Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Den store hundetråden

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-17, 09:20   #281
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

... hvis noen er på utstillinger/stevner rundt omkring hadde det vært moro å treffes. Vi skal bla. til Bergen i april.

Jeg er jo helt ny på dette og har prøvd å lese meg opp. Er det den helgen 21/22? Jeg så på den. Vi er jo i Bergen. Men jeg klarer ikke forstå det helt. Er det valpeshow eller noe sånt på den? For valper over 4 mnd? Og kan jeg da delta når min blir 4 mnd 24 april. Det er snakk om dager.

Dyrlegen sa han måtte ha TRE grunnvaksiner, og så en ny ved 6 mnd. Er dette vanlig? Trodde det skulle være 2. Hvor viktig er det at man følger nøyaktig dato? denne vaksinen skulle tas lørdag 15 april, påskeaften om man skulle være nøyaktig.


Og så har han derre herremannen begynt å snakke voldsomt til oss. Bjeff meg her og bjeff meg der. Når det er noe han vil, noe han gleder seg til, og når han treffer andre mennesker, når han kjeder seg, vil ha oppmerksomhet, noe godt, samt når han er alene. Dvs i et annet rom i to minutter hehe. Man skal ignorere eller avslutte, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det når han står og bjeffer mens vi lager til maten?
Begynner på kurs i april da, da får vi sikkert hjelp. De ville ikke ha ham på kurs for 11-16 ukers hunder, da han var 10.5 da kurset begynte. Så nå blir han heller 16.

Jaja. Mye greier med datoer her ser jeg

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 10:07   #282
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

WOW gratulerer med stor certet!

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 11:24   #283
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

WOW gratulerer med stor certet!

Takk! Hun fylte ni måneder en uke før utstillingen så jeg hadde aldri trodd hun skulle ta det. Har ikke landet enda.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 11:31   #284
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg er jo helt ny på dette og har prøvd å lese meg opp. Er det den helgen 21/22? Jeg så på den. Vi er jo i Bergen. Men jeg klarer ikke forstå det helt. Er det valpeshow eller noe sånt på den? For valper over 4 mnd? Og kan jeg da delta når min blir 4 mnd 24 april. Det er snakk om dager.

Dyrlegen sa han måtte ha TRE grunnvaksiner, og så en ny ved 6 mnd. Er dette vanlig? Trodde det skulle være 2. Hvor viktig er det at man følger nøyaktig dato? denne vaksinen skulle tas lørdag 15 april, påskeaften om man skulle være nøyaktig.


Og så har han derre herremannen begynt å snakke voldsomt til oss. Bjeff meg her og bjeff meg der. Når det er noe han vil, noe han gleder seg til, og når han treffer andre mennesker, når han kjeder seg, vil ha oppmerksomhet, noe godt, samt når han er alene. Dvs i et annet rom i to minutter hehe. Man skal ignorere eller avslutte, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det når han står og bjeffer mens vi lager til maten?
Begynner på kurs i april da, da får vi sikkert hjelp. De ville ikke ha ham på kurs for 11-16 ukers hunder, da han var 10.5 da kurset begynte. Så nå blir han heller 16.

Jaja. Mye greier med datoer her ser jeg

Jepp, 21.-22. april, vi stiller den 22.
Er usikker på om det er valpeshow på denne utstillingen, NKK har det av og til hvis de har plass og kapasitet men det er uansett bare for valper fra 6-9 mndr. på disse utstillingene. På mindre utstillinger er det to valpeklasser - 4-6 mndr og 6-9 mndr, men NKK kjører alltid bare eldste klasse.
Du må forresten vente til valpen din har fylt fire måneder før du kan delta på valpeshow. Den må også ha fylt fire måneder for i det hele tatt å få komme inn på utstillingen.

Kom den 22. og hils på Retrieverbonanza'n vår da! Vi reiser med tre stk.

