Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Måltidet du helst vil glemme

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-16, 00:08   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Måltidet du helst vil glemme

Bare for å ta en annen variant.
Har du hatt en helt forferdelig matopplevelse noen gang? Eller var omstendighetene rundt av en sånn art at du helst vil glemme det? Del i vei!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 00:17   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Ja, dem har det vært noen av. Men der jeg følte meg virkelig malplassert var på en finere festmiddag i Bois de Boulogne i Paris. Vi fikk servert gåselever og champagne, jeg var vel rundt 25 år, deltakerene stønnet og okket seg over den nyyyyydelige maten og jeg visste ikke mine arme råd for hvordan jeg skulle få presset ned den svære fettklumpen som lå på tallerken min - champagnen var så tørr så jeg klarte ikke svelge ned med den heller. Det hjalp ikke at leveren ble fulgt opp av trøffler, jeg klarte ikke å fordøye de lekende lett heller. Dyrt var det, men smakte kjetting. Mannen var ikke videre imponert over daten sin.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 06-08-16 kl 01:14.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 00:20   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Har hatt noen måltid der det meste har vært galt. Spesielt en gang vi ble sittende og drikke sprit mens kjøkkenet ble reparert.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 00:21   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 21:07   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

I Barcelona!
Jeg bestilte catalonsk pølse, og fikk pølse med poteter og grønnsaker, resten av selskapet bestilte noe annet, men alle bestilte det samme, ingen visste hva de kunne vente seg, men regnet med at det var noe tilsvarende som på nabobordet. Der bugnet det av skåler og fat. Det som kom på tallerknene så ut som en fugl, overkjørt av en bil. Og det var det. Ikke en grønnsak, saus, ris eller potet.
Vi prøvde å be om menykartet og få noe sideordnet, men servitørene som alle sammen gikk i hvite frakker, og så ut som russiske, kvinnelige, sleggekastere var ikke til hjelp.
Jeg ble mett, men vi betalte bare og gikk rett til BurgerKing! Til og med 75-åringen som var med, måtte spise to burgere der.
Fremdeles vet vi ikke hva som ble servert, men den restauranten har vi unngått siden.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 21:23   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Det absolutt verste jeg har opplevd av mat fikk jeg på Rica Nidelven i Trondheim. Det var en aldeles fryktelig forrett. Jeg spiste fordi jeg opplevde i settingen at det burde man. I etterkant har jeg fått høre at jeg ikke var alene som fikk kvalmefornemmelser og svelget ned med vin slik jeg gjorde.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 23:43   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Tror det må være et assortert utvalg innvoller (muligens kumage) jeg fikk servert i en liten by i Portugal i 1985. Servitøren kunne ikke ett ord engelsk, og jeg måtte bare ta det på menyen som jeg syntes hørtes best ut på portugisisk. Traff ikke helt! Det luktet rett og slett piss.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 01:03   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Den såkalte VIP-avdelingen på Ullevål stadion, der jeg hadde tatt med fotballgale kollegaer for en "treat" før en Brannkamp. Triste lokaler er nå en ting, men maten! At man kan ta seg betalt, og det ikke så rent lite, for det der! Verdens tristeste gryterett som de kalte stroganoff, jeg tror et par av oss klarte å finne en kjøttbit, resten av oss fikk kjip, overkokt ris og kjip, brun, tykk ekkel saus. Ikke mer. Ikke en grønnsak. Han som hadde cøliaki fikk bare ris og litt grønn salat. Vi ble så sjokkerte at vi ikke klagde heller.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 01:19   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Meg og mamma spiste fiskesuppe på en kafé på det lokale senteret for noen år siden. Lunken fiskesuppe uten et snev av fisk, som i tillegg var brendt i bunden. Toppet med en seig baguette. Og kokken var sjokkert da vi klaget på maten.
Ellers bør jeg vel nevne den gang min mor, noget rammet av altzheimer, serverte meg blomkålsuppe krydret med kanel i stedet for muskat...

Men min aller verste matopplevelse var den gangen jeg måtte spise kamskjell. Smaken var grei nok, men konsistensen! Det var heldigvis raus vinservering, så kamskjellene ble druknet i god hvitvin. Og jeg var småbrisen før hovedretten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 02:18   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Hadde et måltid i fjor. Fisker egen middag når vi er på ferie og i fjor var det mange av de. Skulle ha kokt torsk, men mamma hadde delvis glemt av den så det var mulig at fisken var litt for salt. Jaja, tenkte vi, det skal vi da overleve. Alle begynte å spise, men det kom fort ut igjen ja. Fysjameg, det smakte bare salt. Tror det er første gang jeg ikke spiser maten mamma har laga.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 07:51   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Jeg og mannen var på ferie i Ungarn da vi fikk det verste måltidet jeg noen gang har spist. Den tradisjonelle gryta så ut som og smakte som oppkast. Ikke en gang mannen som spiser absolutt alt fikk den ned.

