Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

11-åringer med selvmordstanker

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-09, 12:51   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11-åringer med selvmordstanker

Jeg funderte VELDIG, men landet på strikker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 17:12   #42
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 11-åringer med selvmordstanker

På en måte er vel jeg heldig, jeg flyttet for snart fem år siden bort fra hele mitt nettverk og familie, venner og hele pakka, og hva har jeg her, jo barna mine. Noen få venner og ja, men det har ikke blitt så mye tid til det. Så, når jeg får, sitter jeg og ser på hva guttene gjør, lærer litt, forsøker å forstå litt, undres litt, og snoker litt. (på nettby og på facebook). Forsøker å finne ut hvem deres venner er, og legger til rette for at de skal ta med venner hjem. Og ikke minst snakker med dem, og er opptatt av hva som opptar dem. Jeg vet mye mye mer om mine barn enn hva mine foreldre gjorde om meg.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 17:35   #43
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 11-åringer med selvmordstanker

Jeg hadde selv selvmordstanker som 11-åring og lukket meg mye inne på jenterommet. Istedetfor at foreldrene mine fikk hjelp til meg kalte de meg innegris/stuegris og sa at jeg måtte ut og få meg frisk luft. . . Ikke alle som klarer å forstå barna sine, eller skjønne når de kunne trengt noe hjelp.
Syns det er veldig trist at så unge barn skal gå rundt med slike tanker og ikke ha noen å snakke med. Tror skolene bør informere mer om hjelpetelefoner og tjenester.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:48   #44
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 11-åringer med selvmordstanker

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg hadde selv selvmordstanker som 11-åring og lukket meg mye inne på jenterommet. Istedetfor at foreldrene mine fikk hjelp til meg kalte de meg innegris/stuegris og sa at jeg måtte ut og få meg frisk luft. . . Ikke alle som klarer å forstå barna sine, eller skjønne når de kunne trengt noe hjelp.

Dette kunne jeg skrevet selv, bare at jeg var nok rundt 12 år. Moren min kjeftet og sa jeg var helt unormal som satt så mye inne og aldri hadde venner med hjem.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 20:43   #45
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 11-åringer med selvmordstanker

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

gutten min prater om barn på skolen som kaller seg Emo? jeg vet forlite merker jeg. Men han "Emo" kaller seg det fordi han klorer seg til blods. Sønnen min har nevnt det at han gutten sier han skjærer seg med kniv. Jeg har sagt at de skal høre med ahn om han gjør dette, og om det er tilfelle skal jeg ta det videre. Nå sier sønnen min at han klorer seg tilblods han kameraten, og jeg merker jeg vet ikke helt hva jeg gjør videre.....

da er det tatt videre. Skolen/helsesøster skulle følge opp saken. Håper alt blir bedre for denne gutten snart...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 22:16   #46
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 11-åringer med selvmordstanker

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

da er det tatt videre. Skolen/helsesøster skulle følge opp saken. Håper alt blir bedre for denne gutten snart...

Flott!!! Det er så viktig at noen bryr seg. Kjempebra. Jeg håper dere har en skole med ansatte som bryr seg både med og om, og som ikke gir opp.
Og snakk litt med sønnen din om hvor viktig det er for barn som sliter at de har venner og får være med sammen med alle andre, i friminuttene, i gymtimer, i fotball og ellers alt som foregår. At de også blir valgt, selv om de kan oppleves som litt rare og skumle.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 09:36   #47
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 11-åringer med selvmordstanker

Så bra, tinkadott!
Det er godt at noen tør å bry seg når de hører om adferd som kan være en risiko for noens liv og helse på sikt. Det står respekt av slike mennesker.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no