Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Noen som har erfaring med små burdyr?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-07, 21:01   #21
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Jeg føler jeg har vært der og tapt.


Det heter så pent kamelsvelging.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 21:02   #22
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Rotter er ekle, og jeg kommer a l d r i til å slippe en frivillig inn i huset. Burdyr generelt er ganske ekle, i tillegg til at jeg synes synd på dem.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 00:00   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Har bare erfaring med hamster og vil på ingen måte anbefale det og ser at det stemmer overens med hva de andre her har svart og min grunn er samme. Nattdyr som lukter. Enkelt og greit. Lukta forresten ikke så veldig mye det første året. Men, når lukta først kom, så var den ille. Usj og fysj. Vår lille rakkar måtte forresten til slutt bo i buret sitt inne i dusjkabinettet fordi den fant ut hvordan den skulle åpne "døra" si.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 08:31   #24
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Jeg har hatt "alle" alternativer, (rotte, gerbil, hamster, kanin og marsvin), og anbefaler helt klart rotte eller gerbil (mongolske ørkenmus). Rotter er sosiale, intelligente, og man får virkelig lekt med dem. Gerbils er robuste og har en stor fordel: Siden de er ørkendyr så drikker de nesten ingenting, og derfor lukter det ingenting av buret. Man trenger bare skifte buret en gang i måneden. Det lukter fort med rotter. Gerbils er derimot litt mer styr å miste ute.

Marsvin anbefaler jeg til større barn, men da MÅ du ha flere. Kanin kan være bra, spesielt dvergveddere pleier å kunne bli utrolig tamme. Vår var nesten som en hund, og lydet på navnet sitt og fulgte oss rundt omkring. Men du har ingen garanti, og kaniner kan være ganske biske og sure, spesielt når de bor i enecelle og kommer ut en gang om dagen.

To rotter er nok det beste alternativet, tenker jeg.

Og velg for all del ikke hamster eller Chinchilla. Dette er ikke dyr egnet for barn i det hele tatt. Særlig ikke hamstere, som jo er nattdyr. Jeg har alltid syntes det var dyreplageri å få snudd dagen deres opp ned bare fordi unger vil leke med dem.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 02:34   #25
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Mellomste her i huset kjøpte selv Dverghamster.
Ja, den er et nattdyr, men jammen er den ganske så sosial også.
Men den har blitt veldig vant til å bli tatt ut av buret da (ikke av meg vel og merke)
Ørkenrotte har vi hatt, de anbefales IKKE.
Hetterotter derimot er veldig søte og koslige.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 11:15   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Rotter er kule og selskapelige dyr, og jeg tror det er det eneste jeg kan komme til å vurdere seriøst for egen families vedkommende. Men marsvin er pene, og koselige fordi de "prater" så mye, det gjør vel ingen andre gnagere? Hamstere har jeg aldri sett det helt store poenget med; alle slike smågnagere er jo "søte", men rotter og marsvin innbiller jeg meg at man får et litt mer personlig forhold til enn mus og hamstere. Chinchilla mener jeg er mer følsom og nervøs og ikke så egnet i hus med små barn. Stesnuppa di burde vel være stor nok til å håndtere en rotte eller et marsvin, men ellers er jeg jo enig i at små barn bør passes godt på i forhold til smådyr.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 11:37   #27
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Har dere funnet ut av det?
Her i huset har vi/har hatt flere hamstere. Jeg opplever at de kan bli litt tamme, men det kommer også an på hviken type det er. Også er det som flere sier - de er nattdyr og sånn sett begrenser det seg hvor mye man får lekt med dem. Her er det en regel på å ikke forstyrre dem på dagtid, kun kveldstid. Ute har vi kaniner hele året, men det er litt begrenset hvor sosiale de blir da - hvis man ikke bruker veldig mye tid sammen med dem. Derfor har vi flere sammen.
Rotter hadde jeg i ungdommen og det har jeg masse gode minner fra. Veldig selskapssyke og smarte. Men de lukta ikke godt syns jeg, da. Burdyr generelt krever mye stell og styr og man må regne med å ta mye av det selv hvis ungene ikke er så store. Jenta mi er 12 nå, og tar alt stell av hamsteren sin + bur.

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:07   #28
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Vi kjøpte en kaninunge i går. Det er en blanding av Hermelin og Løvehode.
Den blir ikke så veldig stor heldigvis. Den er utrolig tam og kosete allerede.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 13:00   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Jeg har egentlig tatt et valg på at vi skal ha to rotter, mens sambo egentlig har bestemt at vi ikke skal ha noe dyr likevel.
Da blir det ikke noe dyr ennå i hvertfall.

Regner med det blir tatt opp til ny vurdering med jevne mellomrom.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 13:09   #30
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Men hvorfor kom ikke katt opp til diskusjon? En utekatt (hvis man har mulighet til å la den gå ut) er det mye mindre arbeid med enn et burdyr. Man slipper å måtte vaske bur, og mat må jo alle dyr få omtrent hver dag uansett. Når man reiser bort er det nesten lettere å få noen til å passe en katt (f.eks. sette ut mat til den) enn et burdyr. Etc.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 13:11   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

vi liker ikke katter.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 19:47   #32
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Når den dagen kommer at poden maser oss til vanvidd, blir det uten tvil rotte.
Har hatt to selv, og som før nevnt, så er de personlige, intelligente og kjempekoselige dyr!
Har erfaring med både hamster og kanin, men mitt ubestridte favorittsmådyr er og blir rotta.
Syntes jeg fikk mye bedre personlig kontakt med dem.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 20:17   #33
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Anbefaler rotte. lla.