Ellers var den verste middagen et 60-årslag som ga meg sterke assosiasjoner til 'festen'. Maten var god, men herreminhatt for et måltid. Både mannen og et av hans søskenbarn sprang på kjøkkenet for å tipse servitøren ekstra mye...

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 09:35   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Vi hadde spandert på oss svinedyr, flott 3-retters på Farris bad for noen år siden, med tilhørende vinpakke. Totalsummen var rett og slett galskap( for vårt busjett) men nå skulle vi ikke spare på noe. Vi kunne velge mellom kjøtt eller fisk, og valgte da laks.
Forretten var en slags skive av ala sushi, i form som en stor skive rullekake,som ikke smakte noe, men det var ingen krise (jeg liker ikke sushi, ellers er jeg alt-etende) en liten vinskvett attåt som smakte godt,men som sagt en skevtt. Servitøren mått finne frem jukselapp i lomma for å si hva som ble servert.
Så kom omsider hovedretten. Det så imponerende ut. Men smak...herregud, jeg har spist på bakgårdskneiper i Tjekkia som har laget hundre ganger bedre mat. Fisken viste seg å ikke være laks, men ørret, greit nok. Oppå denne hadde de lagt to hermetiske pærer, under lå en tomatsaus med store pastasløyfer. Oppå fisken var det hakkede nøtter av noe slag. Det var også saltbakte (i ekstremklassen) cherrytomater som var totalt uspiselige. Det hele var pyntet med tørket,saltet fiskeskinn som sto som to vinger.
Det var ikke en eneste smak som passet sammen! Den lille skvetten rødvin jeg fikk til var god, men ikke verdt 400,- Vi var rystet! Atter en gang måtte servitøren opp med jukselappen når jeg spurte om dette virkelig var laks....og det var det altså ikke.
Vi var sjokkerte og temmelig satt ut, så kom desserten.
Oreokake takk, du verden så spennende. Kunne vært ok,men inni var det frossent, samt flere ekle gelatinklumper som ikke var skikkelig rørt ut. Jeg er kakemoms,men ble bare kvalm. Dessertvinen var middagens høydare.
Så ba vi om kaffe med petitie fours. Det viste seg å være hjemmelagede sjokoladekuler med blåmuggost som luktet så ekstremt tåfis av vi brakk oss begge to. Fett, tørr muggost og billig melkesjokolade smeltet sammen til store kuler! Det er det desidert verste jeg noen sinne har smakt i hele mitt liv. Da klaget vi, og tok i samme runde med hva vi syntes om måtidet i sin helhet, samt elendig service. Da vi sjekket ut dagen etter klaget vi også, da fikk vi slippe å betale for de grufulle 4 sjokoladekulene. Du verden.
Vi fikk faktisk kvelden ødelagt og var både frustrete og sjokkerte da vi tok natta. Heldigvis er resten av hotellet fantastisk (med unntak av at rommet vårt ikke var rent da vi kom)
Det hører med her at vi fikk en standardmail en uke etter med spørsmål om oppholdet sto til forventningene. Mannen svarte nei og fortalte om vår opplevelse, fikk ikke svar.
Han fikk blod på tann og videresendte mailen til hotelldirektøren. Vi fikk svar med beklagelse umiddelbart, og nytt opphold i suite på hotelles regning. Det tok vi i mot,men spiste et annet sted.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 09:47   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Det hørtes jo helt avsindig ut, Susse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 09:59   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Vi hadde besøk av familie fra USA og var ute på en selvkomponert Norway-in-a-nutshell-tur. Utpå kveldingen på hjemvei, var vi sultne og stoppet å Skysstasjonen på Fagernes. Der jobbet det en gruppe uerfarne ungdommer og en sinna dame på rundt femti - hun løp rundt og kjeftet på alle, mens ungdommene svinset hit og dit og brukte en evighet på å betjene køen. Vi ble litt betenkte da vi så tempoet folk ble betjent i, men var sultne og lot tvilen komme dem til gode.
Vi bestilte suppe, carlszone og sandwicher. Suppen var så vidt lunken og var så tykk at man kunne spise den med kniv og gaffel. De glemte å varme carlzonen, sandwichen var visstnok grei nok, men vi to som var norsk vertskap ble helt flaue. Vi valgte å ikke klage fordi damen som tydeligvis hadde ansvaret allerede var skikkelig ufin mot de stakkars ungdommene som jobbet der. Men vi snakker om det fortsatt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 10:46   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg og mannen var på ferie i Ungarn da vi fikk det verste måltidet jeg noen gang har spist. Den tradisjonelle gryta så ut som og smakte som oppkast. Ikke en gang mannen som spiser absolutt alt fikk den ned.

