Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva koster en bunad?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 21:54   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hva koster en bunad?

Jeg har så sinnsykt lyst på bunad(som jeg har hver mai mnd). Hva koster det? Det er Vestfold bunad jeg ønsker meg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:55   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

En ny bunad inkludert sølv, tja, rundt 30.000,- kr? Jeg skal kjøpe en brukt, har funnet mange på Finn.no til en "rimelig" penge. Så nettopp en Rogalandsbunad til 17.000,- kroner, inkludert alt sølv.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 00:46   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Trixie, meld deg på kurs og sy selv så kan du presse den ned til 14-15.000. Jeg kan hjelpe deg å brodere Friundervisningen har kurs flere ganger i året.

Skal på kurs og sy til gubben selv etterhvert.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 00:47   #4
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Min kostet i 1993 17 000 kr med sølv. Hardangerbunad.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 00:56   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Når jeg skulle konfirmerest i 97, så fikk mamma pris på nordlandbunad med sølv til 45 000..Og det nekter jeg å betale for et klesplagg so lir brukt 1 gang i året
Fant ingen som sydde Finnmarks unad\drakt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 00:57   #6
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Kommer an på hvilken bunad det er snakk om. Jeg fikk nordlandsbunad i 1994 og da mener jeg den kostet ca ti tusen kroner. Sydd og brodert privat. På husfliden er det nok mye dyrere.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 01:02   #7
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Når jeg skulle konfirmerest i 97, så fikk mamma pris på nordlandbunad med sølv til 45 000..Og det nekter jeg å betale for et klesplagg so lir brukt 1 gang i året
Fant ingen som sydde Finnmarks unad\drakt.

45 000 Det må da være med sølv, cape, sko, paraply, bunadspose og heile hopprennet?

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 11:59   #8
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

45 000 Det må da være med sølv, cape, sko, paraply, bunadspose og heile hopprennet?

Og da er sikkert veskehåndtaket i ekte sølv også. Bare det koster jo flere tusen kr. Skoene kan jo også gjøres veldig dyre.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 12:13   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Og da er sikkert veskehåndtaket i ekte sølv også. Bare det koster jo flere tusen kr. Skoene kan jo også gjøres veldig dyre.

veskehåndtak i ekte sølv blir ikke anbefalt hos gullsmedene. De er så myke at de lett kan gå i stykker.

Jeg kan tenke meg at mannens bunad kommerpå 25000 når den blir ferdig.Da har vi kjøpt sølv og stoff over fem å slik at det kun er selve syinga som må tas nå. Greit å spre en slik kostnad. Eldstejenta er konfirmant om fire år, og når mannens bunad er klar skal vi starte å samle sølv til henne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 12:14   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

45 000 Det må da være med sølv, cape, sko, paraply, bunadspose og heile hopprennet?


Kanskje detfølger med bunadskledd mann også? Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 12:33   #11
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Jeg kjøpte min ferdig sydd på Stakkeloftet, med sølv og alt kom den på ca 30 000,- Dette var i 2003. Det var en Follobunad.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 14:32   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

45 000 Det må da være med sølv, cape, sko, paraply, bunadspose og heile hopprennet?

Ikke sko og ikke paraply.
Tror ikke paraplyen var kommet da.

Men ja komplett bunad

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:51   #13
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva koster en bunad???

Jeg har Vestfoldbunad, men vet ikke hva den kostet. Ta kontakt med husfliden og hør. Vestfold er hvertfall ikke av de dyreste bunadene.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:53   #14
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster en bunad?

*sukk* Jeg vil også ha! Jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha!!! VIL HA!!!!!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:57   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bunad?

En Telemarksbunad med alt av sølv etc. koster nærmere 50.000 kroner.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 18:02   #16
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva koster en bunad?

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

*sukk* Jeg vil også ha! Jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha!!! VIL HA!!!!!

Begynn i det små. Kjøp stoffet et år og sølvet et annet. Innimellom er bunadsølvet på tilbud. Finn en som broderer osv...

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 18:08   #17
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster en bunad?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Begynn i det små. Kjøp stoffet et år og sølvet et annet. Innimellom er bunadsølvet på tilbud. Finn en som broderer osv...

Ja.. sukk... takk for godt råd!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 18:13   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster en bunad?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Begynn i det små. Kjøp stoffet et år og sølvet et annet. Innimellom er bunadsølvet på tilbud. Finn en som broderer osv...

Slik har vi gjort med mannens. Veldig greit. Det føles ikke så uoverkommelig når man bruker en del år på det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 20:58   #19
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster en bunad?

Jeg kan jo bare ikke sy.
Helt håpløs. Jeg får svare.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:01   #20
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster en bunad?

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

*sukk* Jeg vil også ha! Jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha!!! VIL HA!!!!!



Men jeg kjenner jeg ikke liker tanken på å kjøpe brukt bunad, av en eller annen rar grunn. Litt sånn skarre værra så skarre værra, vil jeg tro.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no