Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-17, 14:34   #561
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tenker endel kan gjøres ved å legge litt omtanke i bordplassering. Sette tynne fliser og omfangsrike mennesker etter hvor det vil være hyggelig for dem å være, gi gamle folk en ordentlig stol osv. Var i et bryllup med dårlig plass hvor en overvektig venninne ble plassert på en plaststol der serveringspersonalet skulle mellom to stolryggrekker, det ble jo bare dumt og veldig leit for henne. Omvendt kan feks barn gjerne trykke seg sammen på en benk, de blir gjerne ikke sittende så lenge til bords likevel - ordne litt tegnesaker og lego på et bord i gangen, så er de glad til.


God tanke!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 17:07   #562
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi skal i møte neste uke for å sette meny og hvilke farger det skal pyntes med. Dressen blir innkjøpt i påsken, kakebakerene har meldt seg, så vi har 8 kaker, men føler jeg også må bake en kake. Jeg har igjen å lage bordkort, alt er innkjøpt og ideen er der, bestille blomster og lage bildecollage. Tror jeg har kontroll - ihvertfall foreløpig. Har 3 fridager før konfirmasjonsdagen, så det drar seg nok til.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 17:16   #563
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tenker endel kan gjøres ved å legge litt omtanke i bordplassering. Sette tynne fliser og omfangsrike mennesker etter hvor det vil være hyggelig for dem å være, gi gamle folk en ordentlig stol osv. Var i et bryllup med dårlig plass hvor en overvektig venninne ble plassert på en plaststol der serveringspersonalet skulle mellom to stolryggrekker, det ble jo bare dumt og veldig leit for henne. Omvendt kan feks barn gjerne trykke seg sammen på en benk, de blir gjerne ikke sittende så lenge til bords likevel - ordne litt tegnesaker og lego på et bord i gangen, så er de glad til.

Ja, vi er nødt til å tenke lurt i forhold til bordplassering.

Vi har ikke tenkt så langt i forhold til kaker ennå, men jeg kan ikke se for meg at det blir så enormt mange. Det har vi jo ikke plass til heller, når jeg tenker etter.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 17:19   #564
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Er det noen av dere med HEF-konfirmanter som har hatt deres på Camp refugee ennå, forresten? Min skal neste helg og er spent.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 17:51   #565
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Er det noen av dere med HEF-konfirmanter som har hatt deres på Camp refugee ennå, forresten? Min skal neste helg og er spent.

Min og. 😉

Isa er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 17:56   #566
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Er det noen av dere med HEF-konfirmanter som har hatt deres på Camp refugee ennå, forresten? Min skal neste helg og er spent.

Min skal 22-23. april.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 18:50   #567
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Er det noen av dere med HEF-konfirmanter som har hatt deres på Camp refugee ennå, forresten? Min skal neste helg og er spent.

Her skal de ikke dette. De skal ha rollespillet "Jaget av Gestapo".

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 19:03   #568
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Er det noen av dere med HEF-konfirmanter som har hatt deres på Camp refugee ennå, forresten? Min skal neste helg og er spent.

Min har vært, og det var en meget ubehagelig, men lærerik helg. De ble stressa og oppkavet og slitne og litt skremte helt på ordentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 19:39   #569
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Ja, min konfirmant var i mars. Han synes det var lærerikt, mye venting. Ikke så kaldt son forventet i noen få minus, de sov inne.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 20:43   #570
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Takk for svar. Så en filmsnutt fra leiren og tenkte at det må være ubehagelig og skremmende for mange, men ser jo at folk roser opplegget veldig. Datteren er mest bekymret for å være sulten, da. Der ligner hun sin mor.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 21:00   #571
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.828
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Konfirmanten var på CR i vinter. Han klarte seg fint, og syntes det var spennende og bra. Hadde dog trøbbel med kneet, og måtte få litt tilrettelegging på grunn av dette. En liten uke før leiren var han i en tøff episode m fulle og truende folk (våpen og politi involvert), så jeg var redd at han skulle reagere veldig på opplegget. Vi snakket litt med ham i forkant rundt dette med at det kunne oppleves veldig sterkt, men han ville prøve seg likevel, og det gikk bra.

Nå er konfirmantdressen kjøpt inn. Han skal på ball i morgen, og ville gjerne ha nydress klar til da. De hadde nesten bare blå dresser i butikken, men guttungen ville ha sort dress, så da fikk butikken bestilt inn en fin en som kom fram i tide. Skjorte, slips, silketørkle, sokker og belte (ferdig tilpasset til en mager tenåringsskrott) fikk vi på kjøpet. -Til en grei pris til og med.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 23:39   #572
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Minstemann vil gjerne ha dress denne dagen. Hvor i Oslo finner vi fin dress i ca str 10 år? Den må nok prøves på før vi kjøper så netthandel utgår for en gangs skyld.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 23:55   #573
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Zara, Cubus, Lindex og Name It har dresser til barn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 24-03-17, 00:10   #574
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Takk!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 24-03-17, 01:22   #575
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Minstemann vil gjerne ha dress denne dagen. Hvor i Oslo finner vi fin dress i ca str 10 år? Den må nok prøves på før vi kjøper så netthandel utgår for en gangs skyld.

Junior Barneklær pleier også å ha. De holder til på Storo og Manglerud.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 24-03-17, 06:08   #576
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har lite "myldreplass" når hele stua dekkes til, så jeg håper på pent vær...

Vi har også bestilt fint vær. Det funket med de to eldste, å bestille fint vær, så jeg håper trylleformelen er på plass.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 24-03-17, 12:14   #577
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min har vært, og det var en meget ubehagelig, men lærerik helg. De ble stressa og oppkavet og slitne og litt skremte helt på ordentlig.

Min og. Hun var mest sjokkert over at hun ikke fikk være gruppeleder siden hun var jente, det hadde ikke falt henne inn at det kunne være sånn. Hun sier hun syns det var fælt mens det varte, men hun er veldig glad for at hun ble med.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 24-03-17, 12:36   #578
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg tror ungene våre er så skjermet for urettferdighet og dårlig behandling at de rett og slett av godt av dette, bare å kjenne hvordan det føles.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-03-17, 16:21   #579
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Da har vi kjøpt dress! Det ble en grå slimfit fra Dressmann. Har kjøpt sko, lommetørkle og sokker også. Og dress til lillebroren. Den (Lillebrorens) er uprøvd så håper den passer, hvis ikke får jeg byttet både jakke og bukse hver for seg. Konfirmanten nektet å kjøpe skjorte og slips for han ville ha den han fikk til jul, så nå må jeg se om det matcher og fremdeles passer ... Matchen tror jeg er ok.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 24-03-17, 21:16   #580
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Drar seg til her nå, og jeg føler faktisk at jeg har både oversikt og kontroll for en gangs skyld. Mangler noen kakebakere, men det er minste problem. Jentene på jobben stiller bare jeg spør, får ta det til uka. Synes det er greit å slippe at gjestene skal styre med kaker i bilen, bunad osv. Bedre å få kaker dagen før av venner og naboer som sist.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no