Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Forslag til fjellsko for barn?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-13, 22:28   #1
minituren
Minituren blogger
 
minituren sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
minituren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Forslag til fjellsko for barn?

Har noen erfaringer med fjellsko til barn?
I høstferien brukte vi Dock Boot men det kan litt fukt fra varme barneføtter.

__________________
Mine barn er Storesøster 04 og lillebror 06 begge adoptert fra Colombia.
minituren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 22:29   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til fjellsko for barn?

Vi var fornøyde med norrøna sine, kjøpt på intersport.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 23:36   #3
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til fjellsko for barn?

Vi er veldig fornøyde med gutta sine halvhøge TrekSta goretex.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 00:25   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til fjellsko for barn?

Kjøpte Nordheim Junior Hikking boots, eller fjellsko til minste da vi opp til Gaustadtoppen. De var veldig gode iflg han. Kjøpte de på G-Sport. 300/400 kostet de. Goretex og fine overgangssko.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 00:45   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.702
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til fjellsko for barn?

I høst kjøpte vi Norheim Lofoten Jr (G-sport) til eldstejenta på 8, og de virker gode. Hun var i alle fall fornøyd, og har gått et par skikkelige fjellturer med dem. Tidligere hadde hun Alpina Kody Junior, og var veldig fornøyd med disse også. Gikk en to-dagers tur på Dovrefjell med dem, både på sti og i blokkmark, uten å klage over vondt i bena eller å få gnagsår. Nå har lillebroren overtatt dem, og han er også veldig fornøyd. Til lettere turer har vi brukt litt kraftige gore-tex-sko fra Timberland, til alle tre barna. Det holder i lange baner hvis de skal gå på sti. Men siden jeg visste at jeg og jentungen skulle gå i et område med blokkmark ville jeg at hun skulle ha fjellsko med kraftig, stiv såle og ekstra støtte.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-10-13 kl 08:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 08:43   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til fjellsko for barn?

Må redigere meg selv. Minsten har samme sko som datteren til Lille*My.
Utrolig gode sko.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (45,3 KB, 5 visninger)
__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 15:33   #7
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.273
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til fjellsko for barn?

Vi har også hatt sammen som Lille*My viser her, og ungene likte dem veldig godt. Nå har de noen fra La Sportiva (tror jeg). De kostet litt mer, men det ble sånn rett og slett fordi den ene frøkna hadde vokst ut av skoene sine på en drøy uke (!) og vi var på fjellet.

Skikkelige fjellsko gjorde en virkelig stor forskjell for jentene mine, de syns det er så mye lettere enn å gå med støvler av ymse slag. Og jeg skjønner dem så godt. Jeg husker selv jeg fikk mine første skikkelige fjellsko.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no