Ellers var den verste middagen et 60-årslag som ga meg sterke assosiasjoner til 'festen'. Maten var god, men herreminhatt for et måltid. Både mannen og et av hans søskenbarn sprang på kjøkkenet for å tipse servitøren ekstra mye...

Jeg tror du må fortelle mer, Vixen!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 11:05   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Jeg har vel ingen dirkte vonde matopplevelser bak meg, men fler småflaue.

Første gang jeg var med mine kommende svigerforeldre, som jeg knapt kjente den gang, på en god fiskerestaurant, var jeg sjeleglad jeg hadde fått ei utrolig god fiskesuppe til forrett, for jeg likte overhodet ikke hovedretten. (Ikke noe galt med maten, bare mine smaksløker.) Jeg satt og pirka i middagen og brukte suppa for alt den var verdt: åh, jeg ble så mett av forretten, altså, jeg skulle aldri ha spist forrett!

Det ultimate "kaste perler for svin-momentet," da jeg skulle presenteres for min forlovedes tante, som den gang var samboer med en kar med en smule fler millioner i banken enn de fleste av oss, og vi var invitert på middag. Middagen besto av Belugakaviar, importert fra Aserbadjan. Jeg takler ikke kaviar, i noen som helst form, farge eller konsistens - jeg syns kaviar smaker høgg. Fy så utakknemlig jeg følte meg der jeg satt og for syns skyld putta noen få slike glinsende, lysegrå egg, på toppen av en liten kjeks, hvor jeg hadde dunga på med rømme og løk for å døyve smaken.

Og så følte jeg meg veldig utakknemlig da min gamle far på 80+ hadde invitert Guttungen og meg på søndagsmiddag, siden Ernie var bortreist. Vi ble servert kremerte koteletter med kokte poteter og ihjelkokt kål, uten så mye som en skvett saus for å myke opp den tørre skosåla med. Og far min var så glad for at vi kom og spiste hos ham, og guttungen og jeg holdt munn og åt under mottoet det tar ikke livet av oss, og det gleder morfar.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 11:09   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

litt her.
Jeg kommer ikke på noen matopplevelser som kommer i nærheten en gang.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 11:11   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

@Inagh og

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 11:59   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Jeg kan ikke huske noen katastrofale måltid, men jeg tror de gangene jeg har måttet spise på norske flyplasser er de verste, og jeg har siste gang friskt i minne: Værnes forrige søndag. Vi gikk til fiskerestauranten og bestilte bacalao, men det var de utsolgt for. Og de to fiskesuppene på menyen var også utsolgt, så vi bestilte skalldyrsalat. Det hadde de, men damen bak disken opplyste i forbifarten at de var tomme for kamskjell, så hu bare tok noe annet de hadde, hvis det var greit? Nei, det var ikke greit, syns vi og gikk over gangen til burgersjappa. Der fikk vi oppigjenvarmet chips og en coleslaw som lå på sitt aller siste ved siden av en litt seig burger.

I påsken måtte jeg spise på utland på Flesland. Verdens dyreste rekesalat med ca 8 reker i.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 12:01   #20
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måltidet du helst vil glemme

Kanskje ikke den verste opplevelsen, men har ett par fra Algerie.

Første gangen jeg var der nede, var jeg ganske gravid, med en diger unge. Jeg var akkurat 34 uker på vei den dagen jeg reiste hjem. Skulle på middag dagen før hjemreisen til bestemoren til eksmannen, oldemor til ungene. Fikk couscous med alt tilbehør, stekt kanin i suppe og ris ved siden av og full pakke. Jeg klarte ikke spise så mye, og de ble så redd for at jeg ikke likte maten, at de stakk ut og kjøpte pizza... For deeeet måtte jo europeere like. Joda, hadde jeg bare hatt plass i magen, så...

Desserten... Var kaker som hadde ligget dagevis i sukkerlake. Og sitroner og appelsiner som hadde gjort det samme. Jeg spiste litt for høflighetens skyld. Igjen trodde de at jeg ikke likte desserten, og hva gjorde de? Joda, de gikk ut og kjøpte den nord-afrikanske varianten av Napoleonskake. Fint, kake full i krem, når jeg er fylt til randen fra før.

En annen gang, noen år senere, var vi på en grill-restaurant. Spiste god mat, og vi bestilte mye forskjellig. På vei hjem sa jeg i bilen at kyllingen virket så rar. HVILKEN KYLLING??? Sa eksen, søsteren og mannen til søsteren hans, omtrent i kor. De har ikke kylling på grillrestauranter. Jeg bare "eh, jo, det var jo kylling, de hvite klumpene". Så begynte alle å le og holdt på å le seg fillete... Det var LAMMETESTIKLER... Det ble en lang biltur hjem...

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no