødelagt

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 18:34   #2
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips mot sko som stinker

Jeg hadde kjøpt nye.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 19:01   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips mot sko som stinker

Hadde også kjøpt nye.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 19:14   #4
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Tips mot sko som stinker

http://www.enklereliv.no/the-cure.html

Prøvd disse? Jeg har ikke prøvd selv men har hørt positive ting om den. Verdt et forsøk før du kjøper nye?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 21:42   #5
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips mot sko som stinker

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg hadde kjøpt nye.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hadde også kjøpt nye.

Helt nye løpesko fra Mizuno, så de var ikke akkurat billig heller Tror jeg prøver maskina et par ganger til om det ikke kommer andre tips.

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

http://www.enklereliv.no/the-cure.html

Prøvd disse? Jeg har ikke prøvd selv men har hørt positive ting om den. Verdt et forsøk før du kjøper nye?

Det er utenpå skoen, under sålen.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 21:59   #6
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips mot sko som stinker

Jeg har reddet noen sko med å la de ligge i en bøtte med eddikvann, og/eller vaske med eddik i skyllevannet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 21:59   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips mot sko som stinker

Min erfaring er at lukten forsvinner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 07:20   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips mot sko som stinker

Kast i frysern i et døgn eller to, og vask igjen?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 10:47   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips mot sko som stinker

Sverger til eddikvann.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no