Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-17, 07:56   #21
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke alle barn som elsker Hamleys, men jeg er enig i at de burde få muligheten til å finne det ut selv.

Nå skal vi plutselig til London i vinterferien. Og jeg var derfor innom nettstedet til Harry Potter-studios - men der hadde de nesten ingen ledige billetter i februar, unntatt tidlig om morgenen den 20. De kostet da 39 pund. Gikk jeg inn på Ticketservice, eller hva det var, var det derimot plenty med billetter til alle dager, men da bare som en del av en hel tur med buss fra London og tilbake igjen til fast tidspunkt. Er dette vanlig?

Hm. me bestilte i helga som var, og me skal også dra i vinterferien. Bestilte via Tripadvisor, men skulle tru at billettar går av same potten.

Me bestilte med tog frå London til Watford, buss derifra og direkte inngang (forbi køen). Kanskje dette er meir ledig (dog dyrare).

https://no.tripadvisor.com/Attractio...tfordshir.html

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 08:01   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Så ergerlig, Skilpadda. Du kan jo, hvis det ikke blir uforholdsmessig dyrt, hive dere på den organiserte turen og la være å benytte returen hjem.

Og jeg tror det er ganske vanlig at selskaper kjøper opp en andel billetter for videresalg, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 13:39   #23
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

Vi var på Matilda i fjor, den var virkelig veldig bra. Den er litt "mørk" (skummel) og de bruker bl.a. laserlys eller hva det er. Kan være greit å snakke om for de yngre, sånn at man er litt forberedt og ikke blir redd på ordentlig. Hadde med en på 13, vi likte den veldig godt. Folk hadde med drikke og godteri inn i salen. Vær oppmerksom på at det er en serveringsdisk også en trapp ned inne i teateret, mindre kø og noen sitteplasser der (vi satt i trappa). Var ikke så mye vits i å komme veldig for tidlig dit.

Vi var på Charlie og Sjokoladefabrikken Afternoon Tea, med små sukkerspinn og sjokolademelk og whatnot. Vi var enige om at det var gøy å ha prøvd, men det var ikke alt som var så veldig godt. Hører flere sier det om AT ulike steder, men smaken osv....

Harry Potterturen omfatter etter det jeg hører 1,5 time buss hver vei, det er i Hertfordshire, så et bra stykke utenfor London. Etter det jeg så på Tripadvisor viser de den første HP-filmen på turen bort, så man kommer i stemning. Vi planlegger en minibreak til London i vinterferien, men jeg tenker den går ut siden det tar så mye av tiden vår. Bare sånn passe fans av HP.

Tror vi skal gjøre museer og Madame Tussauds først og fremst, var shopping og musical sist.

Hamleys synes jeg er dyrt og oppskrytt, de har de samme greiene som da jeg var der på skoletur.

Vi syns London Eye var gøy i 3 minutter, problemet er at man kommer ikke av før den har gått hele veien rundt, så man er stuck i 30 min. Så litt uro den siste tiden.

Dobbeltdekkere sier de skal bli borte, så bruk sjansen til å kjøre toetasjes buss! Vi tok bare en tilfeldig buss, kjørte til vi syns vi kom langt av sted, gikk over gata og tok samme ruta tilbake til sentrum.

Ducktur høres ut som vår ting, det må undersøkes!


Sist redigert av Charlie : 19-01-17 kl 14:09.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 15:44   #24
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke alle barn som elsker Hamleys, men jeg er enig i at de burde få muligheten til å finne det ut selv.

Nå skal vi plutselig til London i vinterferien. Og jeg var derfor innom nettstedet til Harry Potter-studios - men der hadde de nesten ingen ledige billetter i februar, unntatt tidlig om morgenen den 20. De kostet da 39 pund. Gikk jeg inn på Ticketservice, eller hva det var, var det derimot plenty med billetter til alle dager, men da bare som en del av en hel tur med buss fra London og tilbake igjen til fast tidspunkt. Er dette vanlig?

Slik var det for oss i påsken i fjor også. Det hadde ligget billetter ute på nettsidene til Warner, men jeg var litt for treg med å bestemme hvilken dag det passet best å dra dit så vips var det utsolgt. Jeg kjøpte da gjennom et busselskap som hadde avgang fra Victoria coach station. De beregnet vanligvis 2 timer inne på anlegget, men ettersom det var påske og masse folk hadde de satt av 3 timer. Det fungerte helt greit. Bussturen tok vel 50 minutter hver vei, såvidt jeg husker. Ingen filmvisning ombord (heldigvis).

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 15:46   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

London Eye var en opplevelse for mine sønner. De fikk i det minste oppleve å se sin mor med dødsangst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 17:24   #26
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke alle barn som elsker Hamleys, men jeg er enig i at de burde få muligheten til å finne det ut selv.

Nå skal vi plutselig til London i vinterferien. Og jeg var derfor innom nettstedet til Harry Potter-studios - men der hadde de nesten ingen ledige billetter i februar, unntatt tidlig om morgenen den 20. De kostet da 39 pund. Gikk jeg inn på Ticketservice, eller hva det var, var det derimot plenty med billetter til alle dager, men da bare som en del av en hel tur med buss fra London og tilbake igjen til fast tidspunkt. Er dette vanlig?

