Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matallergi i Ungarn og Kroatia

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-16, 22:52   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Matallergi i Ungarn og Kroatia

Vi skal ut på reise snart, med en (voksen) sønn med allergi for egg, melk og nøtter. Og en 12-åring med laktoseintoleranse. Jeg ser at NAAF ikke har matparlører på kroatisk og ungarsk, og lurer på om noen vet hvilke språk matvarer vanligvis er merket med der? Har har skjønt at iallfall ungarerne ikke er spesielt sterke i engelsk.

Noen som har reist i disse landene og har erfaring i forhold til matallergi?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 22:53   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

I Kroatia var det easy peasy med melkeallergi. Når vi fant ut hva melk var på kroatisk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 07:21   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Vi har vært i Kroatia med et barn med nøtte- og skalldyrallergi. Jeg var så heldig å ha en bekjent som kunne språket, hun skrev en lapp for meg som vi viste på restaurantene om vi var usikre på hvor godt engelsk ble forstått. (Det skumleste er når de nikker og sier yes yes, og rett etterpå kommer med en dessert dekket med pistasjnøtter).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 09:04   #4
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Kan du ikke lage en liste ved bruk av Google translate og ta med?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 10:28   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Det går også an å bruke bilder med kryss over.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 18:04   #6
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Jeg sjekker om jeg har noen venner på Facebook som kan språkene

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 21:41   #7
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Bare å spørre meg oversetter gjerne til ungarsk

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 09:52   #8
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Bare å spørre meg oversetter gjerne til ungarsk

Tusen takk - sender deg en melding!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 16:06   #9
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Her finner du ihvertfall diettkort på kroatisk: http://www.naaf.no/diettkort

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 18:32   #10
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Her finner du ihvertfall diettkort på kroatisk: http://www.naaf.no/diettkort

Tusen takk! Jeg lette på naaf sine sider, men fant ikke hverken kroatisk eller ungarsk. Lette tydeligvis ikke godt nok.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-16, 09:50   #11
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Tusen takk - sender deg en melding!

Da har jeg svart beklager ventingen men hadde helt glemt den tråden her

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-16, 11:21   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matallergi i Ungarn og Kroatia

Vi skal også til Kroatia i år, og har med ei med cøliaki
Jeg har skjønt at det er butikker med ok utvalg der, og at det også fungerer greit på en del restauranter. Men jeg kommer nok til å ta med litt hjemmeifra også. Jeg mener det er noen regler rund dette og? At vi kan ta med oss en viss mengde mat?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no