Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-18, 11:07   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Bunad.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 11:21   #22
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Bunad.

Hvis ikke ville jeg satset på en sommeraktig kjole, men mulighet for ull ved behov.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 11:44   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Rødt skjørt og jakke- blå parkas. Røde kinasko - Jeg er lavterksel på pyntinga, men skjørtet er strikket og har glitter i seg om ikke annet.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 11:44   #24
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Jeg aner ikke. Jeg skal neppe ut av tomta, men får besøk til frokost/lønsj. Jeg antar at det blir et skjørt med genser eller t-skjorte til, pene altså. Og barfot selvsagt. Skjørtet er blått med rødt, svart og hvitt i, så det bør passe greit nok til dagen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 11:51   #25
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Bunad. Første 17. mai med bunad siden jeg fikk barn.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 12:23   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Om jeg gidder å stryke så blir det rød kjole, om jeg ikke gidder det så blir det sort kjole.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 12:37   #27
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Sommerkjole, usikker hvilke samt det kommer an på været.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 12:42   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Jeg har bunad fra før, og har nylig arvet to bunader, så det blir en av dem.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 12:43   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har bunad fra før, og har nylig arvet to bunader, så det blir en av dem.

Er det forresten fritt fram for bruk av arvede bunader, eller er det "regler" for det. Hva synes dere?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 12:55   #30
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Bunad, med helt nytt sølvbelte.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 12:57   #31
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av My, her.



Forslag til alternativ spørsmålsformulering Frukt: "Hva skal du ha på deg, som skal feire 17.mai, pynte deg, men ikke har bunad".

Hahaha, det tenkte jeg også. Det er mye bunadsvar her.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 13:14   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Er det forresten fritt fram for bruk av arvede bunader, eller er det "regler" for det. Hva synes dere?

Det er fritt fram. Hva i alle dager skulle de "reglene" gå ut på? Det er jo noe av hele poenget med bunader. At de skal kunne gå i arv. Er det ikke?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 14:12   #33
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Bunad

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 15:25   #34
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er fritt fram. Hva i alle dager skulle de "reglene" gå ut på? Det er jo noe av hele poenget med bunader. At de skal kunne gå i arv. Er det ikke?

Jeg er helt på linje med deg, men har faktisk opplevd å bli rynket på nesen av da jeg bar min vakre raudtrøyebunad som er arvet fra litt perifert hold.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 15:32   #35
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Bunaden henger i skapet. Må ha krympet. En eller annen kjole, får se an været.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 15:39   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg er helt på linje med deg, men har faktisk opplevd å bli rynket på nesen av da jeg bar min vakre raudtrøyebunad som er arvet fra litt perifert hold.

Tror ikke det er en særlig utbredt holdning altså, i alle fall ikke blant bunadentusiaster. Misunnelse kanskje?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 15:59   #37
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Arvingen skal gå i barnetoget, så da blir det på med bunad for å se på det. Ser for meg at vi må i stallen etterpå og så skal vi ha besøk på terassen, så da blir det nok et litt lettere antrekk...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 16:07   #38
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Veit ikke enda. En burgunder sommerkjole fra mint&berry eller en hvit sommerkjole fra Zara, trur jeg. Bunaden må sys ut før jeg kan bruke den...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 17:26   #39
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Jeg skal ha bunad. Den er bare tre år gammel så den må såklart brukes. Hadde jeg ikke hatt den, har jeg egentlig en perfekt kjole som ser helt ut som et norsk flagg, nesten synd jeg ikke får brukt den, men såklart blir det bunad i stedet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 17:28   #40
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Her er Flaggkjolen. Den hang og ropte til meg i en butikk da vi skulle ha avskjedsparty før vi flyttet tilbake til Norge. Jeg trodde det var tull omtrent, at det virkelig fantes en sånn kjole. Italiensk designergreie.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 521D859E-2C0D-48A8-A5CF-8DCABC644D8B.jpg (7,6 KB, 176 visninger)
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no