Vaksine ved seks måneder? Eh? Våre har fått en vaksine hos oppdretter og så har vi gitt en ved 12 uker - og så har det vært ett år til neste runde. Aldri hørt om noe annet, er det noe nytt? Yngste vår er jo bare ni mndr så da må det være veldig nytt.
Lina fikk forresten en ekstra parvovirusvaksine ved 16 uker men det var fordi det hadde vært tilfeller av parvovirus på Østlandet.
Nøyaktig dato er ikke viktig.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 11:33   #285
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

... flott at dere skal på kurs! Flinke folk.
Ignorer når han bjeffer. Bare gi blaffen i ham. Og ingen mat/oppmerksomhet før han er rolig.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:48   #286
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Han fikk vaksine av oppdretter ved 8 mnd. Og så tok vi ved 12 uker, men trodde da det skulle være det. Men de vil også gi ved 16 uker, og igjen ved 6 mnd. Og så skal det da holde for 3 år, men det er anbefalt å vaksinere mot kennelhoste (gjør dere alle det?) Jeg quoter fra dyrlegens side, dette er ny oppdatert vaksineanbefaling fra WSAVA står det.

Sitat:

Da nivået av maternelle antistoffer varierer mye mellom de forskjellige kullene og individene, anbefales det derfor å gi gjentatte vaksiner til kattunger og valper for å forsikre seg om at flest mulig beskyttes. For valper som lever under høyt smittepress kan de vaksineres fra de er 8 uker gamle. Deretter skal 12 ukers vaksine gis, og nå er det også en ny anbefaling om vaksine ved 16 ukers alder. Etter 12- og 16-ukers vaksinene skal en booster gis ved 6- eller 12-måneders alder (vi har som standard å tilby 12 måneders vaksine sammen med 1-årskontrollen). Deretter er det ikke anbefalt å gi ny grunnvaksine før hvert tredje år. Dette er fordi man ser at varigheten av immuniteten er lang etter at boosteren er gitt.

Fremdeles anbefales det årlige helsesjekker, med eventuelt vaksinering mot andre sykdommer, som for eksempel kennelhoste, i samme anledning. Immuniteten til kennelhostevaksinen har bare ett års varighet. Årlige helsesjekker er en god sikkerhet for din hund og katt. Da har man mulighet til å avdekke små forandringer og tegn til sykdom før det har gått for lang tid.

Hva betyr StorCert? Er det det man må ha for å kunne bli Champion? Høres utrolig bra ut å få det ved bare 9 mnd! Er det sånn at alle kan komme på utstilling og se på?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:56   #287
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

... flott at dere skal på kurs! Flinke folk.
Ignorer når han bjeffer. Bare gi blaffen i ham. Og ingen mat/oppmerksomhet før han er rolig.

Skal gjøre det! Litt vanskelig når han er med meg på jobb (to tre dager i uken) Men håper vi kan luke dette av ham litt fort.

Han er ellers så skjønn og søt altså, tre måneder i morgen. Har begynt å bli venner med katten. De lekesloss.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 15:04   #288
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Han fikk vaksine av oppdretter ved 8 mnd. Og så tok vi ved 12 uker, men trodde da det skulle være det. Men de vil også gi ved 16 uker, og igjen ved 6 mnd. Og så skal det da holde for 3 år, men det er anbefalt å vaksinere mot kennelhoste (gjør dere alle det?) Jeg quoter fra dyrlegens side, dette er ny oppdatert vaksineanbefaling fra WSAVA står det.



Hva betyr StorCert? Er det det man må ha for å kunne bli Champion? Høres utrolig bra ut å få det ved bare 9 mnd! Er det sånn at alle kan komme på utstilling og se på?

Jeg har ikke greie på vaksiner, egentlig - jeg gir bare det vet. anbefaler. Vi vaksinerer en gang i året (har iallfall gjort det til nå) og får en helsjekk av hundene samtidig. Vi vaksinerer mot kennelhoste, ja.

