Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Plant en sommerfuglhekk

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-10, 03:34   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Plant en sommerfuglhekk

Er ikke det en strålende idé å invitere sommerfuglene til hagen? Jeg syns at man blir glad av å se sommerfugler.

Sitat:

isse plantene tiltrekker seg sommerfugler:

Sommerblomster
Kornblomst, forglemmegei, tusenfryd, mariklokke, nellik, erteblomster, blomkarse, solsikke, fløyelsblomst, pyntekorg, blåkorg, vakkerøye, kuletistel.

Stauder
Stokkrose, aster, blåklokke, prestekrage, tistel, revebjelle, storkenebb, lavendel, mynte, floks, salvie, solhatt, primula, timian, gullris, oregano, nattlys, lungeurt, kattost, ryllik.

Busker
Sommerfuglbusk, duftskjærsmin, fagerbusk, røsslyng, mahonia, søtmispel, rips, vårkornell.

Trær
Gullregn, eple, plomme, kirsbær, lønn, lind.

Her kan du lese mer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 09:48   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Plant en sommerfuglhekk

Sommerfugler er vakre - sommerfugllarver not so much.

Jeg har noen vekster til ære for sommerfuglene, men larvene gnafser i seg helt andre ting, så en hel hekk får de ikke hos meg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 10:09   #3
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: [Hage] Plant en sommerfuglhekk

Sommerfugler er utrolig vakre, hadde jeg hatt hage, skulle de fått masse planter.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no