Rotter, derimot! Nysgjerrige, sosiale, uttrykksfulle og generelt fantastiske. Hannrotter skvetter litt mer enn hunnrotter og er litt mer sofaputer. Hunnrotter er mer nysgjerrige og generelt mer overalt.




Hadde hetterotte i 4 og 6 år.
hadde en hanrotte i 4 år og en hun i 6 år.
Hadde et ganske stort bur med rør og diverse så den fikk rørt på seg.
Å den var så tam og kjælen at jeg brukte å ha henne løs på skrivebordet mens jeg tegnet\gjoelekser eller brukte macen.
Og var mest bare i buret om natten.

Brukte de siste 2 årene sånn chinkchilla sand istede for spon, fungerte bedre en spon syntes jeg og mange av mine venner


jeg synnes ikke hanrottene lukter noe rart...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 20:30   #34
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Vi har hatt rotter, marsvin, kanin og hamster.

Jeg må si at rotter er artige, finner på mye rart og i det hele tatt. Men skal man kose, så ville jeg valgt kanin eller marsvin.
Marsvin prater og følger med, og lærer seg fort at lyden fra kjølesakapet betyr mat. Virkelig små matgriser
Jeg har hatt mange marsvin, og de har blitt paret og ordnet med etter beste evne. Venter inn to marsvin til uka, faktisk..
Vi har kaniner hver sommer, siden de er matkaniner blir de ganske store, så da sender vi de tilbake igjen, og vips er de middag. Brutalt, men ungene skjønner det. Ingen vil vel ha så store kaniner at man ikke kan løfte de.
De står ute hele sommeren..

Kaniner har lett for å bli kjedelige, men de spretter og tåler mye. Marsvin, tåler mye mindre, men de reagerer på deg mye mer enn kanin. Rotter må man bruke mye tid på som med alt annet, og vi er nødt til å vaske buret/ skifte annen hverdag. De lukter veldig fort..

Alt i alt, så bøsser de mye, bråker endel, krever mye, men de gir mer enn de tar. Og jeg tror absolutt jentene har lært mye av de..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 00:08   #35
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har egentlig tatt et valg på at vi skal ha to rotter, mens sambo egentlig har bestemt at vi ikke skal ha noe dyr likevel.
Da blir det ikke noe dyr ennå i hvertfall.

Regner med det blir tatt opp til ny vurdering med jevne mellomrom.

Det var synd, da

  Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 00:11   #36
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Opprinnelig lagt inn av Elis, her.

Vi kjøpte en kaninunge i går. Det er en blanding av Hermelin og Løvehode.
Den blir ikke så veldig stor heldigvis. Den er utrolig tam og kosete allerede.

Nhååå! Den er sikkert kjempesøt

  Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 08:51   #37
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Vi har hatt både mus, hamster, marsvin, katt, undulat og hund.
Musene løp i hjulet sitt og holdt leven om natta. I tillegg stinker urinen.
Hamsterne gnaget på ledninger. Jeg hadde jo ikke hjerte til å holde dem innesperret hele tiden.
Marsvin er herlige. En vi hadde oppførte seg som en hund, bodde i en eske med 5 cm kant og kunne løpe fritt.
Undulatene ble ikke tamme. Vi måtte ha vinduene lukket hele tiden når de var ute av buret. Det ble også mye griseri når de flakset med vingene og fjær og matavfall fløy ut av buret.

Uansett skal ikke små unger klemmehardt på dyrene. De må respektere dem.

Kaniner er søte. De er jo også gnagere og i vårt klima (her oppe) anbefales det ikke å ha dyrene ute om vinteren.

Hvis det gjelder dyr som skal være samen med barn, vil jeg også stemme for katt. De kan forsvare seg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 09:57   #38
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Undulater kan bli ganske tamme og kan også lære å snakke hvis de får mye oppmerksomhet, for de er ganske sosiale og selskapssyke. Hvis man kjøper to undulater, vil de foretrekke hverandres selskap og ikke bli særlig tamme, men én undulat vil gjerne knytte seg til én person i hjemmet. Vi (familien) hadde en undulat som lærte å si flere ord og ordkombinasjoner (Sofus flink gutt, flinke lille Sofus osv. med samme tonefall som oss ) og han elsket å sitte på skulderen eller fingeren og "prate" med oss. Vi har også hatt undulater som ikke har blitt særlig tamme, så man må ha litt flaks.

Vi skal kjøpe en undulat om et par uker og gleder oss.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 10:40   #39
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Rotte, rotte og atter rotte-
Mere sosiale gnagere har jeg ikke vært borti, og vi har hatt både kanin og hamstrere.

De er også mer renslige og det beste av alt, det lukter ikke vondt av buret slik som hamster hold gjør.
De gnager ikke så mye rundt på møbler og slikt heller slik hamter gjør.
Vi hadde to søsken.

De var løse i stuen på når vi var der, de løp rundt og storkoste seg, men de likte seg best under håret mitt.
Der sov de godt mens jeg så på tv eller satt på pc.
De lagde koselyder.

Yndlingstedet dems i buret var en vottklut.
Der krøp de inn å la seg inntil hverandre og sov så søtt.

Ønsker meg rotte igjen, men jeg ble allergisk etter fødselen til 1 mann, så vi måtte gi dem bort.
Anbefaler 2 da de er sosiale og liker selskap. Men for all del ha dem i samme kjønn, de har det med å formere seg noe sykt.
Hehe..

Har heller aldri hørt om eller opplevd en rotte som har bitt eieren.
Hamster og kanin derimot...

Skal en del til å terge en rotte, de suger all oppmerksomheten de kan få.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 20:45   #40
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

De gnager ikke så mye rundt på møbler og slikt heller slik hamster gjør.

Si det til sofan min. Rottene har ødelagt mer enn både marsvina og kaninene har gjort tilsammen.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no