For å bli utstillingschampion må hundene ha tre cert (certifikat). Det deles ut to på hver utstilling, et til en hannhund og ett til en tispe - hvis dommeren mener det er hunder som er gode nok til å få et cert (altså en hund dommeren mener er bra nok til å bli champion). Dommeren kan også velge å "holde certet", ikke dele ut noe cert.
Minst ett av de tre certene må være et "storcert" - disse deles kun ut på noen få utstillinger i året, NKKs egne og gjerne på en spesialutstilling for rasen (F.eks Retrievere har en spesialutstilling i pinsen hvert år og der deles det ut storcert).
Det er ikke så ofte en dommer lar en så ung hund som Lina ta certet, hun er akkurat gammel nok til å gå i juniorklasse. I klassen hennes var det en nederlandsk importert tispe på 13,5 måned som var knallpen og som jeg var sikker på at skulle slå Lina. Men nei

Ja, alle kan komme å se på! Det koster av og til litt å komme inn, ingen formue. Det er gratis hvis man stiller hund, da.
Kom og se på oss - vi har ikke puddel men krøllehund har vi, iallfall.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 15:48   #289
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg har ikke greie på vaksiner, egentlig - jeg gir bare det vet. anbefaler. Vi vaksinerer en gang i året (har iallfall gjort det til nå) og får en helsjekk av hundene samtidig. Vi vaksinerer mot kennelhoste, ja.

For å bli utstillingschampion må hundene ha tre cert (certifikat). Det deles ut to på hver utstilling, et til en hannhund og ett til en tispe - hvis dommeren mener det er hunder som er gode nok til å få et cert (altså en hund dommeren mener er bra nok til å bli champion). Dommeren kan også velge å "holde certet", ikke dele ut noe cert.

Så flotte hunder dere har!

Deles det bare ut to cert på hele utstillingen, altså to cert fordelt på alle raser, eller to cert i hver rase?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 16:36   #290
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.389
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Skal gjøre det! Litt vanskelig når han er med meg på jobb (to tre dager i uken) Men håper vi kan luke dette av ham litt fort.

Han er ellers så skjønn og søt altså, tre måneder i morgen. Har begynt å bli venner med katten. De lekesloss.

Masse masse ros når han oppførere seg som du vil. Born sider at å lære dem å bjeffe på kommando er måten å gjøre det på for så å lære å ikke bjeffe.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 16:48   #291
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Så flotte hunder dere har!

Deles det bare ut to cert på hele utstillingen, altså to cert fordelt på alle raser, eller to cert i hver rase?

Hvis dommeren velger å dele ut cert er det to i hver rase, ja.

Og takk!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 16:56   #292
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

... hvis noen er på utstillinger/stevner rundt omkring hadde det vært moro å treffes. Vi skal bla. til Bergen i april.

Eg skal stille 4 stk gruppe 5 hunder den helgen. Litt usikker på om det er lørdag eller søndag.

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Dommeren kan også velge å "holde certet", ikke dele ut noe cert.

Deler han ut CK, så MÅ han dele ut certet, har ikke lov å holde det tilbake. Cacib derimot har han lov å holde tilbake på tross av CK.

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Så flotte hunder dere har!

Deles det bare ut to cert på hele utstillingen, altså to cert fordelt på alle raser, eller to cert i hver rase?

2 til hver rase.


Vaksinering er 12 uker, så neste ved 1år. 16uker er noe som noen veterinærer har begynt med for å tjene litt ekstra penger, for å si det rett ut. Noe sier meg du bruker AniCura??
Vaksinerer du ikke mot kennelhoste er det annenhvert år som er vaksine. Ellers er kennelhosten årlig, men husk du kan fortsatt få kennelhoste.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 17:36   #293
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Eg skal stille 4 stk gruppe 5 hunder den helgen. Litt usikker på om det er lørdag eller søndag.


