Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Måltidet du helst vil glemme

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-16, 12:09   #21
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Mitt verste måltid har eg laga sjøl. Det starta så bra; ei oppskrift frå Nigella:

http://www.foodnetwork.com/recipes/n...la-recipe.html

Dette er altså svin kokt i Cola, krydra med bl.a. nellik. Me hadde den anbefalte maispuddingen til. Eg forstår ikkje heilt at vi trudde det skulle vere godt, men var veldig ivrige på å prøve dette litt eksotiske.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 12:17   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Denne har jeg lagd, og selv om det så vidt jeg husker ble med den ene gangen, så var det ganske godt syns nå jeg. Kan ikke helt se for meg hvordan dette kan være det verste måltidet noensinne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 14:29   #23
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det absolutt verste jeg har opplevd av mat fikk jeg på Rica Nidelven i Trondheim. Det var en aldeles fryktelig forrett. Jeg spiste fordi jeg opplevde i settingen at det burde man. I etterkant har jeg fått høre at jeg ikke var alene som fikk kvalmefornemmelser og svelget ned med vin slik jeg gjorde.

Vi og!! Frokosten deres tror jeg er den beste i verden!!! Men den såkalte gourmetrestauranten?? Fysj. Jeg fikk en risotto som besto av ris blandet 50 50 med ost. (Mc n'rice????) Pyntet med to halve cherrytomat.
Min mor fikk rådyr tror jeg, så vidt svidd brun i det helt ytterste laget, ellers helt rått. Vi ble alle kvalme og betalte dyrt. Nei usj av meg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 15:07   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Det verste jeg selv har laget er blomkålburgere. De var alldeles grusomme!

Et annet måltid som overhodet ikke var noen "höydare" var en middag i Paris. Kjøttet var helt uspiselig, fullt av trevler og gud vet hva, minst tre fjerdedeler lå igjen på tallerkenen og prisen var hinsides høy! Verste turistfella noen gang!

I Slovakia fikk jeg en gang dobbeltpepret og vel så det kumage eller noe sånt. Servitøren blingset da jeg pekte i menyen og jeg fikk noe helt annet enn jeg hadde bestilt. Heldigvis laget de noe annet til meg. Det jeg fikk først kunne jeg virkelig ikke spise.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 15:45   #25
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Jeg fikk engang en grusom, tørr hummer med sennepssaus som smakte så intenst sennep at det ødela måltidet helt. Fysj. Har ikke spist hummer på restaurant siden, og det frister ikke å gjøre det heller.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 22:04   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Mitt verste matminne er vel fremdeles svigermors elggryte. Jeg klarer stort sett å spise det meste jeg får servert uten problem, men jeg har aldri likt elgkjøtt og denne var i tillegg så senete og fæl at hver bit vokste i munnen min og jeg måtte prøve å tenke mange gode tanker for ikke å brekke meg hver gang jeg skulle svelge.
Jeg vet ikke om jeg burde fortelle om det nest verste jeg har spist i og med at mange nordmenn faktisk ser på dette som festmat (grøss og gru). La oss bare si at mannen min er fra vestlandet og at jeg ikke gleder meg til julemiddag der i gården. Det er kanskje bare et bevis på at jeg tydeligvis ikke har spist så veldig mye fæl mat i livet mitt, sånn i forhold til kumager og slikt

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no