Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-14, 22:53   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Vi må ha nye vinterdekk på S-Maxen til vinteren, og i den anledning lurer jeg på når det lønner seg å kjøpe de? Prismessig?

Jeg kjenner jeg har veldig lyst til å kjøpe det i løpet av sommeren, mens mannen mener det kan komme tilbud utover høsten.

Dekk må vi ha. Muligens nye felger også. Dette blir dyrt, så alle monner drar om vi kan snuble over noen tilbud.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 23:05   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Aner ikke, men henger meg på, for jeg må også ha nye om jeg skal beholde bilen. Vurderer å bytte den inn, men er usikker. Veldig lyst på en S-Max.......men ikke like lysten på å betale så mye og usikker på om behovet for en S-Max er der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 23:08   #3
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Forrige gang vi kjøpte dekk til bilen, dvs sommerdekk til S-Maxen, måtte vi ut med ca 13 000 kr. Vi oppdaget nemlig da dekkene skulle på at de ikke var kjørbare. Så vi kjøpte dekk av verkstedet som skulle skifte dekka for oss.
Det lønte seg ikke.
Vi er veldig glade i S-Max, men dekk-kjøp er dyrt. Mye "morsommere" å kjøpe dekk til Corsaen.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 23:21   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

13 000 kr?

Jeg har jo helt forelsket meg i s-max men trenger jeg det? Nå sitter ofte eldste foran hos meg hvis hun har med seg en venninne og yngste må være med (og det må han jo alltid).

Men klart, det hadde ikke gjort noe om jeg hadde plass til flere lånebarn der. Men, det kan godt hende det er like greit med en annen bil......eller bare kjøre min. Den har ikke gått mer enn 50 000 km, 2008 modell. Ikke så lett å matche det. Jeg har ikke noe behov for splitterny bil.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 23:25   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Trenger og trenger. Men det er jo en fin bil da.
Vi har en 2008-modell. Veldig fornøyd med den.

Og ja, 13 000 kr. Hadde vi kjøpt hos dekkforhandler hadde vi nok kommet på under 10 000 kr for de samme dekkene.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 23:40   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Ja, den er fin. Jeg har sett på den i flere år.......Det blir i så fall en brukt en.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 00:02   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Bør man ikke kjøpe så "ferske" dekk som mulig?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 01:13   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

"Når de har inne den dekktypen jeg vil ha", er svaret mitt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 02:16   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Dekk er ferskvare og bør kjøpes så tett opptil bruk som mulig.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 10:01   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Dekk er ferskvare som må prutes på. Jeg opplever at man alltid får 40% rabatt og gjerne opp til 50 % rabatt om man sjekker ut litt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 13:56   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Trenger og trenger. Men det er jo en fin bil da.
Vi har en 2008-modell. Veldig fornøyd med den.

Og ja, 13 000 kr. Hadde vi kjøpt hos dekkforhandler hadde vi nok kommet på under 10 000 kr for de samme dekkene.

VAr 13000 bare for dekk, eller var det for både sommer og vinterdekk eller inkludert noen felger?

Normalt sett vil jeg anta at det skal koster ca. 500-7000 kroner for dekkene inkl. omlegging og gode dekk*. Prisen her vil variere litt med hvilken dimensjon man har valgt. Selv om 18" virker "kult" når man kjøper ny bil, vil man merke at det er betydelig dyrere når man skal skifte dekk (og i tillegg gir det dårligere komfort og ikke bedre kjøreegenskaper - faktisk omså dårligere kjøreegenskaper).

(* betalte vel selv rett under 5000 inkl. omlegging når jeg på høsten til min Touran kjøpte fire nye Nokian Hakka-dekk (som gjerne kommer best ut i testene...) for et par år siden hos den lokale Dekk1-sjappa)

Vet nødvendigvis ikke om det er så veldig mye å spare på å kjøpe nå. Spørsmålet er også hva de eventuelt har på lager - må nesten bare sjekke.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 13:57   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Dekk er ferskvare som må prutes på. Jeg opplever at man alltid får 40% rabatt og gjerne opp til 50 % rabatt om man sjekker ut litt.

Selv i "sesongen" får man slike rabatter hvis det er veilledende pris man ser det ut i fra. Veilledende pris på dekk er særdeles villedende.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 23:01   #13
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Det var for sommerdekk og omlegging. Hadde vi vært litt føre var og kjøpt dekk i dekkbutikken, så hadde vi spart flere tusen.
Dekkene er 225/45, 17".

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 23:53   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Selv i "sesongen" får man slike rabatter hvis det er veilledende pris man ser det ut i fra. Veilledende pris på dekk er særdeles villedende.

Ja - jeg ser at jeg som får 40 % på jobben - finner samme dekkene til lavere pris på andre butikker (uten ekstra rabatt) - men erfaringsmessig (ok, bare to runder med dekk enn så lenge) så har jeg fått ned rabatten ytterligere/fått dekkhotell gratis i tillegg etc - det har ikke krevd så mye. Bare noen mailer.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 00:46   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Vi kjøpte nye vinterdekk(hakkapellitta)og lettmetallfelger rett før jul 205/55 17", med omlegging og avbalansering og betalte 8200.
Sommerdekkene har litt andre mål, 225/45 17" og ville kostet mindre(da trenger vi ikke felger).

Tror ikke det er noe problem å få dekk til en god pris når du trenger det.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 00:48   #16
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Vi har lettmetallsfelger nå, men de har blitt stygge. Så egentlig burde vi kjøpt nye.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 18:45   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Vi har lettmetallsfelger nå, men de har blitt stygge. Så egentlig burde vi kjøpt nye.


Bare vær obs på at en del av de billigste lettmetallsfelgene som selges rundt omkring ikke alltid er så veldig god kvalitet på. Dette både i henhold til å holde seg runde, tåle en asfaltkant uten at for store biter faller av, lakk-kvalitet/korresjon.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 22:14   #18
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdekk - når på året lønner det seg å kjøpe?

De vi har nå satt på bilen da vi kjøpte den. Det ser ut som de flasser, på en måte. Skikkelig ræl av noen felger.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no