Deler han ut CK, så MÅ han dele ut certet, har ikke lov å holde det tilbake. Cacib derimot har han lov å holde tilbake på tross av CK.

Selvfølgelig, ck betyr jo certifikatkvalitet - men dommeren kan jo la være å gi ck.
Skjer stadig vekk i raser med få påmeldte.

Hadde vært gøy å hilst på dere i Bergen! Vi skal iallfall søndag.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 17:39   #294
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store hundetråden

Ja CK BØR de bli flinkere til å holde tilbake. Noen dommere deler det jo ut som om det skulle vært deltagerpremie.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 18:38   #295
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Ja CK BØR de bli flinkere til å holde tilbake. Noen dommere deler det jo ut som om det skulle vært deltagerpremie.

På Flat (som generelt har høy kvalitet) har det blitt strengere. Det ble delt ut mange i fjor så det skulle visst strammes inn i år - og det kan se ut som det er gjort, så langt iallfall.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 13:22   #296
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Så utrolig kjekt å få vite litt om utstilling, veldig bra forklart. Det er nemlig ikke bare bare med disse begrepene.

Sneglo, nei ikke Anicura, hvis det er mavnet på veterinærklinikken? Det er den lokale, jeg vil egentlig finne en annen, da jeg har en dårlig historie med en av hundene vi hadde da jeg var barn (ungsom)der. (måtte avlives pga skabb, selv om vi hadde vært hos dyrlegen tre ganger med problemet, og hun sjekket aldri skabben)

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 21:22   #297
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

På Flat (som generelt har høy kvalitet) har det blitt strengere. Det ble delt ut mange i fjor så det skulle visst strammes inn i år - og det kan se ut som det er gjort, så langt iallfall.

Håper det.
Jeg har ikke vært på noen show så langti år, skal på første nå i april, dobbel i Stavanger. Så veldig spent.

Men var på NKK Bjerke husker jeg for tja, halvannet år siden kanskje, og da var 18hunder påmeldt, og 18 fikk CK. Jeg blir litt sånn "Sorry, alle disse 18 er IKKE championkvalitet" Men men.

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Så utrolig kjekt å få vite litt om utstilling, veldig bra forklart. Det er nemlig ikke bare bare med disse begrepene.

Sneglo, nei ikke Anicura, hvis det er mavnet på veterinærklinikken? Det er den lokale, jeg vil egentlig finne en annen, da jeg har en dårlig historie med en av hundene vi hadde da jeg var barn (ungsom)der. (måtte avlives pga skabb, selv om vi hadde vært hos dyrlegen tre ganger med problemet, og hun sjekket aldri skabben)

Anicura er en kjede som er i store deler av europa tror jeg, hvertfall Norden. Og de har ofte begynt med vaksinasjon av 16uker gamle valper. Og jeg blir så irritert, for her til lands driver vi med kraftig overvaksinering av hundene våre.

Som feks rabies, først NÅ har vi fått at du må vaksinere 2år på rad, så holder den i 3år. I alle andre land, har dette vært i mange år allerede. Mens vi har holdtp å med årlig rabies vaksinering.

Liker ikke å stappe hundene mine full av ting de ikke trenger.

Så jeg har begynt å vaksinere hver 3år. Som er det som trengs. Da jeg ikke tar kennelhostevaksinen.

Og siden jeg begynte med det har jeg faktisk heller ikke hatt kennelhoste i hus. Når jeg vaksinerte mot det, hadde jeg to runder. Kan være flaks/uflaks, men ja.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 21:24   #298
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Vi har bestemt oss for å gå for hund nr 2. Tispe, formål utstilling. og kos, selvsagt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 21:27   #299
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vi har bestemt oss for å gå for hund nr 2. Tispe, formål utstilling. og kos, selvsagt.

Spennende
Rase?

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 21:32   #300
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Spennende
Rase?

Samme som jeg har fra før, Bichon havanais. Fra samme oppdretter.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no