Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 20:27   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Dette er rein reklame!

Eg har blitt heilt frelst på Go'morgen yoghurt nøttecrusli. Hjelpe meg så godt! Eg kunne sluke beger etter beger, men antagelig er det litt sukker her, men tydeligvis mindre enn i dei andre begera.

Er det nokon som lagar sine eigne miksar med ekte gresk yogurt / naturell yogurt og eventuelt honning?

Eg serverte nettopp eit beger til jentungen, og sidan ho ikkje tåler grynmixen som følger med, hakka eg opp mandler, nøtter og eigne havgregryn til henne. Brukte litt akasiehonning oppå. Ho sit og mumsar det i seg nå, glad og fornøgd

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:30   #2
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Likte ikke den jeg.. Den var så skarp i smaken.. *sær?*

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:34   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Den er litt sur ja. Kan minne om ekte gresk yogurt, men den er mykje skarpare.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:34   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Jeg liker den også! Nam!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:40   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

. Min favoritt, endelig noe i farta som ikke er søtt og som du er inne på, færre kalorier. Q Skyr utgår fordi jeg tåler ikke kunstig søtstoff.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:44   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Det fins Skyr uten kunstig søtningsmiddel. Det er de runde begerne, ikke de smale.

Den yoghurten så fristende ut. Jeg liker veldig godt gresk yoghurt, kjøper de bøttene og lager gjerne noe nøtteknaseblanding selv. Og så litt honning. Og noen bær eller fruktbiter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:46   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Filifjonka - da vil du sikker like denne

Islendingen går på jakt etter den naturelle skyr'en. Den er ganske sjeldan å sjå, og når han finn det kjøper han heile beholdninga (omtrent). Hos oss blir den gjort usunn ved å tilsette sukker og fløyte Det er sånn han fekk det servert som barn.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:18   #8
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Jeg kjøper gresk yoghurt i en kg boks og bruker agavesirup. Gjerne med hasselnøtter

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:19   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

. Min favoritt, endelig noe i farta som ikke er søtt og som du er inne på, færre kalorier. Q Skyr utgår fordi jeg tåler ikke kunstig søtstoff.

Helt enig!
Jeg spiser riktignok også Skyr med frukt, men den er veldig søt.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:19   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Jeg liker også denne, men kaloriinnholdet er skuffende nok bare marginalt lavere enn på de vanlige.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:22   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Jeg kjøper de store boksene med gresk yoghurt på Obs ! (mulig de finnes andre steder også) varmer honning på ovnen eller i en liten skål i mikroen.
Først yoghurt, så et par hakkede valnøtter, og så den varme honningen over til slutt. Nesten som i Hellas.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:24   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

VARM honning?.. Kor varm da?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:25   #13
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

VARM honning?.. Kor varm da?

Så varm at den er helt flytende, så stivner den gradvis på den kalde yoghurten.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:42   #14
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Min favoritt for tiden er tyrkisk yoghurt som jeg har frosne bær i, drysser over litt nøtter og havregryn og har en dæsj agavesirup over

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:25   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Jeg syns ikke Go'Morn-varianten kom opp mot den tykke greske eller tyrkiske yoghurten i det hele tatt. Den var ikke tykk nok, og litt for surnet smak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:55   #16
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Men sånn bøtte med tyrkisk / gresk yougurt - kor lenge varer den i kjøleskapet? Syns det ser ut som så veldig store mengder, men om det er godt, så et ein det vel opp før det går ut på dato?

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 26-04-12 kl 19:34.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:32   #17
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Prøv yoghurt naturell, flytende honning og pistasjenøtter

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:33   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Ja, de er litt store. Men de holder en god stund i kjøleskapet, uten at jeg kan si nøyaktig hvor lenge. En sånn bøtte koster ikke mer enn rundt 40 kroner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 19:49   #19
hera
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 88
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dilla på Go'morgen gresk yogurt

Jeg kjøper store beger med vanlig gresk yoghurt eller matyoughurt og bruker flytende honning på, evt. også hakkede ristede pistasjnøtter. Inneholder selvsagt mer fett enn vanlig yoghurt, men det er utrolig lite honning som skal til for å få en god søtsmak, så jeg tipper denne blandingen scorer bedre enn de fleste kjøpeyoghurter mht. sukkermengde.

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no