Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Er ribba mi gåen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-16, 08:52   #21
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Ja, det må ha vært noe galt, den luktet ikke bra.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 08:55   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Tenker du å si i fra?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:12   #23
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Jeg er så sjelden innom, men om jeg tar turen innom før jul så sier jeg fra. Det er vel lite de kan gjøre ettersom jeg ikke kom tilbake med et stykke, men greit at de vet og kanskje sjekker litt selv?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:40   #24
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tror råner nå til dags vaksineres mot rånelukt og at de har sluttet med kastrering.
Det kan sikkert likevel forekomme rånelukt i noe på markedet. Jeg vet ikke hvor streng kontrollen er. Rånelukt er ikke god, men den kjennes ikke likt av alle.

Jeg ville ha reklamert.

Jeg merker rånelukt ganske kjapt. Mannen merker det ikke. Så om de er vaksinert eller ei, så forekommer det nok enda, dessverre.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:52   #25
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Den "vaksineringen" må jo i så fall bestå av kjemisk kastrering? Det er vel kjønnshormoner som gir lukta?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:56   #26
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den "vaksineringen" må jo i så fall bestå av kjemisk kastrering? Det er vel kjønnshormoner som gir lukta?

Vil tro det etter de artiklene jeg leste i går om temaet.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 12:03   #27
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Man kastrerer fortsatt manuelt. Ukastrerte dyr går ikke til den type konsum (avlsråner).
Men kjemisk kastrering er i ferd med å overta for vanlig kastrering. Om man smaker/lukter råne smak er visstnok genetisk så at noen merker det og andre ikke er ikke så rart. Men det skal ikke være kjøtt på markedet med denne smaken altså. Jeg tipper det dere skjenner om er stress. Høyt kortisolnivå i blodet ved slakt gir endret smak og kvalitet på kjøttet. Det gjelder alle typer kjøtt, men grisen blir nok lettere stressa en andre dyr. Vi spiser nesten bare egengris men jeg har opplevd den lukta når vi kjøpte svin.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 12:07   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Dette skulle være en happy fjellgris, og jeg har hatt veldig god erfaring med dette kjøttet tidligere. Men mulig akkurat denne griser var litt stressa.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 12:13   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg er så sjelden innom, men om jeg tar turen innom før jul så sier jeg fra. Det er vel lite de kan gjøre ettersom jeg ikke kom tilbake med et stykke, men greit at de vet og kanskje sjekker litt selv?

Jeg sendte dem en meldig på FB.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 16:28   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Floksa... er det lov å kastrere manuelt? Jeg husker snakk om forbud, men det ble kanskje ikke vedtatt?
Kastrering av gris er sånn kjipe greier synes jeg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 20:59   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Floksa... er det lov å kastrere manuelt? Jeg husker snakk om forbud, men det ble kanskje ikke vedtatt?
Kastrering av gris er sånn kjipe greier synes jeg.

Det er lov å kastrere ja.
Jeg er ihuga forkjemper av kastrering generellt ( ) og tenker det er greit på gris også. Men vaksine er bedre!
Det som "nytt" er forbudet mot å kastrere uten bedøvelse. Norge var først i verden til å innføre krav om bedøvelse og dermed også krav om at veterinær kastrerer (kun de som har lov å sette bedøvelsessprøyter). Det gis også langtidsvirkende smertestillende.
Vi lærte å kastrere smågris på landbruksskolen

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 10:25   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Jeg sendte dem en melding, og får ny ribbe. Jeg kunne velge mellom det eller pengene tilbake. De mente det hørtes ut som rånesmak, og at det unngår man med å endre kostholdet til grisen. Noen ganger så skjer det allikevel, men da skal egentlig det kjøttet plukkes vekk før det havner i salgsdisken. Sikkert ikke så lett, for fjøslukta kom jo ikke før jeg begynte å steke den.

Uansett, god service, og i morgen blir det ny, god ribbe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 11:27   #33
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Så bra du fikk ny ribbe!

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 12:41   #34
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg sendte dem en melding, og får ny ribbe. Jeg kunne velge mellom det eller pengene tilbake. De mente det hørtes ut som rånesmak, og at det unngår man med å endre kostholdet til grisen. Noen ganger så skjer det allikevel, men da skal egentlig det kjøttet plukkes vekk før det havner i salgsdisken. Sikkert ikke så lett, for fjøslukta kom jo ikke før jeg begynte å steke den.

Uansett, god service, og i morgen blir det ny, god ribbe.

Det var jo super service!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 12:46   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Jeg fikk til og med en større ribbe!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 12:49   #36
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Digger slikt, da har de skjønt det!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 12:51   #37
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Super service!
Hva man lærer her på FP.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 17:26   #38
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ribba mi gåen?

Veldig bra!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no