Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Holocaust - Allahs straff for jødene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-09, 12:50   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holocaust - Allahs straff for jødene

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det tror jeg faktisk ville ha hjulpet stort mot fremmedfrykten i den gata ihvertfall. Ikke at vedkommende trenger det for min del, men for de som synes det er skummelt med muslimer hadde det nok hjulpet om det hadde gått ut en gjeng muslimer og sagt at dette er en idiot denne gangen.

Da blir de lettere tatt på alvor og på den saken de faktisk prater om når de i neste omgang tar opp noe også.

Jeg føler, med trykk på føler, at den gjengse muslim holder seg for seg selv og sier ikke en dritt. Og de som sier noe, det er gærningene. Og islamsk råd, selvsagt, som jeg føler er langt fra representativt for alle muslimer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:53   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holocaust - Allahs straff for jødene

Jeg tror også at det med tradisjon for/mulighet til / aksept for å tale de høye herrer imot ikke er på et godt nok nivå for mange muslimer. Det er jo noen som tør å si noe, men det blir nok kanskje sittende igjen et inntrykk av at de støtter for mye opp om lederne sine - selvom lederne kommer med sånt tull som dette her.

Min personlige erfaring er at muslimer som regel er som folk flest til vanlig. Og at de færreste er fanatikere som dette - da er det synd at en sånn en kan få sette igjen et annet inntrykk.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:56   #23
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Holocaust - Allahs straff for jødene

Jeg tror at i Norge så er det dessverre litt for lite alternativer når det gjelder folk som muslimer kan *se opp til*. (dårlig formulert)
I Danmark har de større bredde, blandt annet (partiet?) til Nazer Khader, Moderate muslimer eller hva det nå heter. De går ofte imot fundamentalistene.
I Norge er det få og spredte forsøk på "en annen type Islam", (Feks. prøvde Sara Razmussen og noen andre og starte en organisasjon i Norge, men det gikk rett vest etter en tid)

Jeg tror faktisk at noe av problemet er at myndighetene henvender seg til Islamsk råd, og nærmest gir dem definisjonsmakten, når det er snakk om noe med muslimer og integrering; at det gir IRN større makt enn de egentlig har.

En må heller ikke undervurdere belastningen av å mene noe som "de andre muslimene" ikke mener.
Det kan være en stor belastning. (Omtrent som å bekjenne at man stemmer Frp her inne??) Man stiller seg til hogg for fordommene til folk. Man gjør ikke opprør mot "sannheten". De som feks er mot hijab-bruk tror jeg/vet jeg møter mye fordømmelse.

Religionen Islam som sådan er heller ikke mild mot de som gjør opprør. Den verste synden av alle er å vende seg fra Allah mot bedre vitende, og kvalifiserer til dødsstraff. Det er verre enn å ha sex utenfor ekteskap som jeg tror er den nest verste synden.

Derfor er det så viktig å få andre stemmer frem, og der gjør Norge en fryktelig dårlig jobb.


Sist redigert av bønna : 16-02-09 kl 14:33.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 10:16   #24
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holocaust - Allahs straff for jødene

Islamsk råd er et råd som burde tilpasse seg samfunnet de lever i litt bedre.

Ut over det har jeg kun en ting å si: Qaradawi er en forbannet tulling!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no