Ullungen (da 7) ble skuffet over Hamleys. "- De har mye mer spennende på Riktige leker".

Vi skal til London i påsken, og har heldigvis allerede bestilt billetter til Harry Potter-studios (som er hovedmålet med turen). Tenker Tower også vil falle i smak, selvfølgelig ekornene i Hyde Park, og så har Ullungen snakket om spareribsen på Hawksmoor siden vi var der sist. Så dit skal vi definitivt igjen.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 17:42   #27
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Denne tråden følger jeg, vi skal til London i juni.
Har tenkt oss på en musikal, men ifølge den der musikal-nettsiden, var det bare to musikaler å velge mellom da. Wicked og Phantom of the opera.
Da tror jeg vi lener mot Wicked.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 17:45   #28
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Ser dere nevner London Dungeon, er det ikke litt skummelt? Våre barn er 8 og 11 år når vi er der, men de er relativt hardføre og tåler litt før de syns ting er skummelt.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 17:56   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Denne tråden følger jeg, vi skal til London i juni.
Har tenkt oss på en musikal, men ifølge den der musikal-nettsiden, var det bare to musikaler å velge mellom da. Wicked og Phantom of the opera.
Da tror jeg vi lener mot Wicked.

Da har du ikke kikket på riktig side, våger jeg å påstå. Hvilken side har du sett på?

Jeg bestiller helst fra musicalens egen nettside, alternativt har jeg også brukt www.ticketmaster.co.uk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 18:15   #30
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Ser dere nevner London Dungeon, er det ikke litt skummelt? Våre barn er 8 og 11 år når vi er der, men de er relativt hardføre og tåler litt før de syns ting er skummelt.

Min ellers kjempetøffe -02 modell syntes London Dungeon var skikkelig skummelt da vi var i London i -15 - han klamret seg til armen min hele tiden og var så lettet, så lettet da vi kom ut. Da 19-åringen og jeg var også med og vi syntes det var toppers.
Så det passer ikke for alle.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 18:29   #31
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da har du ikke kikket på riktig side, våger jeg å påstå. Hvilken side har du sett på?

Jeg bestiller helst fra musicalens egen nettside, alternativt har jeg også brukt www.ticketmaster.co.uk.

Jeg sjekket ticketservice.no for en stund siden, men nå sjekket jeg Matilda musikalen sin nettside og det var jo visning hver dag nesten.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 18:33   #32
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Min ellers kjempetøffe -02 modell syntes London Dungeon var skikkelig skummelt da vi var i London i -15 - han klamret seg til armen min hele tiden og var så lettet, så lettet da vi kom ut. Da 19-åringen og jeg var også med og vi syntes det var toppers.
Så det passer ikke for alle.

Kanskje likså greit å velge det bort, vi har mye vi ellers skal igjennom.
Dette er det vi har tenkt til nå; Harry Potter , Afternoon tea en eller annen plass, Hamleys, Nat.hist Nat.Sci. museene, London Eye, Tower og slottet.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 18:33   #33
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: London med barn

Tusen takk for masse gode tips! Vi har avtalt planlegningskvelder med jentene, så det blir ordentlig moro!

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 18:45   #34
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Tusen takk for masse gode tips! Vi har avtalt planlegningskvelder med jentene, så det blir ordentlig moro!

Takk for at du startet tråden jeg tenkte jeg skulle starte.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 19:38   #35
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Kanskje likså greit å velge det bort, vi har mye vi ellers skal igjennom.
Dette er det vi har tenkt til nå; Harry Potter , Afternoon tea en eller annen plass, Hamleys, Nat.hist Nat.Sci. museene, London Eye, Tower og slottet.

Hvor mange dager skal dere være der?

Og hva er Tower egentlig? Jeg orker ikke å lese på engelsk.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 19:59   #36
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

Tower of London på norsk.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 20:01   #37
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvor mange dager skal dere være der?

Og hva er Tower egentlig? Jeg orker ikke å lese på engelsk.

Vi skal være i en uke. Tower of London.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 20:03   #38
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med barn

Må også gjenta mitt spørsmål fra tidligere i tråden. Er det like "gøy" som omvisning på slottet i Oslo? (Det er det kjedeligste ungene mine har vært med på EVER!)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 20:09   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Ser dere nevner London Dungeon, er det ikke litt skummelt? Våre barn er 8 og 11 år når vi er der, men de er relativt hardføre og tåler litt før de syns ting er skummelt.

Hadde med meg åtteåring. Gikk fint, men jo, det er skummelt, absolutt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 20:16   #40
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

Apropos musicalbilletter - det er både bedre og billigere å bestille direkte fra teaterets side, var vår erfaring med Matilda. Vi fikk ikke salkart-mulighet på agentens side heller, men på teaterets side håndplukket vi billettene vi ville ha.

For hotell opplevde vi at booking.com ikke hadde rom på ønsket hotell, men det var masse rom direkte på hotellets side - det har vi erfart flere ganger.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no