Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hva slags sovepose har du? Fornøyd?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-20, 00:48   #21
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags sovepose har du? Fornøyd?

Jeg har nylig kjøpt Helsport Rago Superlight Lady (3-sesongs, komfortemp. ned til -2 for kvinner og -7 for menn var det vel) og testet den i helga. Jeg husker ikke at jeg sovna og våkna ikke før sola medførte teltkok(!) Fantastisk bra pose, jeg har aldri før sovet i telt uten å være nær ved å fryse meg forderva og er generelt elendig på å sove andre steder enn i senga mi.
Posen er av dun, veier ingenting, er smal nederst, kort og tilpasset damekroppen. Jeg var spent på om det ville funke for meg, men er superfornøyd med alt (unntatt evt. prisen, den var svindyr.)
Når du ligger i sovepose skal du ikke ha mye klær på. Jeg lå i tynn ulltrøye og ullstilongs + tynne ullsokker. Posen skal ikke være mye større enn deg fordi poenget er å varme opp posen med kroppsvarmen. Evt. fyll en flaske med varmt vann og bruk som varmeflaske. Har man god plass i en sovepose, vil det bli mye luft rundt kroppen som må varmes opp. Det er derfor lurt med damemodell til oss damer så vi slipper «dødplass» rundt beina samtidig som vi har nok plass rundt brystet.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 01:26   #22
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags sovepose har du? Fornøyd?

Jeg er en frysepinne, og har kjøpt meg denne soveposen her: https://www.hektapatur.no/sove-ute/s...mina-z-bonfire

Har prøvd den i telt en natt nå i pinsen, og den var varm nok midt på natta, og litt i varmeste laget på morgenen.
Jentungen sov ute i den i hengekøye i påsken, da var det noen få minusgrader, og hun var varm og god.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 07:00   #23
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags sovepose har du? Fornøyd?

Jeg har en 3-sesongs dunpose, Marmot Sawtooth. Mener comfortgrensen er rundt -6, og den har jeg brukt i sommersesongen ved telting på Hardangervidda og Vestlandet. Funker bra, blir ikke ekstremt varm, men så har ikke temperaturen vært over 20 grader, og det har vært en del regn.

Har også en annen pose, (egentlig et permanent lån fra venninne som ikke bruker den) en syntetisk billigpose som trolig er kjøpt på Biltema eller tilsvarende. Litt tung og voluminøs, men det var den eneste jeg hadde da jeg skulle på trekking og topptur i Marokko. Lå i telt, og posen fungerte veldig bra, selv natta før toppstøtet da det var frost og snødde litt. Har egen lue og sokker til teltbruk, strikket i alpakka og tovet. Viktig å bruke en varm lue når det er kaldt, varmetapet fra hodet er stort.

Så lenge jeg ikke teltet ute i snø og flere minusgrader, så hadde jeg trolig holdt varmen i billigposen. Når jeg likevel valgte å bytte den var det hovedsakelig pga vekt. Det blir nok å bære med seg når man telter, så jeg valgte å gå for en dunpose som nok er kiloet lettere enn den syntetiske låneposen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no