Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Asan og halm - frisørmat

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-12, 07:14   #1
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Asan og halm - frisørmat

Jeg har ikke inntrykk av at det florerer med frisører her inne, men kanskje noen likevel kan hjelpe en dame i hårnød. Like før helgen, godt i gang med dusjingen, oppdaget jeg at det ikke var annet tilgjengelig enn Asan og dusjsåpe da håret skulle vaskes. Jeg valgte Asan, for det bør jo være mildt, men håret ble fryktelig tørt etter behandlingen. Og nå, etter flere dager med min vanlige shampo, er håret fremdeles rene halmen. Vil dette gå over, eller bør håret kures? Og i så fall med hva, har dere tips til gode produkter?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:00   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Og jeg går fremdeles her med halmhår - ingen som har tips til en god hårkur?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:12   #3
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Jeg bruker av og til Wella brilliance på rød boks - kjøpt hos frisør. Den funker veldig bra på mitt hår.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:20   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.259
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Har du balsam hjemme? I såfall ville jeg hatt i dobbel dose balsam i håndkletørt hår og latt den virke i en halvtime.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:23   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Jeg oljekurer håret. gnir inmed jojobaolje og lar det virke så lenge jeg gidder, ofte hele kvelden. Så vasker jeg med sjampo og balsam som vanlig.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:44   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.021
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Jeg hadde skikkelig halmhår, og gned det godt inn med olivenolje (det var det jeg hadde tilgjengelig) som virket et par timer. Det ble mindre halmete, men jeg tror jeg må ha et par omganger til. Balsam bruker jeg alltid, men den hadde ikke god nok effekt på det ekstremtørre håret mitt.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:02   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg hadde skikkelig halmhår, og gned det godt inn med olivenolje (det var det jeg hadde tilgjengelig) som virket et par timer. Det ble mindre halmete, men jeg tror jeg må ha et par omganger til. Balsam bruker jeg alltid, men den hadde ikke god nok effekt på det ekstremtørre håret mitt.

Ja, olivenolje fungerer bra. om du varmer opp oljen litt før du har den i håret, og pakker inn håret i plastfolie og et håndkle blir effekten enda bedre.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:56   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Takker, olivenolje har man jo alltids. Extra virgin blir sikkert bra.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:54   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.773
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Jeg tviler på at du blir (extra) virgin av det, men olje er finfint for halmhår.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 07:07   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg tviler på at du blir (extra) virgin av det, men olje er finfint for halmhår.

Det stemmer - jeg er like lite jomfru som i går, men man kan antyde en anelse blankt i håret. Ny oljing i kveld, og avstå fra Asan-shamponering i fremtiden.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 08:28   #11
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det stemmer - jeg er like lite jomfru som i går, men man kan antyde en anelse blankt i håret. Ny oljing i kveld, og avstå fra Asan-shamponering i fremtiden.

Jeg har akkurat hatt den samme erfaringen med Pure dusjsåpe (shampoen var borte etter flytting), og jeg ga opp og klippet meg. Selvfølgelig burde jeg spurt om råd på FP først. Det er dog fortsatt en smule tørt, så jeg skal prøve litt olje jeg også.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:42   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Asan og halm - frisørmat

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg har akkurat hatt den samme erfaringen med Pure dusjsåpe (shampoen var borte etter flytting), og jeg ga opp og klippet meg.

Du også?! Litt betenkelig at håret tar fullstendig kvelden etter en liten omgang med vanlige såper. Alle såper skryter jo av å være så milde, men det kan de da ikke være. Tror jeg skal være mer forsiktig med såpebruk generelt etter dette.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no