Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svarte innramminger rundt overskrifter (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 19:22   #1
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Svarte innramminger rundt overskrifter (Dagbladet)

Dette har Dagbladet hatt mange av i det siste. Hva er det med all dramatikken? Er det bare meg som reagerer på det? Jeg husker da kong Olav døde, da var hele forsidene sånn. Det var forståelig. Nå skvetter jeg hver gang jeg slår opp på dagbladet.no. Syns det er tåpelig overdramatisk, og lurer litt på hvordan de skal markere at noe helt spesielt har hendt hvis de fortsetter sånn?

Også har jeg glemt reglene for punktum i overskrift. Kanskje jeg skal søke jobb som journalist.

  Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 19:26   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svarte innramminger rundt overskrifter (Dagbladet)

Jeg er typograf og orker ikke lese Dagbladet lenger. De overdriver de visuelle virkemidlene og fremstår som Se & Hør på avispapir. I avisen der jeg jobber er vi svært nøye med å ikke bruke slike virkemidler med mindre det omhandler drap eller lignende.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 19:30   #3
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Svarte innramminger rundt overskrifter (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I avisen der jeg jobber er vi svært nøye med å ikke bruke slike virkemidler med mindre det omhandler drap eller lignende.

Det tenker jeg også burde være naturlig. Vi er jo blaserte nok etterhvert, enten vi vil eller ikke, og dette hjelper ikke akkurat på. Jeg syns forøvrig at Dagbladet.no var en ryddig nettavis etter de siste endringene, men nå syns jeg ikke det lenger. Vg er så rotete at heretter blir det vel kun Aftenposten (selv om de har tullet lovlig mye med orddeling i det siste ).

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no